Cum facem un radio nou, cu o retorica noua, cu o muzica noua si cu ascultatori noi dintr-unul care-si pastreaza totusi numele si frecventa? Aceasta a fost intrebarea GOLD FM (96,9 FM) la care a trebuit sa raspunda Propaganda Brand New, divizia de branding a agentiei Propaganda.
„Miza temei a fost dublata atat de expunerea si retorica pe care urma sa o aiba noul brand in contextul industriei, cat si de faptul ca in zilele noastre rar mai pui umarul la conturarea identitatii unui nou brand in zona media”, declara Madalina Oanta – Branding Director al diviziei Propaganda Brand New.
Inainte de a veni cu o solutie, a existat un proces amplu de intelegere: a peisajului FM din Romania, a echipei GOLD FM si a lucrurilor pe care si-a propus sa le faca diferit, a ascultatorilor pe care noul GOLD dorea sa si-i apropie, a spiritului statiei, in general. Cand toate acestea au fost aliniate si puse pe masa, a inceput treaba.
„Una peste alta, ne-am propus sa conferim o noua semnificatie aurului, raportandu-ne la ascultatorii pentru care noul GOLD FM se pregatea. Oameni care, in loc de Celine Dion voiau sa asculte Radiohead, in loc de cancan-uri politice voiau sa afle ce concerte sunt prin oras si ce se mai intampla prin galerii si sali de teatru, in loc de vedete din carton voiau sa descopere personaje proaspete, care aduc transformari pozitive. Lucruri care conteaza pentru ei. De aici si solid radio, sloganul actual GOLD FM”, completeaza Madalina Rapeanu – Strategic Planner Propaganda.
Componenta de identitate a fost gandita si dezvoltata de Ion Barbu - Senior Designer Propaganda Brand New, a carui propunere a convins din prima, aceasta incluzand: logo GOLD FM, slogan, icon-uri pentru fiecare emisiune, elemente de papetarie, universul cromatic si vizual al brandului, site-ul (www.radiogoldfm.ro).
„La baza identitatii GOLD stau austeritatea cromatica si o atitudine directa, lipsita de gradient si dichis inutil. Aspecte pe care le-am integrat intr-un brand destept si foarte vizual, capabil sa sustina cu claritate cateva dintre cele mai bune voci ale FM-ului romanesc. Pe scurt, nu tot ce se aude bine e musai sa si straluceasca (In afara de Elvis. Iarta-ne, Elvis!)”, spune Ion Barbu, designerul responsabil pentru noua identitate GOLD FM.
Repozitionarea si noua identitate GOLD FM vor fi promovate printr-o campanie in TV, presa, OOH si online.
„Repozitionarea GOLD FM a venit firesc, ca o consecinta a nisei goale, lasata de radio Guerrilla. Stiu ca existau multi ascultatori care nu se mai regaseau in muzica si discursul niciunui alt produs radio. GOLD FM mizeaza pe talentul lui Mihai Dobrovolschi, un realizator cu notorietate, pe spontaneitatea colegei sale Gilda Comarzan si pe intuitia muzicala a playlist manager-ului Matei Oprina, care fac impreuna un matinal efervescent. Grila de programe contine atat emisiuni cu caracter stiintific, cat si quality entertainment cu realizatori cunoscuti. Feedback-ul primit in ultimele saptamani care au trecut de la schimbarea playlist-ului, atat de la ascultatori, cat si de la organizatorii de evenimente premium, ma face sa spun ca este alegerea corecta si ca era nevoie de un radio solid, o voce a normalitatii”, declara Raluca Moianu - Director de programe GOLD FM.
Echipele implicate in proiect
Propaganda:
Madalina Rapeanu – Strategic Planner
Ion Barbu – Senior Designer
Dinu Panescu – Creative Director
Madalina Oanta – Branding Director
Client:
Raluca Moianu – Director de programe
Carmen Ivanov – Coordonator proiecte online
Radu Rincu – Marketing Assistant