Mostra de turism cu garnitura de digital marketing: #EnjoyBucharest, povestit de Alex Filip (Eventur)

Mostra de turism cu garnitura de digital marketing: #EnjoyBucharest, povestit de Alex Filip (Eventur)

Bucurestiul e un oras complet din punct de vedere turistic, spune Alex Filip (Fondator si GM la Eventur; co-fondatorul paginii Travelers of Bucharest si inca o data co-fondator - al proiectului #EnjoyBucharest). In Bucuresti gasesti un amestec ciudatel, dar proaspat - ramasite comuniste, cultura urbano-moderna, night life imbelsugat si preturi convenabile.

Desi autoritatilor romane intr-ale turismului le-au cam scapat caracteristicile astea de-a lungul anilor, pesemne printre atatea hartoage si prioritati gresite. Din fericire, aici intervin cei 3 parteneri de la Eventur: Alex Filip, Toma Nicolau si Mihai Mocanu (Partner), care s-au pus pe vorbit despre Bucuresti de zor - si nu doar intre ei.

#EnjoyBucharest, un hashtag care inca e viu binemersi pe Facebook, Twitter sau Instagram, a fost un eveniment desfasurat in perioada 3-5 aprilie si organizat pentru a promova Bucurestiul ca destinatie de city break. In aceeasi perioada, au avut loc si 2 evenimente de digital marketing sub umbrela Eventur, devenite si ele parte din itinerariul vizitatorilor.

Astfel, un alai de 27 de bloggeri internationali, 10 bloggeri romani si 5 fotografi (romani si ei) au fost ghidati timp de 2 zile prin Bucuresti si incurajati sa-si impartaseasca experientele, faza aflata inca in desfasurare.

L-am rugat pe Alex Filip sa ne explice mai multe despre contextul proiectului, selectia de invitati si rezultatele pe care si le-au propus.

 


Cate ceva despre Alex Filip

Am studiat turismul, ecologia si managementul la Universitatea din Bucuresti. Dar trebuie sa recunosc ca nu prea mi-am dat interesul. Mi-am mentinut facultatea si masterul pe linia de plutire astfel incat sa nu-mi pierd locul de la buget. Si am cautat sa fiu in relatii foarte bune cu profesorii, venind la ei cu idei noi in completarea la ceea ce studiam.

In rest, mi-am umplut cat am putut de mult timpul prin diferite activitati extra-scolare, in prima faza, dupa care muncind in cateva business-uri din turism, printre care si Vola.ro, pana am realizat ca ar fi mai bine sa ma zbat pentru propria piele. Si a celor din jurul meu deasemeni.

Asa am reusit sa pun bazele agentiei Eventur, in 2012, pe cand aveam 24 de ani, o agentie specializata in organizarea de evenimente si consultanta targetata pe companiile din industria turismului care sunt interesate sa se dezvolte folosind instrumentele marketingului online.


Traseul #EnjoyBucharest

Ne-am dorit sa aducem la Bucuresti un concept deja validat, #priNeamt. Acesta putem spune ca e proiectul nostru de suflet, fiindca atat eu, cat si partenerul meu, Toma Nicolau, suntem din Piatra Neamt.

#priNeamt se mandreste deja cu 3 editii de succes si consider ca am reusit sa dam un boost de vizibilitate judetului din care provenim. In total, am strans un reach de 2.75 milioane de oameni care au aflat direct sau indirect de acest eveniment. Iar cea de-a patra editie o pregatim deja pentru luna iulie a acestui an.

Revenind la #EnjoyBucharest, am aplicat aceeasi reteta, invitand bloggeri (straini) care sa ne ajute sa facem cross-ul dintre cele trei componente ale proiectului (conferinta Romanian Digital Travel, festivitatea de premiere Romanian Digital Travel Awards si turul prin Bucuresti dedicat delegatiei formate din 27 de bloggeri straini si 5 fotografi romani) si sa punem impreuna Bucurestiul pe harta mondiala a destinatiilor de city break.

Ideea am replicat-o oarecum, dar am readaptat-o ca targetare. Avand know-how-ul necesar, ne-a fost relativ la indemana sa trecem proiectul din brainstorming la implementare. Acum suntem in faza de follow-up, cand citim cu interes articolele bloggerilor si cand urmarim cu atentie expunerea evenimentului. Asteptam sa generam raportul oficial si sa-l facem public.


Echipa completa

Alaturi de mine au fost cei doi parteneri, Toma Nicolau si Mihai Mocanu, implicati activ zi si noapte, si colaboratorii nostri permanenti Andra Nicula (care a gestionat excelent partea de sales & accounting), Adi Zabava (expertul nostru in comunicare, chiar daca el este orientat mai mult politic), Cezar Dumitru (fantastic in relatia cu bloggerii straini, el coordonand acest task cap-coada, de la recrutare, la follow-up), Daniel Ungureanu (responsabil de toata partea tehnica) si Teodor Decu (un graphic designer extrem de talentat).


De ce e Bucurestiul o destinatie potrivita pentru un city break?

Fiindca e un oras complet din punct de vedere turistic si ofera vizitatorilor un mix atractiv intre comunism, cultura si night life. Si e foarte ieftin! Eu am avut ocazia sa vizitez o buna parte din marile orase europene si peste tot unde am fost nu am gasit un centru istoric la fel de animat precum e cel din Bucuresti.


