Lucreaza la Havas Worldwide NY, ca Senior Creative Scientist.
E o pozitie-hibrid ce incorporeaza Creative Technology + Interactive/Web Applications + Art/Copy/Design. Acolo, de fapt, se gaseste un intreg departament de oameni care pot duce in spate o campanie de la zero pana la laurii cei din urma. Cand nu experimenteaza in calitate de om de stiinta pe creativitate, Matei Curtasu are in grija 7 interni de la Miami Ad School. E pe cale sa-si construiasca o armata de multitalente.
Pana sa ajunga aici, a facut 3 scoli prin Copenhaga (filosofie, advertising & marketing international si marketing management) si, cireasa, Miami Ad School Hamburg/New York. In timpul asta, a trecut printr-un internship de planning la Publicis/Reputation si trei de copywriting, la Saatchi & Saatchi Moscova, Hi-ReS! si BBDO New York.
Urmatoarea oprire, in campul muncii din Germania, la Heimat\TBWA Berlin. Iar de la inceputul lui 2015, a refacut saltul catre Taramul Fagaduintei.
A lucrat la campanii precum Google - "Urban Escape Plan" sau Hornbach - "The Hornbach Hammer". O lista de premii se gaseste aici, opriti-va unde scrie Bling Bling.
Perechea creativa si-a gasit-o in colegul J.P. Regalado. Impreuna, ei doi formeaza MORNXT, "a multidisciplinary global
powwow of thoughts, visions, and memories".
Nu doarme, e mai tot timpul in meeting-uri, practica Muay Thay, si nu are Facebook, pentru ca ii plac conversatiile fata-n fata, cu garnitura de cafea sau vin. Noua, astora de la distanta, ne ramane Twitter-ul.
Are 26 de ani.
Matei e omul ala pe care trebuia sa-l stii deja pana acum.
Compensam?
Matei, pe scurt
Nascut si crescut in Pantelimon, Bucuresti. Momentan in Brooklyn, NY.
Copilarie petrecuta pe placa de skate si cu baietii care colorau marfare.
Acceptat la Columbia University, am ajuns la Copenhagen Business Academy din cauza crizei.
Dropped out, apoi am primit o bursa la Miami Ad School Hamburg/NY, and the rest is F-L-Y, dupa cum zice Sugarhill Gang.
Cum de publicitate?
Mereu mi-au placut reclamele la detergenti (jk lol).
Sincer, din greseala. Aveam nevoie de un internship in Copenhaga. Eram intr-un bar, am cunoscut pe cineva de la Publicis, peste vreo 10 margaritas si 2 zile eram in echipa.
Intre timp, am avut o emisiune de death metal la radio, o scoala de vara pe Kierkegaard si existentialism, si am fost destul de aproape sa devin bucatar. Cand ma fac mare, vreau sa fiu pompier.
De la Planning la Copy la echilibru
O parte curiozitate si doua parti plictiseala.
Intr-un fel, o vad ca o evolutie naturala. Rolul de planning mi s-a parut foarte anost, asa ca mutarea la creative a fost fireasca.
Ulterior, lucrand cu o gramada de oameni uber-talentati, am fost fascinat de cum vad ei lumea, asa ca am explorat cum creativitatea infloreste in moduri diferite. De aici, am experimentat diferite roluri, fie ca type designer, producer, digital writer sau creative technologist.
Industria asta e printre singurele unde orice ai invatat in viata poate fi de folos. Am intalnit copy ex-politicieni, designeri ex-filozofi, sau accounts ex-strippers.
Senior Creative Scientist la Havas NY
Daca vorbeam de fotbal, as fi avut pozitia de "libero".
La Havas, lucrez intr-o echipa de hybrid creatives, unde cam toti stim sa executam o campanie pe cont propriu.
Day-to-day, prezint idei, scriu copy, ma ocup de design si art direction, fac tot felul de experimente dubioase in laboratorul de creative tech; lucrez pe toti clientii agentiei, si sunt mentor/profesor pentru 7 interni geniali de la Miami Ad School; colaborez cu echipa globala pe proiecte de cultura, si cu the sister offices in London si Sydney pe diferite branduri.
Saptamana asta am conectat Periscope la un drone si am zburat deasupra raului Hudson, lucrat pe 3D type design intre 2 filmari, am fost fotograf pentru un fashion client, si am avut un meeting cu clientii la concertul lui Squarepusher.
In rest, petrec o gramada de timp in meetings, si nu dorm niciodata.
Provocari in publicitate
Incertitudinea. Unii o iubesc, altii o urasc. Mie mi se pare foarte sexy.
