Nu stiu cati dintre voi il stiti pe Levi, dar un bun inceput ar fi cel mai nou clip uploadat pe canalul lui de YouTube; canal care are la acest moment 168.000 de abonati si peste 6 milioane de vizualizari.
Dupa ce ati facut cunostinta cu ritmul rapid in care vorbeste si gandeste, va introduc eu mai mult in tema. Prin 2011, Levi Elekes devenise primul youtuber roman care primea bani din partea YouTube, dupa ce el i-a contactat cu propunerea pe cei responsabili. Pe la 15 ani, Levi le scria cu perseverenta celor de la BUG Mafia, spunandu-le ca le poate fi de folos in online. Cam dupa un an, a fost primit cu bratele deschise in sanul familiei BUG. Intre timp, a facut rost si de alti clienti din lumea muzicii, oferind servicii de online content management, vlogul lui putand ramane ad-free, asa cum si-l doreste.
Levi discuta in fata camerei in mare masura despre viata, societate, psihologie si relatii, religie si moralitate. Indiferent de subiectele abordate, cert e ca Levi are in spatele lui, fara doar si poate, o comunitate.
La Brands & Communities 2015 o sa ne lamurim despre cat de binevenite sunt brandurile in unele comunitati si de ce implicarea lor ar putea fi respinsa in cadrul altor grupuri. Ne vedem pe 21 si 22 mai la UniCredit Tower, ca sa punem lumina in loc de ceata peste problema de fata.
Portretul de vlogger al lui Levi Elekes e de gasit in format text mai jos, iar el va mai primeste si pe Facebook, Twitter sau Google+.
Levi, la inceput
Prin 2011 am inceput sa urc primele tutoriale, primele video-uri in care explicam cum sa faci parteneriat cu YouTube-ul, cum poti sa castigi bani, care sunt cerintele si asa mai departe, vorbeam in general despre aspectele YouTube-ului.
Obiectivul meu era sa dau mai departe ce am descoperit eu despre aceasta platforma si nu numai. Cu timpul, insa, am trecut la alte subiecte cu totul.
[UPDATE] Despre clipurile trecute pe privat
Cautand pe canalul lui Levi, am observat ca anumite clipuri nu mai sunt publice - tutorialele mentionate mai sus, un clip despre telekinezie si altele. L-am intrebat despre ele, iata ce ne-a raspuns:
Primele clipuri nu mai sunt pe YouTube, le-am pus pe privat. Iar in clipul Puterea Mintii, am arata un simplu truc de telekinezie, in care se misca o foaie pe un ac, se pot gasi foarte multe clipuri de genul asta pe YouTube; pe al meu l-am pus pe privat.
Am raspuns in acest clip la intrebarea de ce le-am scos. Am pus in jur de 30 de clipuri pe privat pentru ca au existat anumite idei in ele care s-ar fi putut intelege gresit. De exemplu, cand am spus de ce eu nu m-am dus la Bac, m-am referit strict la mine, iar eu aveam o baza destul de solida pe plan material. Castigam bani deja de ceva timp si nu aveam presiunea sociala de "du-te la Bac, fa o facultate ca sa ai un loc de munca pentru a castiga bani".
Unii au inteles ca recomand tuturor elevilor sa nu se mai duca la Bac, ca poti reusi linistit fara, cand de fapt ideea era cu totul alta. Asta e motivul principal, am decis sa las doar clipurile care nu prea se pot intelege gresit.
Primul vlog
Povestea este foarte simpla, am pornit camera, am apasat pe butonul de filmare si am raspuns la cateva intrebari primite in comentariile altor episoade anterioare (care nu erau prezentate de mine). Am raspuns la ele, de acolo am primit alte intrebari, am raspuns la ele si lantul a tot continuat.
Te ajuta cineva cu idei de content sau la productie?
Fac totul singur - texte, montaj, filmat si asa mai departe - insa am o echipa si, inainte de fiecare productie lansata, le arat si lor produsul final si le cer parerea. Daca ceva nu li se pare bine facut, revizuiesc. Daca mi se pare si mie ca am gresit acolo unde m-au atentionat, le multumesc frumos :D
Evolutia canalului tau
Evolutia o arata cifrele si diferenta de calitate dintre clipurile vechi si cele noi. Prefer sa nu vorbesc eu despre evolutia mea, asta trebuie sa faca publicul.
Cele mai populare clipuri - un numitor comun?
