N-am avut viata de camin, sa incep cu asta. Am vrut sa ma mut acolo, influentata de cele 3-4 minuni si dezastre pe zi care cica se intamplau in interiorul cladirii cu aspect banal denumita camin. Odata aruncata intr-o conversatie, ideea mi-a fost jignita din toate partile. Spre mirarea mea, cu intentii nobile. Pentru ca, pe unii, relele caminului ii pun la pamant. Pe altii se intampla sa-i inspire.
In loc sa se planga, doi studenti, Orlando Degeaba si Inocentiu Kantialau, s-au apucat sa faca animatii si sa le puna pe canalul DoiDegeaba. De prin ianuarie fac asta si au ajuns la aproape 1.200 de subscriberi, iar pe Facebook au adunat peste 32.000 de like-uri.
Animatiile au in jur de un minut si documenteaza viata de student in mod necenzurat. Printre highlight-uri: nevoia de chips-uri la betie, intalnirile de-un romantism fin petrecute in camin sau colegii de camera galagiosi cuplati simultan cu iminenta examenelor de la facultate.
Despre cum poti comunica cu o comunitate stransa, cum e cea a studentilor, vom vorbi si pe 21 si 22 mai, la Brands & Communities 2015.
In continuare, ii dam cuvantul lui Orlando:
Despre cei doi
Echipa Doi Degeaba este formata din doua persoane: Orlando Degeaba si Inocentiu Kantialau. Acestea sunt personajele pe care le-am creat dupa asemanarea noastra. In rest, vrem sa ramanem anonimi. Nu ne place deloc lumina reflectoarelor :)
Ideea unui serial de animatie pe YouTube
Ideea de a incepe un serial de desene animate am avut-o de cand eram mic si urmaream serialul The Simpsons. Dar acum 4 ani, cand am dat de Robotzi de la Creative Monkeyz, mi-am dat seama ca as putea si eu sa fac asa ceva. Oricum, eu faceam deja benzi desenate, doar ca nu le animam. Dupa ce l-am intalnit pe Inocentiu, am descoperit ca suntem pe aceeasi lungime de unda si am inceput sa lucram la serial.
Cum v-ati decis sa incepeti?
Ne-am decis brusc sa postam episoadele; deja lucrasem la ele de cateva luni si ne-am gandit intr-o zi din ianuarie ca e un moment la fel de bun ca orice altul. Asa ca asta am si facut, cu degetele incrucisate.
Cu ce ganduri ati pornit? Ce obiective aveti?
Nu credeam ca o sa avem atat de mult succes cu serialul in timp asa de scurt. Obiective avem destule, noi ne-am dori sa ajungem The Simpsons ai Romaniei :)
Dar obiectivul nostru principal este sa facem un serial in care sa se regaseasca adolescentii din Romania.
Proces: crearea unui episod
Eu fac munca de grafica, animatie si postare online, iar scenariul si inregistrarea vocilor pentru personaje le facem impreuna.
Crerea unui scenariu nu dureaza mult, toate episoadele sunt bazate pe fapte reale pe care le-am patit fie eu, fie Inocentiu, modificate in asa fel incat sa le putem anima. Cine a fost vreodata student in camin stie ca, la cate lucruri vezi si patesti, poti sa faci un serial de 1000 de episoade :)
Odata finalizat scenariul, inregistrarea vocilor dureaza cateva minute, desenatul cadrelor dureaza cateva ore si animatia dureaza cam o zi. Deci tot procesul dureaza, in mare, 2 zile.
Lucram cu foarte multe programe, pentru ca vrem sa luam tot ce e mai bun din fiecare. Programul de baza este Photoshop-ul. Pentru animatie, folosim totul de la Toon Boom, la Flash, Premiere si After Effects.
Surse de inspiratie
Sunt o gramada. Putem incepe de la desene animate precum The Simpsons, la Family Guy, la Futurama, la Cavalcade of Cartoon Comedy pana la filme de genul The Naked Gun, Police Squad etc.
Inspiratie gasesti in orice, dar ce m-a provocat pe mine mai mult sa incep ramane serialul The Simpsons. Tin minte ca am inceput sa ma uit acum 10 ani la el si ca ma amuza teribil; totodata, ma fascina cum puteau transmite umorul prin animatie.
Cat de des postati acum?
Noi am inceput sa postam din ianuarie 2015 cate un episod nou in fiecare miercuri dimineata, daca ne permite timpul, sau dupa-masa.
Ne propunem sa postam mai des pentru ca primim foarte multe mesaje cu cerinte de noi episoade. Asa ca vom incerca sa ne conformam pe viitor.
Audienta
Publicul nostru este format din oameni de toate varstele si asta ne place enorm, pentru ca nu ne asteptam sa ne urmareasca oameni dincolo de varsta de 30 de ani. Dar publicul de baza este format din tineri intre 18 si 25 de ani.
Fanii nostrii sunt incredibili si tinem sa le multumim ca sunt alaturi de noi, ne urmaresc si ca ne trimit cele mai frumoase mesaje de sustinere si de apreciere.
Umorul in Romania s-a schimbat mult in ultimii 5 ani, iar publicul de astazi nu mai rade la orice gluma de autobaza. De aceea noi ne bucuram enorm ca avem asa de multi sustinatori.
Promovare
Deocamdata, doar prin social media, dar pe viitor avem mai multe idei de promovare si colaborari pe care nu le putem dezvalui inca. In ceea ce priveste evenimentele, ne-ar surade sa participam la evenimente de genul Eastern European Comic Con, la care noi am fost prezenti anul acesta incognito si ne-a placut mult :)
Planuri pe 2015
Obiectivul nostru initial era sa ajungem la 1.000 de fani pe Facebook in anul 2015, dar acum ne gandim la 100.000 :)
Alte tipuri de content
Ideea de a posta fotografii funny a venit destul de usor; inainte sa fac animatii, lucram multa grafica 2D si manipulari de poze. De aceea, vor mai aparea postari de genul acesta.
Avem foarte multe surprize pregatite pentru 2015, ce am scos pana acum e doar inceputul, varful de iceberg. Suntem foarte extaziati pentru ca stim ce nebunii urmeaza sa facem - dar, tot asa, nu putem dezvalui nimic. Misterul atrage si vrem sa pastram lucrurile asa.