Aproape ai ajuns la Weapons of Public Attraction cand dai de camera de garda a Municipalului. Daca mai mergi un pic si ajungi pe Carol Davila, o sa vezi la un moment dat o curte cu o bicicleta. E, pe acolo se intra in universul armelor de atractie in masa.
Odata patruns in habitatul lor, te pot servi cu nuci de cocos si tigari. Si, daca vrei sa fumezi, n-o sa te dea afara; vei fi indrumat, in schimb, catre biroul unui sef de trib. Peste cateva luni, la meniu se vor adauga si rosiile organice care cresc acum pe terasa.
Potentialele conversatii se vor referi, printre altele, la teorii ale conspiratiei, Cambodgia si templele ei, endocrinologie, Murakami, teatrologie, Oana Zavoranu, lirica scandinava medievala, sau incapacitatea service-urilor auto, cat de enervante sunt floraresele, la fel si patiserii, la fel si microbistii, de pietoni ce sa mai zici, etcetera.
Asta ar fi numai inceputul. S-o luam acum mai pe indelete. WoPA, in propriile lor poze si cuvinte:
Stii ca ai ajuns la noi si nu mai trebuie sa cauti cand vezi…
Pentru ca, inainte de Mad Men, se da Anatomia lui Grey.
La intrare, vezi intai bicicleta lui Lucica … daca tot suntem peste drum de fostele grajduri regale.
In ordinea aparitiei, o sa descoperi:
Mai intai, strategia. Ni se pare firesc sa fie la inceput. In plus, se spune ca prima impresie conteaza. Strategia noastra se numeste - intamplator, dar inspirat - Alex (N.R. Eftinoiu). Ca Alexandru cel Mare, arhistrategul care… stiti si voi.
Apoi e CS-ul. Fetele. O oaza de frumusete si gratie si nervi tinuti in frau cu zambetul pe buze. O gradina! Caci, desi toate incep mail-urile cu "dragilor" si le termina cu "multumesc", fetele noastre sunt variate ca… flora planetei, sa zicem.
Urmeaza biroul lui Ionut (N.R. Datcu, Managing Partner), asezat strategic la mijloc. Un melting pot al agentiei noastre, un loc schimbator, uneori prietenos precum orasul Caracal, alteori periculos precum Kabul.
Apoi ajungi la creatie, un areal cu o biodiversitate interesanta, unde forme de viata specifice junglei convietuiesc (intr-un mod neelucidat inca) cu altele, specifice zonelor polare si climei temperate. Daca scapi de aici, ajungi la BTL, un loc misterios chiar si pentru noi. Apoi e terasa si, dincolo de ea, cerul instelat de deasupra tuturor.
Sedintele si intalnirile cu clientii se intampla:
Mai mult la ei. Caci si noi, ca orice vietati de birou, profitam de fiecare prilej pentru a mai umbla si dincolo de zidul de pixeli al monitoarelor.
Locul in care fumam si venim cu maxime despre viata:
La Ionut in birou. Omul e "vintage" in privinta fumatului. Sau poate i-a placut Mad Men.
Cand nu ne luam mancare de-acasa, suntem clienti fideli la Jolipot, "Ikea"
(asa a botezat copywriterita Tania Oprea unitatea comerciala care desface mobila veche, bibelouri, macrameuri, tocanite si ciorbe pe Bulevardul Cotroceni) si "Hangita" (nas i-a fost Luca Bulacu, director de creatie si partener, inspirat de simpatica vanzatoare de aici).
Cand manageru-i in vacanta, ne place sa il sunam, ca sa nu-l lasam in pace.
Payback time.
La cel mai recent party am jucat sah, bridge si "x si 0", dupa un concurs de recitat poezii din lirica scandinava medievala, pentru a incheia cu auditia unei piese de teatru radiofonic si un discurs inspirational, aspirational si motivational al lui Ionut.
Sufletul biroului e Naomi zisa si Cristina Stefanescu, office manager.
Cel mai galagios element uman al biroului e Tania Oprea. Copywriter. Cu ea te poti intretine despre line up-ul de la Electric Castle, Steaua Bucuresti, ultimul roman al oricaruia dintre scriitorii japonezi numiti Murakami, cresterea cornutelor mici si mijlocii, premiile Oscar, Oana Zavoranu, templele din Cambodgia, instalatii sanitare, conspiratii celebre, copilaria ei din Aviatiei, fizica cuantica, endocrinologie, teatrologie, etnografie, entomologie, radioestezie, plachie si te miri ce…
Cel mai cuminte element uman al biroului e Adrian Dragan, senior copywriter. Vorbeste mai putin chiar decat Iohannis.
Cand te simti nasol ai o sansa sa-ti revii daca vorbesti cu Dana Ciobanu, account manager. Totusi, se recomanda consumul cu moderatie. Asta daca nu te invita sa gusti vreo chestie raw, ca nuca de cocos sparta ad-hoc.
Cel mai liniste se face cand vine in birou Mihai Gheorghiu, senior art director punk rocker motherfucker biker. Omul e deja cu capsa pusa pe cineva si de catre cineva – soferi anonimi ai traficului cotidian, baietii de la vreun service auto, florarese, Ceausescu, patiseri, microbisti, cutare vecin(a), linii aeriene, companii de taxi, diverse servicii publice locale, vreun fost profesor din liceu, pietoni, diverse servicii private, telefonul mobil, variate teorii si ideologii, diverse institutii, Ionut si lista poate continua si ajunge chiar la tine, cititorule…
Cel mai nou coleg al nostru e Raluca Berescu, account director. De 13 ani in advertising. Cel mai important este, pentru ea, "sa fie pace, pace, pace pe pamant", vorba unui slagar din copilarie.
O glumita interna
Nu avem asa ceva. Poate nu avem simtul umorului.
Ciudatenie interna: rosiile cultivate pe terasa de Lucian Patareniuc, un art director cu veleitati agroalimentare. Gratie lui, putem functiona si ca aprozar exclusivist. Sau macar ca bulion, la toamna.
In perioada asta suntem toti obsedati de Electric Castle de la Castelul Banffy. Avem si noi hipsterii nostri, ca vorba aia, suntem agentie de publicitate sau nu mai suntem...
Cand iesim seara la o bere, mergem la Otta. Hipsterii amintiti. Sau Que Passa. Un discar. Sau la Copac, la Energiea, la Bruno, la Marilena-Ioana pe Icoanei, la Terasa OAR, la nea Remus in Piata Matache, la Cafe Verona, la Million Dollars … cam peste tot, ca vezi Doamne, trebuie sa cunoastem consumatoru' in toata diversitatea lui... si n-avem nimic impotriva.
Daca am vrea sa schimbam ceva la biroul nostru, ar fi vorba de bucatarie. De fapt, ea nu prea exista.
O vorba de duh care se aude prin birou
"Sa arate ad-urile alea sa-ti vina sa le lingi!"
(un brief competent de la arhistrategul Alex)