Structura itinerariului

Fiind prima editie, ne-am dorit sa scoatem in fata "produsele comerciale" ale Bucurestiului, adica obiectivele turistice de masa: Casa Poporului cu Piata Constitutiei, Centrul Istoric cu ruinele Curtii Vechi si bustul lui Vlad Tepes, Calea Victoriei cu Pasajul Villacrosse si Palatul CEC, Ateneul Roman cu Piata Revolutiei si Palatul Roial, etc.Insa, inainte de a incepe turul pietonal, partenerii nostri de la CDI Transport ne-au ajutat cu un transfer la Clinica Dent Estet unde am discutat o ora despre turismul medical (dental), un segment cu un potential urias in Bucuresti.

Mesele le-am pregatit in locuri cu insemnatate istorica, Hanul lui Manuc si Palatul Noblesse.

Raluca Muresan, un ghid charismatic si foarte prietenos, ne-a ajutat in organizarea acestui tur pietonal si cu siguranta o vom recomanda mai departe celor interesati sa viziteze Bucurestiul, Romania.


Bloggerii invitati - locali si internationali

Cu bloggerii locali (bloggerii de travel si fotografii oficiali) am mai colaborat si pe alte evenimente. I-am tot avut prin preajma si putem spune ca am legat stranse prietenii cu ei.

In schimb, bloggerii internationali i-am ales pe baza unui formular in care am cerut mai multe informatii legate de trafic, comunitati in social media, alte infotripuri similare la care au participat, etc. Formularul l-am publicat pe un grup inchis de Facebook unde sunt 4000+ bloggeri de travel cu expunere internationala.

S-au inscris 200 in intervalul octombrie-noiembrie, i-am selectat pe cei mai influenti 30 si i-am invitat. Si bineinteles, acestia au acceptat. Cred ca au primit propunerea ca pe o oportunitate excelenta de a descoperi o fosta capitala comunista in care nu stiu, sincer, daca ar fi venit pe cont propriu. Si nici nu cunosteau mare lucru.

Din pacate, inca ne luptam cu preconceptii si cu o imagine creionata gresit in ochii occidentalilor. Iar asta a fost unul din obiectivele evenimentului, sa ajutam la imbunatatirea imaginii si la dispersarea preconceptiilor. Si sunt ferm convins ca am reusit!


Fotografii evenimentului

Toti sunt fotografi activi, vizibili si mai ales, talentati. Daca ar putea si ar vrea, i-am invita la absolut toate evenimentele noastre. Au facut o treaba absolut excelenta si suntem tare mandri de ei. Abia asteptam sa publicam si clipurile oficiale.

Da, acolo in mijloc e Simona Halep


Obiective si rezultate

In primul rand, ne dorim sa imbunatatim imaginea capitalei si apoi speram ca turistii straini vor considera ca Bucurestiul merita sa fie o optiune pentru cel putin un weekend break. Si cum ne-am gandit ca vom reusi asta? Online, deoarece este de departe cel mai eficient vector de promovare a unei destinatii turistice de acest tip.

Cifrele pe care le-am publicat sunt reale si demonstrabile (N.R. pe site-ul proiectului se vorbeste despre 1.5 milioane de o ameni care vor intra in contact cu Bucurestiul prin postarile bloggerilor). Am ajuns la acea expunere estimata punand cap la cap statisticile furnizate de bloggerii invitati. Am cerut numarul de vizitatori unici pe intervalul iulie-septembrie. Am facut media lunara pentru fiecare si a rezultat comunitate de aproximativ 1.5 milioane de cititori, 1.5 milioane de oameni interesati direct de calatorii, deci potentiali turisti.

Chiar daca obiectivele noastre sunt orientate mai mult spre expunerea globala, evident ca ne si dorim sa convertim in turisti. Dar nu e acesta focusul nostru principal. Noi facem capitala vizibila, aratam ce are de oferit, iar mai departe tine de preferintele strainilor daca isi doresc sau nu sa ofere o sansa Bucurestiului. Fara sa fiu subiectiv, eu cred ca o merita.

Orientativ totusi, ne-am trasat si un obiectiv de conversie care este de 0.001% din expunerea evenimentului - am fost prea indulgenti cu noi insine?

Si sa presupunem ca #EnjoyBucharest va ajunge pe monitoarele si telefoanele a 1.5 milioane de oameni, ar rezulta ca intr-un viitor apropiat (anul acesta sau anul viitor), gratie proiectului nostru, ar sosi in Bucuresti 1.500 de turisti.

Iar cum investitia pe un astfel de proiect este de doar 20.000 euro, inseamna ca am platit un cost mediu de 13.3 euro ca sa aducem un turist strain la Bucuresti. Sper ca autoritatile sa citeasca acest interviu, sa-si fi luat o foaie si un pix si sa-si fi notat fiindca tocmai le-am predat o lectie de eficacitate bazata pe cifre reale. 


#EnjoyBucharest reloaded

Proiectul este gandit pe cel putin 5 editii, toate in primavara, adica inaintea sezonului turistic. Straight to the point!

Daca vom primi sprijinul autoritatilor, extrem de limitat pe aceasta prima editie, cu siguranta avem know-how-ul sa facem din acest proiect punctual si local, unul national cu rezultate si mai impresionante.

In caz contrar, vom veni din nou cu bani de acasa ca sa platim taxa de acces la Casa Poporului, adica 1675 lei pentru 45 de persoane, asta ca toti acesti oameni sa promoveze locul ca obiectiv turistic. Dar ramane secretul nostru. Bloggerii straini nu stiu ca solicitarea noastra oficiala a fost refuzata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related