Ioana Cozma si Adina Antonie intretin in continuare sanatatea mintala a studentilor din provincie

Ioana Cozma si Adina Antonie intretin in continuare sanatatea mintala a studentilor din provincie

Nu am trait pe pielea mea traiul unui student din provincie. Dar Ioana Cozma si Adina Antonie m-au ajutat sa-mi inteleg aproapele, punand la un loc o plansa colorata de caracteristici ale tovarasilor mei din timpul anilor universitari. Proiectul s-a numit Student din provincie, a fost pornit in 2012, iar noi l-am investigat prima data aiciDatorita lor am putut sa rad la unele glume despre viata de camin, si tot ele m-au scutit de situatia in care pun intrebari stupide despre dragostea de zacusca.

Intre timp, cei 23.000 de studenti pe care ii stransesera fetele prin 2012 s-au facut acum peste 99.000 si au devenit o comunitate de toata frumusetea. Care va fi, curand, deservita si de o dezvoltare in plan editorial a site-ului studentdinprovincie.ro.

Despre alte si alte comunitati online care trec in offline si apoi se muta iarasi pe net, o sa aflam intr-un cadru organizat: Brands & Communities, editia 2015, pe 21 si 22 mai la UniCredit Tower.

Mai jos, Ioana si Adina ne fac un follow-up si ne povestesc cum merge treaba la 3 ani de la infiintarea hub-ului studentilor din afara Bucurestiului.


Noutati despre Ioana si Adina

Ioana: Cand am vorbit ultima oara, ma pregateam sa-mi dau licenta in publicitate, ceea ce am si facut. Dupa asta, am poposit un semestru la un masterat de Arte Grafice, dar apoi m-am reorientat catre unul de Social Media si Marketing Online. Pe partea profesionala, inca flirtez cu freelancing-ul ca art, dar Student din Provincie este my full-time love.

Adina: De la ultima discutie cu voi, am absolvit un masterat de Campanii de Comunicare in Relatii Publice si Publicitate, iar acum imi impart timpul intre un full-time job intr-o agentie de publicitate si Student din Provincie.

Chiar daca mai avem putin si facem 3 anisori (practic, absolventi in majoritatea facultatilor), Student din Provincie este in continuare un hobby pe care il crestem incet incet, mai ales in timpul liber.

Ce nu s-a schimbat: in continuare avem buletin de provincie, tocmai l-am schimbat amandoua si tot Piatra Neamt, respectiv Craiova, scrie pe ele. Iar buletinul tocmai asta dovedeste: ca nu am incetat sa "traim" si sa "simtim"ca niste studenti din provincie.


Dezvoltarea comunitatii Student din Provincie

Ne-am axat activitatea pe Facebook, obiectivul nostru principal fiind sa crestem pagina si comunitatea. Am depasit curand 99.000 de fani, iar la numarul magic 100.000 ne gandeam chiar sa sarbatorim printr-o mini-campanie, cu premii.

Pe langa numarul de like-uri, am incercat sa ne dezvoltam si pe partea editoriala. Acum publicam, pe site, articole despre evenimentele de interes pentru studenti de cateva ori pe saptamana, uneori si zilnic.


Semnalmente si interactiuni

O comunitate este un grup de oameni cu interese comune, nu? Ei bine, pe Student din Provincie, avem un public majoritar 18-24 de ani, a caror activitate principala si interes comun este viata de student. In continuare functionam pe baza de User Generated Content, iar fanii ne trimit exemple din viata lor de zi de cu zi – exemple pe care le vedeti postate pe pagina.

Primim in jur de 7 citate pe zi si avem aproape  40.000 de fani activi pe saptamana (like-uri, share-uri, comentarii, click-uri pe postari).

Cel mai fain de vazut este cum interactioneaza studentii in comentarii, la imaginile cu citate: unul ii da tag altuia si apoi incepe o discutie care ajunge uneori si la 25 de reply-uri/comentarii la comentarii, la care primesc like-uri si de la straini. Pe langa asta, oamenii comenteaza cu tot felul de meme-uri si imagini amuzante de pe internet, dar si cu emoji-uri. E un ciclu interesant: ei vin cu idei de citate, apoi reactioneaza la acele citate intr-un mod mult mai creativ.

Noi oferim locul de joaca pentru comunitate si dam startul conversatiei intre membrii ei. Mai exact, rolul nostru e de gestionare de continut. Extrem de rar avem si rol de moderatori in caz ca apar discutii in contradictoriu. Astfel de cazuri se intampla rar si, de obicei, dialogul se linisteste destul de repede.


Tipuri de activari pentru comunitatea Student din Provincie

Cum folosim mediul online si ne desfasuram activitatea in special pe Facebook, functioneaza cam aceleasi lucruri care merg in general pe o pagina: mesajele transmise cat mai vizual (la noi sunt citatele) si concursurile (care ofera mai mult engagement si prin care rasplatim comunitatea pentru activitate) cu premii de interes pentru fani (de exemplu, bilete la un concert).

Ca activari offline, specific pe Student din Provincie, cel mai bine se muleaza petrecerile si concertele (de preferat, cu intrare libera) sau evenimente personalizate pe nevoile unui student, cum ar fi cele de dezvoltare personala si profesionala.


Evolutia echipei

Echipa Student din Provincie nu a crescut ca numar, in schimb, a crescut numarul de membri ai comunitatii. Noi suntem acelasi grup de oameni ca la inceput, in afara unei singure colege care s-a mutat la Paris (de unde ne da ponturi despre viata de student din afara).


studentdinprovincie pe site vs. pe Facebook

Site-ul functioneaza acum in special ca o platforma pentru articolele de Timp liber si Timp ocupat. Sunt singurele prin intermediul carora il promovam. Nu am vrut sa avem content dublat Facebook-site, asadar nu am mai publicat imagini direct pe site – cele care ne-ar fi adus mai mult trafic.