Toate prind bine; fiecare clip are un public diferit, conform statisticilor, astfel ca nu am cum sa le compar. Clipurile scurte prind la un anumit public, clipurile lungi la un alt public si tot asa.
TOP 3 Levi
Cel mai recent clip:
Cel mai lung clip, cu cele mai multe vizualizari:
Reportajul facut de ProTV care se bazeaza pe o parte din povestea mea:
Investitii in aparatura
In echipament, ca bani am investit peste 10.000 de euro, insa preturile au mai scazut, se poate gasi echipament decent la un pret mult mai mic.
Am facut tot posibilul sa creez o imagine vizuala decenta, un sunet bun, montaj cu care sa pot tine atentia oamenilor chiar si o ora in fata unui monitor, iar sa pot face toate astea a trebuit sa investesc in echipament, altfel nu aveam cum sa le fac.
Conteaza calitatea, insa nu este indeajuns sa ai doar calitate vizuala si auditiva, exista multe alte elemente care sunt cel putin la fel de importante ca si calitatea, unul din ele ar fi un scenariu bine structurat.
Levi, pozitionat in extrema dreapta
Viewership & audienta
Ultimul clip, luand in considerare vizualizarile de pe Facebook si de pe YouTube impreuna, a facut in totalitate peste 450.000 de vizualizari, a ajuns la un reach de 1.200.000 de oameni in 2 saptamani aproximativ.
Consider ca audienta mea e formata de oameni curiosi, care vor sa traiasca o viata cat mai constienta, cat mai stralucita. Sunt oameni foarte interesanti, ma bucur cand ma pot intalni cu ei, vorbind de intalniri organizate, meet-urile mereu s-au terminat excelent, au fost minunati toti.
Promovare
Consider ca cea mai importanta cheie in promovare este continutul de calitate. Poti te promovezi cat poti de multi; daca nu faci ceva calitativ, daca nu-i atingi pe oameni, poate ca vei avea succes pe termen scurt, dar nu pe termen lung.
Pe termen lung, as spune ca e de ajuns sa faci ceva misto. Daca iti creezi continutul cu placere, oamenii vor simti asta si, automat, te vor urmari. Exista multe alte elemente de baza cu care te poti ridica mult mai usor - titluri potrivite, atractive, thumbnail-uri care genereaza curiozitate. Insa, repet, daca acestea nu sunt urmate de o productie de calitate, oamenii care intra vor fi dezamagiti, iar tu iti sapi singur groapa.
Venituri
Eu, personal, castig pe luna maxim 100 de euro din vlog - cat ma costa becurile de la softbox-uri. Rareori trec de pragul asta.
Din fericire, cu timpul, mi-am construit si alte surse de venit, astfel nu am nevoie sa fac in cadrul vlogului reclame la companii cu ale caror principii nu pot fi de acord sau la produse. Se poate castiga si din vlog, insa eu prefer sa nu imi incarc emisiunea cu reclame. Prefer sa fie curata, fara publicitate, asta ma reprezinta pe mine.
Dar crezi ca se va intampla asta la noi, pe viitor?
Se spune ca speranta moare ultima, dar moare si ea. Prefer sa nu sper, ci sa privesc rational prezentul si sa trag concluzii. Cei de la YouTube au anuntat ca in curand va aparea o optiune noua, unde subscriberii vor putea dona bani canalelor preferate; deci as spune ca, da, se va putea trai din asta.
Raportul intre veniturile de la YouTube si cele din proiecte speciale
Veniturile din YouTube nu le pot face publice, fiindca am semnat un contract la inceputul colaborarii. Tot ce pot spune e ca sunt minimale.
Cat despre proiectele speciale, cum am spus si mai devreme, am primit oferte de la cele mai mari companii din Romania, insa, din fericire, am putut spune nu. As fi primit o suma destul de mare de bani, insa nu mi-ar fi facut placere sa sprijin campaniile respective. Pot intelege scopurile lor, insa nu vreau sa particip la indeplinirea lor.
Exista un respect reciproc intre mine si subscriberii mei, nu le voi recomanda niciodata ceva cu care nu sunt de acord, doar pentru simplul fapt ca am primit bani. M-as contrazice in mod direct cu principiile construite de mine in acest ani.
Am primit, totusi, o idee de clip de la liceul Avenor (nu stiu daca se poate numi brand). Ideea a fost sa scriu un episod despre cum as vedea eu liceul ideal. Am acceptat provocarea si am facut clipul, asta a fost singura colaborare de genul asta.