Despre oameni si hiene. De la meciul Mihaela Radulescu - comunitatea LGBT, la problema intolerantei in discursul public

Despre oameni si hiene. De la meciul Mihaela Radulescu - comunitatea LGBT, la problema intolerantei in discursul public

[UPDATE] ELLE Romania inceteaza colaborarea cu Mihaela Radulescu,  potrivit unui anunt al redactiei, emis via Adrian Popescu (Group Marketing Manager, Ringier Romania) pe 10 aprilie:

Va anuntam decizia de a inceta colaborarea cu Mihaela Radulescu, care a semnat timp de mai bine de 10 ani o rubrica permanenta in paginile revistei ELLE. Ii respectam Mihaelei Radulescu dreptul la opinie, dar, din nefericire, comentariile sale din ultimele zile au atras numele revistei ELLE intr-o controversa din care nu ne dorim sa facem parte.
Regretam ca am fost nevoiti sa luam aceasta decizie si ii multumim Mihaelei Radulescu pentru anii pe care i-am parcurs alaturi si pentru proiectele pe care le-am realizat impreuna.

Redactia ELLE Romania

 


Un round-up rapid in saga Mihaela Radulescu vs. lumea incepe de la Romanii au Talent, trece apoi pe blogul ei si continua pe pagina ei de Facebook si prin comentariile pe care le presara cu nonsalanta peste tot. Cum stim prea bine, cel mai recent exemplu de ofensa cu o nota de dispret, totul aranjat pe un pat de irationalitate, a avut in vedere persoanele de orientare homosexuala. Opozantii Mihaelei sunt concentrati la hashtagul #sustinLGBT, pe pagina Mihaela Radulescu sustine comunitatea LGBT, pe bloguri si in presa (de pilda: aiciaici sau aici); dar suntem, in general, peste tot. Facem si flashmob-uri.

E clar pana acum ca Mihaelei ii ies jigniri pe gura odata cu aerul in faza expiratiei (exemplu 1exemplu 2exemplu 3, exemplu 4 si am pus mai jos un mic colaj).

Apoi, retrage totul - calupul de jigniri si aer - in faza inspiratiei (exemplu 1exemplu 2).

Ar trebui sa fim deja imunizati.

Dar una dintre implicatiile mai grave ale vorbelor Mihaelei Radulescu - trambitate fie in sali cu mii de oameni, fie pe net catre alte mii de oameni si nicicum in intimitatea propriei ei sufragerii - consta in imputernicirea discriminarii fata de comunitatea LGBT, care rezida in ignoranta si isi gaseste resurse, de pilda, in religie sau in traditionalism pentru a iesi la suprafata pe wall-uri si in comentariile din online. 

De acolo, calea intolerantei catre offline e scurta si alimenteaza senzatia ca exista nu libertatea de exprimare, ci aceea de a condamna neinformat si la gramada dupa propriul plac.

Apucand problema de la radacina, asociatia ActiveWatch a demarat astazi campania #delamineaiunNU, prin care se propune curatarea discursului public de orice tip de discriminare, manifestare xenofoba sau intoleranta.

[UPDATE] Campania este semnata de FCB Bucharest si se desfasoara in online - pe site-ul delamineaiunnu.ro, pe pagina de Facebook si pe canalul de YouTube al asociatiei.

Mircea Toma (Presedinte, ActiveWatch) explica in clipul de mai jos despre cum filosofia hienei s-a pus pe contagiat constiinta umana:


Campaniei i s-au alaturat pana acum si Cristian Neagoe (Fondator, Street Delivery), George Ivascu (actor), Simona Tache (blogger si jurnalist), Maurice Munteanu (editor, ELLE), Cristina Bazavan (jurnalist si blogger), Ana Morodan (blogger), Raed Arafat (medic, Fondator al SMURD si Secretar de Stat), Robert Ratiu (Redactor-sef, Beau Monde), Chef Liviu Lambrino (fost concurent Master Chef), Ioana Ulmeanu (editor, ELLE), Hanno Hofer (regizor) si Noemi Meilman (PR si blogger).

Declaratile tuturor sunt de gasit pe platforma dedicata, care ne imbie cu un buton rosu de centralizare a NU-urilor adresate intolerantei. Erau 15, acum au trecut de 400. La mai mare, poftiti la buton.


E de apreciat ca FCB si ActiveWatch s-au prins ca aici problema nu e o vedeta care latra spurcaciuni la luna; nici macar nu-i vorba de comunitatea LGBT. Lupta se da pe un principiu. Discursul public discriminatoriu apare si la case mai mari decat a Mihaelei, din Monaco. Anume:

 

 
Pentru a sustine campania, pe site vi se pun la dispozitie materiale dedicate cu mesajele acesteia:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related