Cate-un raspuns la intrebarea asta se afla la fiecare voi, deocamdata, caci nu avem studii si date exacte la indemana. Dincolo de chestiunile de eficienta/focus/organizare/ etc. pe care le-am putea discuta despre Politia Romana, o sa aruncam in schimb o privire la cele mai recente campanii de prevenire care poarta numele institutiei. Adica o sa vedem cum ne vorbeste Politia Romana in anul 2015.
De pilda, acum 3 zile, rasarea prin newsfeed-uri un spot dinamic, cutezator as spune, avandu-l ca protagonist pe campionul de raliuri Bogdan Marisca. El iti spune sa nu confunzi o cursa de raliuri cu un drum pe Autostrada Soarelui. Si tie ar fi bine sa-ti intre in cap. Nu esti pilot de curse, nu? Atunci stai in banca ta si ai grija cu limita aia de viteza.
Totul se desfasoara sub umbrela sloganului "Alege Viata", sub care au avut si in trecut mai multe initiative ale Politiei Romane.
Apoi, mergem in trecut cu vreo 2 saptamani, pe 30 aprilie, si ne uitam pe pagina de Facebook a Politiei Romane. In ziua aia, s-a dat drumul in online unui spot "ca la carte", cum spune si primul user care a comentat la postare.
Next Advertising sunt cei care au pus intr-un context jucaus traversarea neregulamentara, pana la punctul in care masina te ajunge din urma, indiferent cat de obisnuit ai fi tu sa o iei pe diagonala strazii. Mai exact, se intampla intr-unul din 620 de cazuri. Asa ca, "dragilor", puneti-va ori pe numarat si calculat, ori pe traversat la zebra, in deplin respect pentru litera legii.
Spotul initial, parte din campania "Nu trece dincolo", s-a si viralizat, acumuland pana in prezent peste 700.000 de vizualizari.
Bun. Cu soferii s-a vorbit. Mesajul catre pietoni i-a atins pe cel putin 700.000 dintre ei. Dar primii carora li s-a adresat Inspectoratul General al Politiei Romane in 2015 au fost motociclistii, cu o campanie dedicata.
Lansata in 12 martie, aceasta se desfasoara in judetele Arges, Bacau, Bucuresti, Constanta, Sibiu si Valcea pana la finalul lunii octombrie a acestui an si este sustinuta de Cabral si Dani Otil, potrivit site-ului Politiei Romane.
Campania cuprinde si diverse evenimente/intalniri intre motocilcisti, alaturi de impartirea mai multor tipuri de materiale promo si alte actiuni in trafic.
Iesim din spatiul rutier, dar ramanem in aria de competente a Politiei Romane si vorbim de o alta campanie, pornita tot in luna martie care ar urma sa se incheie in mai.
"Ridica-te si fugi" reprezinta o colaborare intre Politie, Roton Music, Asociatia Necuvinte, Asociatia Eliberare si Uniunea Nationala a Studentilor din Romania, fiind sustinuta si de Gabriel Cotabita.
In spotul campaniei apar mai multe vedete feminine romanesti - Andreea Marin, Teo Trandafir, Andreea Antonescu, Anca Turcasiu si altele - care raspandesc mesajul melodiei interpretate de Cotabita in ideea de a sprijini femeile aflate in relatii abuzive si victime ale violentei domestice.
Dupa cum se prezinta situatia, asteptam si contul de YouTube al Politiei Romane, ca doar ar fi frumos sa le avem pe toate intr-un singur loc.