Pe coperta revistei "Femeia" - numarul din luna octombrie a anului 1984 - se gaseau doua femei zambitoare, imbracate colorat, aflate la munca pe santierul naval Oltenita. Cele doua doamne fusesera alese dintre toate celelalte angajate de pe santier de catre un fotograf al revistei aflat intr-o vizita de lucru. In 2015, una dintre ele apare pentru a doua oara pe coperta aceleiasi reviste, alaturi de fiica ei. Proiectul special, insotit si de o campanie promotionala, a avut loc prin unirea fortelor L'Oreal Paris Romania, revistei "Femeia" si agentiei McCann Erickson, totul cu ocazia aniversarii a 30 de ani de la lansarea rujului L'Oreal Color Riche.
Mai multe despre campania #RedescoperaFrumusetea ne spune Ruxandra Papuc (Copywriter) in cele ce urmeaza:
Context
L'Oreal este clientul nostru de peste 15 ani si nu este prima oara cand avem un proiect mai indraznet. Cu toate astea, a fost un pic de competitie pentru proiect, fiindca a trebuit sa castigam in fata tuturor celorlalte agentii L'Oreal din Europa. We're glad we did.
Brieful
A fost destul de simplu: comunicare emotionala pentru 30 de ani de Color Riche. Ca rujul e un liant intre generatii a fost prima observatie si apoi am construit de aici. N-o sa intru in detalii legate de prezentarea de creatie, insa pot sa zic ca a fost dragoste la prima vedere.
Conceptul campaniei
Ideea a venit cumva natural. Am vrut sa initiem conversatia asta despre frumusete intre mame si fiice, dar sa folosim cumva acelasi limbaj, chiar daca ele trateaza diferit subiectul. Si ce mod mai bun decat revista de frumusete care le-a vorbit dintotdeauna? De aici si pana la recrearea revistei de acum 30 de ani nu a fost decat un pas. Bine, in realitate, mai multi.
A trebuit mai intai sa o gasim pe doamna de pe coperta. Impreuna cu cei de la revista, am descoperit-o mai intai pe fiica ei si apoi ea ne-a ajutat sa o aducem pe mama din nou pe coperta. Cu ocazia asta am vazut si ce inseamna sa initiezi conversatia despre frumusete intre fiica si mama. A fost mai emotionant decat ne-am asteptat.
Cred ca se poate observa si in filmuletul de campanie. Emotia asta a fost esentiala pentru noi si am vrut sa fie impartasita de cat mai multe femei, iar pentru asta am dezvoltat mai multe mecanisme online si in-store prin care sa aducem mamele si fiicele impreuna in fata oglinzii sau a camerei foto.
In fiecare zi mai construim putin comunitatea fetelor care le spun mamelor #RedescoperaFrumusetea. Odata cu terminarea campaniei promotionale, comunicarea va continua prin spotul aniversar care vorbeste despre relatia unica mama-fiica, relatie pe care rujul generatiilor vrea sa o sarbatoreasca la aniversarea lui.
Canale de comunicare
Presa: proiect special Femeia + top reviste glossy;
Online: platforma dedicata + social media (Facebook & Instagram);
In-Store: activari speciale cu premii.
Evaluarea campaniei
Dincolo de cifre, ceea ce ne dorim sa obtinem prin aceasta campanie este un statement, printr-o abordare noua pentru brandul nostru.
La aniversarea Color Riche 30 de ani am vrut ca rujul atator generatii sa devina iconic pentru femeile din Romania. Mai mult decit atat, L'Oreal Paris a ales, pentru prima oara in Romania, un mod profund personal prin care sa deschida conversatia despre frumusete intre celor doua generatii care ne reprezinta inceputurile si prezentul: mamele si fiicele.
Echipele implicate:
- din partea McCann Erickson Romania: Catalin Dobre (Chief Creative Officer), Ruxandra Papuc (Copywriter), Daniel Strugariu (Art Director), Doina Ionescu (Group Account Director), Raluca Fundeanu (Senior Account Manager), Carmen Bistrian (Corporate Communication Manager), Madalina Bozeanu (Strategic Planner), Liliana Oltean (Junior Planner), Oana Ioan (AV Producer);
- din partea Zenith Media Romania: Alina Cirlan (Communications Manager), Teodora Boldor (Communications Planner), Claudia Oprita (Senior Buyer), Anamaria Istrate (Junior Digital Communications Planner);
- din partea L'Oreal Paris Romania: Smaranda Parvu (Group Product Manager CPD), Adelina Cimpeanu (Product Manager, L'Oreal Paris), Anca Stefan (Digital & Consumer Intelligence Manager), Mihaela Munteanu (PR Manager );
- casa de productie: Studioset;
- post-productie: Video Edit Bucharest
- regizori: Anton Groves (spot video - "Color Riche 30 ani"), Goran Mihailov (video documentar);
- DOP: Radu Fulga.