Ca sa stranga fonduri pentru bolnavii de SIDA in cadrul evenimentului Life Ball din Viena, Saatchi & Saatchi Elvetia a venit cu ideea realizarii unui concept unic de revista. Au folosit sangele celor seropozitivi in paginile unui intreg numar al revistei Vangardist, care are circulatie in Germania, Austria si Elvetia.
Numarul special al revistei a fost lansat la inceputul lunii mai si este invelit intr-o folie de plastic. Revista este insotita de un copy cu explicatia motivului pentru care a fost publicata in aceasta maniera inedita. Mesajul de pe ambalaj invita cititorii sa infrunte orice prejudecata si sa rupa sigiliul.
Ideea a luat nastere in contextul in care rata infectarii cu virusul HIV a crescut la 80% in Europa si Asia. Iar unul dintre motivele care au cauzat aceasta crestere este acela ca virusul nu mai este subiect de stire. De aici si perceptia ca acesta nu mai reprezinta un risc atat de mare.
Mai mult, pentru ca oamenii nu mai vorbesc despre asta, cei infectati devin marginalizati. De aceea virusul HIV a devenit subiectul principal al celui mai nou numar Vangardist. Fiecare rand, cuvant si imagine din revista sustin oamenii infectati cu HIV.
Echipa:
Saatchi & Saatchi Elvetia
Jason Romeyko ECD/Copywriter
Jan Teulingx CD/Copywriter
John Pallant CD/Copywriter
Magda Weyrer- Designer
Lennert Vedts- Art Director
Melissa Masurel- Planner
Luca Conte- Planner
Andrea Pedrazzini- CEO
Emma Jenkin- AD
Guendalina Gennari-Curlo- AM
Nicolas Pignatelli- AM
Andy Gulliman- Producer
Rob Wetton- Other
Jean-Pierre- Other
Clienti:
Julian Wiehl
Lukas Burian
Carlos Gomez
Tom Eslinger- ECD Mobile
Mike Mackay
Shane Horn
Lucy Titterington
Isobel Kerr-Newell- PR
Zoe Kent- PR
Pulse Films