Tocmai pentru ca activitatea este concentrata pe Facebook, traficul site-ului este scazut. Site-ul este o provocare pentru noi, in special pentru ca ne-am pus in minte sa ii facem un face-lift, sa il construim de la zero fara ajutorul unor specialisti din afara echipei :) Lucram la asta si va anuntam imediat ce este gata.


Content

Pe langa imaginile cu citate, celelalte categorii de pe site vin in ajutorul studentilor cu sugestii de evenimente fun sau oportunitati profesionale. Timp liber le ofera o varietate de party-uri si spectacole unde pot trage o fuga in weekend, iar in Timp ocupat gasesc workshop-uri, training-uri sau oferte de job-uri puse la bataie de diferite companii. Aceste doua categorii inglobeaza, practic, nucleul vietii sociale studentesti.

Pe langa acestea, avem si rubrica Un leu - unde primim tot felul de poze cu lucruri pe care ti le poti cumpara cu un singur leu – si categoria Ce mai faci, unde studentii se lauda cu ultimele lor realizari. Si ce modalitate mai misto de a rade despre viata de student, decat sa o povestim intr-un Comic - o alta categorie de pe site.

Planuim si un upgrade pe plan editorial, in ceea ce priveste tipul de materiale si subiecte abordate. Ne-ar placea sa incepem sa facem mai multe interviuri si sa pornim si o rubrica despre evenimentele din afara Bucurestiului.


Meet-up-uri cu studenti din provincie

Primul eveniment in care am adus comunitatea in offline a fost petrecerea de lansare a site-ului. Dupa aceea, pentru o perioada, am stat cuminti cu evenimentele offline. Acum pregatim insa o serie de evenimente marca Student din Provincie in colaborare cu Open Pub din Centrul Vechi. Va dam de veste cand avem totul pus la punct.

Ne-am imprietenit si cu Revista de Povestiri pentru a organiza Pop-Up Stories Club, unde promovam cartile de fictiune scrise de autori romani in viata. Urmatorul eveniment este pe 12 mai, cand baietii de la Robin and the Backstabbers vin sa vorbeasca despre cartea "Baiuteii" de Filip si Matei Florian. Va asteptam si pe voi. Intrarea la eveniment este libera pentru studenti, iar cei interesati de carte o pot castiga, alaturi de doua numere din revista, in concursul de pe pagina noastra.

Mai mult, colaborarile pe care le avem (Color, The Fresh, eMagic, Deck, Oxygen, Sabotage, Basswise Crew etc.), ne permit sa organizam frecvent concursuri cu premii in bilete, sa fim mai mereu in public la concerte si sa scriem review-uri despre ele.


Dupa 3 ani de existenta, putem vorbi despre profit?

Da, putem vorbi de un profit – unul care sa ne permita sa ne mentinem pe linia de plutire, practic care sa ne ajute cu toate lucrurile administrative si financiare din spatele unui site si a unei pagini online, dar sa ne cumparam si un pate de 200 de grame :)


Colaborari cu branduri: proces

Ganditi-va la noi ca la o mini-agentie de publicitate, pentru ca procesul este asemanator. Primim o propunere de colaborare din partea unui brand, echipa ne povesteste putin despre ce campanie au in desfasurare sau ce si-ar dori sa promoveze (practic, partea de briefing), apoi noi facem brainstorming in echipa si trimitem una sau mai multe propuneri catre client pentru a-si alege pe ce mergem mai departe.

Legat de citate, ele fie sunt facute de noi  (personalizate pe branduri), fie sunt trimise de catre fani atunci cand avem, de exemplu, concursuri pe o tema anume.


Exemple

Transport Urban si Memo Plus o sa fie intotdeauna branduri de suflet pentru noi, primele cu care am colaborat. De obicei reactiile sunt pozitive, indiferent despre ce brand e vorba, tocmai pentru ca ne gandim la viata studenteasca si vedem unde se integreaza cel mai bine brandul. Apoi, ne legam de asta in imaginile noastre.


Ca tot am amintit de Memo Plus, iata un exemplu aplicat pe cea de-a doua campanie facuta pentru ei – "Pastila de sesiune". Sesiunea era momentul cel mai potrivit pentru a scoate in fata produsul.

Provocarea/obiectivul oricarui student in sesiune este sa isi treaca examenele. Asadar, noi le-am oferit cate o pastila pe zi cu tips & tricks amuzante despre invatat si supravietuit examenelor.


Am mai colaborat cu Epson (cand am facut un concurs de citit in pete de cerneala), Vodafone (pentru promovarea noului serviciu M-Pesa) si Raiffeisen (pe langa imaginile de promovare pentru studentbank.ro, Student din Provincie a facut parte si din afacerile de pe site, iar utilizatorii puteau deveni Social Media Manageri).


Mai mult, am inceput o colaborare cu Mc Donald's, care pregateste Sounds of Mec, pe terasa de la Romana, pe 6 si 7 mai. Astfel, o sa vedeti o scurta serie de imagini dedicate iesirii din camin si party-urilor pe terasa de la Mec.


Obiective pe 2015

Pe langa cresterea paginii de Facebook, pentru 2015 ne-am propus sa ne refacem site-ul in intregime pentru a putea pune si mai mult accent pe partea editoriala si a creste numarul de vizitatori. In plus, vrem sa iesim mai mult in offline, atat cu evenimente, cat si cu campanii dedicate studentilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related