Alt exemplu ar fi creativii ce lucreaza in advertising, si se inspira din advertising. Cred ca ratezi multe daca ramai in acelasi cerc, in loc sa incerci un rave, sau un muzeu de arta contemporana, un hackathon, sau sa joci Bloodborne.
De asemenea, chiar daca te oferi sa prepari un filet mignon rare unii clienti nu vor decat un burger well done cu cartofi prajiti. Dar e ok, am ajuns la stadiul sa nu mai fiu apasat din cauza asta. Different strokes for different folks, right?
Sa fii roman in strainataturi
Cand esti bun pe treaba ta, nu conteaza ca esti din Romania, sau States, sau Zimbabwe. Ma ajuta mult faptul ca sunt roman, e interesant sa aplici zicale de acasa pe un client ca Google. In plus, improvizatia romaneasca m-a scos din multe belele pana acum.
Advertising-ul, asa cum ar trebui sa fie
Oamenii vad prin bullshit in 2015 si nu au nici o problema in a distruge un brand, in special in social media. Nimeni nu are timp sa asculte o companie irelevanta, toti avem familii, toti suferim de ADHD si ne vedem prietenii odata la 3 luni.
E o parere personala, dar responsabilitatea mea e ca un brand sa aiba un beneficiu in vietile oamenilor. Ori esti folositor pentru consumatori, ori ai o imagine amuzanta.
Consumatorii au devenit branduri zilele astea, fie ca sunt YouTube celebs, isi expun viata pe Periscope, sau au un Tumblr misto. Te conectezi cu Tesla din cauza lui Elon Musk; cumperi produse Apple din cauza lui Steve Jobs/Tim Cook, etc. Crezi mai mult in imaginea unui brand decat brandul in sine.
Consider ca in lexiconul fiecarui brand trebuie sa existe cuvintele transparenta, uman, conexiune.
Agentiile, asa cum ar trebui sa "conceapa"
Inainte erau agentii mari ce faceau TV si print, si studiouri de productie ce se ocupau de digital. Acum toate agentiile se muta inspre full-service, ceea ce e minunat. Pentru mine, doua principii stau mereu la baza unei agentii - inovatia si ideile.
Inovatia flirteaza mult cu tehnologia. Un shift spre maker culture e iminent.
De la hardware ca LittleBits, Arduino, RaspberryPi, la Processing si openFrameworks pe partea de software. Limitele unei platforme devin interesante cand le hackuiesti si creezi un sistem nou. Hackathons sunt un bun exemplu de a aplica o noua viziune asupra unei tehnologii.
Idei vor fi mereu, sunt atat de multe lucruri ce inca nu au fost realizate. Gen un dating site pentru atleti, o universitate pentru Burning Man, un restaurant unde farfuriile sunt iPads, etc. Atunci cand ai formula potrivita, tot talentul din lume va vrea sa lucreze cu tine.
Agentiile au nevoie mereu de Internet kidz si digital natives. Probabil nu e o viziune comuna cu multi creativi, dar asa operez eu.
Campanii misto
Recent, am jurizat la SXSW Interactive si am vazut cateva chestii geniale.
Clever Buoy, e o geamandura ce trimite semnale salvamarilor atunci cand detecteaza rechini in ocean.
Fire Chat conecteaza oameni fara Internet sau retea mobila, si e nemaipomenit de utila in locuri de protest ca Hong Kong, Egipt, sau Turcia.
"A Boy and His Atom" de la IBM e unul din cele mai fascinante filme din industrie.
Si as mai adauga billboard-ul din Lima ce transforma aerul in apa potabila.
Din Romania?
Nu mai sunt la curent de vreo 7 ani :(
MORNXT
MORNXT [more-next] a luat nastere dupa un meci de Muay Thai intre mine si J.P. Regalado, terminat la egalitate.
Ne ocupam cu: Picturi, fashion shoots, collages, hiphop karaoke, mici experimente de exquisite corpse realizate in weekend. Estetica e tranzitorie, procesul creatiei conteaza mult mai mult decat un produs finit. Momentan lucram impreuna la Havas, dar planuim niste colaborari in 2015 pe partea de fashion si music videos cu alti artisti.
Planuri in 2015. Si in viata
Cat mai mult soare; si sper sa prind Romania la un Campionat Mondial.
Si, poate cea mai importanta intrebare, de ce nu esti pe Facebook?
Imi place sa port o conversatie dincolo de ecrane, la o cafea sau un vin bun.
Multumiri lui Mihai Gongu (GMP) pentru pont.