Alexandru Udrea, un popular printre Nepopulari

Alexandru Udrea, un popular printre Nepopulari

Alexandru Udrea si-a facut un blog acum cateva luni, indepartat fiind de ganduri capitaliste. Scria despre hipsteri, filme, arta excesiv de abstracta, prietenie, sex si despre norme si perceptii sociale. I-a aliniat si o pagina de Facebook. La un moment dat, s-a pus pe "generat" imagini si glumite, documentand umoristic suisurile si coborasurile studentiei la Drept (pe care o cunoaste din anul universitar curent). Ajunsese la 900 de like-uri pe la mijlocul lunii trecute.

Si apoi a fost Marinela.

 


Postarea
 expoziva a strans 4.477 like-uri si 2.310 share-uri pana in acest moment

 

Marinela s-a pogorat asupra Facebook-ului cu lipsa ei de nesimtire manifestata pe peronul de metrou si i-a luat fata lui Marcel, prima adaptare dupa campania Queensland Rail din Australia lui 2011 pe care a lansat-o Alexandru.

[De altfel, o campanie intrata deja in arhivele meme-urilor, verificati internetul.]

 


Marcel, deschizatorul de drumuri

 

De atunci si pana acum, pagina Nepopular a strans nu mai putin de 12.254 de followeri - o comunitate nascuta spontan si centrata pe reguli ale bunului simt, dupa cum ne-a spus Alexandru.

Acum e acum, ce-o sa urmeze pe Nepopular?

L-am intrebat pe Alexandru mai multe despre el si despre cum planuieste sa ocroteasca aceasta comunitate. Va invit sa-i cititi raspunsurile mai jos.

In schimb, mai multe despre potentialele roluri ale brandurilor in aceste comunitati spontane, va invit sa aflati in cadrul Brands & Communities, al doilea eveniment al seriei SMARK KnowHow din 2015, pe care o sa-l facem pe 21 si 22 mai la UniCredit Tower.

Alexandru, boboc la Drept si creator de continut


Nepopular.com

Blogul a fost pornit de mine in decembrie 2014. Inainte de asta, mai avusesem un blog acum aproximativ 4 ani, dar pe care l-am abandonat. Deocamdata scriu doar eu (Alexandru Udrea, pe blog "vecinu"), dar sunt in cautare de colaborari. Mi-as dori sa formez o echipa de 3-4 persoane cu care sa lucrez la partea de articole.

Lozinca & logo


Cu ce ocazie in blogosfera?

Intrucat sunt in primul an de facultate, am hotarat ca a-mi face un blog ar fi un mijloc perfect de completare a timpului liber. Este un hobby care ma acapareaza din ce in ce mai mult, dar eu il consider productiv. Nu pot sa spun ca a fost o situatie anume, o scanteie, care sa ma faca sa imi incep activitatea in blogosfera.

Pana la urma, este un blog cu si despre opinii nepopulare, asadar ma inspir, cum sigur multi alti bloggeri cu ani de experienta in spate o fac, din ceea ce vad in jur si, intrucat traim intr-o societate in care cel putin o data pe zi suntem socati sau iritati de ceva, nu e nevoie de nimic mai mult.


Evolutie

Blogul a avut un oarece succes printre colegii de la facultate. Adevarul este ca piata blogurilor este arhiplina, iar oamenii citesc mai mult presa in materie de online. Pagina, insa, a prins suficient de repede. Am inceput o serie numita "glume proaste pentru studenti la drept", dadeam share si foarte multi apreciau. Marele succes a fost, intr-adevar, cand m-am decis sa adaptez celebrele "Train Etiquette" realitatii romanesti. 

Ultima postare din seria Train Etiquette


Afisele originale de la Queensland Rail 

De imaginile de la QueenslandRail am dat acum foarte multi ani. Erau virale pe internet adaptarile amuzante ale lor, iar acum putin timp mi-am adus aminte de ele si m-am gandit ce-ar putea iesi daca le-as adapta societatii noastre. Nu am fost foarte impresionat de ce a iesit, dar am hotarat sa dau o sansa. Ce a urmat dupa stim cu totii, insa eu am fost cel mai impresionat si uimit de numarul urias de share-uri si aprecieri pe Facebook.


Imagini din campania Queensland Rail


Reactii privind preluarea imaginilor

Bineinteles, am primit fel si fel de comentarii care apreciau in mod ironic creativitatea acestei serii, cu toate ca am specificat de la bun inceput ca este vorba de o adaptare. Am fost acuzat ca am furat imaginile si asa mai departe, dar este normal sa primesti si un feedback negativ. Sunt deschis opiniilor exterioare atat timp cat sunt intemeiate. 

Legat de seria "Train Etiquette", voi continua sa fac ocazional imagini de genul, insa le voi alterna si cu alte serii.


Nepopularii si opiniile lor

In general, audienta Nepopular, din cate am apucat sa observ, este formata dintr-un public diversificat, insa, cei mai multi sunt intre 18 si 24 de ani. Pe cei 12.000 de nonconformisti ii leaga in mod clar un singur lucru: sustin cu tarie o nevoie de impunere a bunului simt. Consider ca mica noastra comunitate s-a saturat de conformism, de lucrurile batute in cuie si de argumentul "pentru ca asa e". 


Cum te gandesti sa sustii in continuare interesul pentru pagina?

Numarul imens de likeuri intr-un timp atat de scurt ma bucura atat pe mine, cat si pe mica mea echipa de promoteri (care, prin sprijin moral si prin share-uri, m-au ajutat sa ajung in acest punct), insa, in acelasi timp, ma gandesc ca partea grea abia acum incepe. Deja putem vorbi despre o audienta solida si trebuie totul gandit astfel incat pagina sa ramana pe linia de plutire si, usor-usor, sa mai creasca.

Imaginile educativ-amuzante raman, blogul probabil va trece prin modificari, sper sa formez cat de curand o echipa cu care sa fac articole, iar tinta cea mai inalta este o extindere in domeniul scurtmetrajelor. Cred ca o spun in exclusivitate pentru IQads - Nepopular va face, in ceva timp, filme. Voi incerca sa combin ideea de clip educativ cu cea de film pe bune, care te tine in priza printr-o intriga captivanta. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related