Hei, fata, te fac o cursa?

Hei, fata, te fac o cursa?

In cele ce urmeaza, avem o analiza pe text lunguta si un exemplu numa' bun de bagat in analele failvertising-ului romanesc. Dureaza ceva pana ajungeti la el, dar merita asteptarea, promitem.

Sa facem un exercitiu: imaginati-va o aplicatie autohtona de chat in trafic. Sa-i spunem We Love Traffic, ca e clara treaba: e cu iubire, e cu trafic, e cu numitor comun. Nu suntem siguri daca trebuie sa iubim traficul pentru ce este el si ne cunoastem de mult sau pentru ca ne aduce impreuna, dar fie.

Hai sa continuam cu identitatea brandului. Va rugam, aveti rabdare. S-o transpunem intr-o engleza aproximativa, sa-i spunem de balta. Uite, va dam cateva exemple, sa nu spuneti ca nu v-am spus.

Spicuim despre ce este:

Socialization in Traffic
Join the application and register with your car license number and start communicate with all We Love Traffic users both in traffic and in public places (pubs, beach, cinemas, etc).

Cui si la ce ii foloseste treaba asta?

Nu, nu e chiar un Tinder on the move, nu va mai ganditi la prostii. We love traffic are o dimensiune cat se poate de practica: poti sa discuti cu alti participanti la trafic ca sa adresezi oricare din urmatoarele situatii:

You car is blocking someone;
You been block in parking;
You forget your window open;
You forget your tank lid open;
You forget your car lights open;
Parking accidents.

Aplicatia nu functioneaza din pofte nesabuite: poti sa comunici instant cerand o intrecere in trafic sau o cafea, dupa cum urmeaza:

The drivers can meet using the licence plate number and they can instantly communicate. You can ask for a car race or join you to a coffee, easily as a push of a button. You can also have a long chat with your chat partner.

Nu conteaza ca e usor ilegal sa organizezi curse (ilegale!) sau ca e la fel de ilegal sa vorbesti la telefon. Noi, ca dezvoltatori, nu ne-am gandit la asta, ci la bunastarea clientilor nostri, care o sa lege frumoase prietenii in trafic.

Bun, cum ajungem noi sa spunem asta publicului? Cum ajunge aplicatia noastra noua si stralucitoare, cu identitatea vizuala mai proaspata decat o salata proaspat culeasa (caci logo-ul e un volan in nuante de verde, am uitat sa va spunem) la consumatorul din trafic?

Pai se dau:

1. Brief

Am vazut deja care e produsul, target-ul e simplu: oricine peste 18+  (si nu numai, caci pietonii din imediata apropiere pot fi si ei atinsi, dar nu se stie exact cum, pentru ca le cam lipseste numarul de inmatriculare); preferabil ar fi sa ai o masina si un zambet fermecator. Tone of voice? Cat mai simplut si prietenos, sa-si dea seama lumea ca suntem seriosi, dar ghidusi, in acelasi timp.

2. Scenariu:

V-ati gandit la un trafic congestionat, cu o coloana ginormous si oameni plictisiti, in cautarea dragostei, carora le vine in ajutor aplicatia? Nimic mai gresit: eu zic sa treceti intr-un trafic super lejer, pe un drum intortocheat de munte. Pare-mi-se ca Busteni ar fi numa' bun. Se iau doua personaje cvasi-atragatoare pentru sexul opus si se purcede la un ritual de imperechere ultra tehnologizat. Avem sfichiuirea a lene a incheieturii ei, zambetul lui un pic timid, curtarea inceputa de ea (how forward of her indeed), ceva emoticoane cu pupaturi si semafoare. Toata lumea e fericita, la sfarsit pupam piata aplicatiei care ne-a adus impreuna.

3. Filmare

V-am dezvaluit deja cateva elemente, dar va mai zic: el zambeste sugubat, se intalnesc la semafor, avem acelasi salut cu sfichiuirea mainii de ambele parti (fac parte dintr-o secta, e un salut secret, oricine il poate folosi? Atatea intrebari si niciun raspuns). Ca sa continue curtarea, ea se da un pic lovita (speram ca nu in aripa), inainteaza un pic, doar doar el o veni dupa ea. El consimte, dar o abordeaza (cum altfel?) prin aplicatia noastra. Ea ii raspunde (cum altfel?) printr-o simbolistica aparte: un semafor verde. Totul e clar, simplu si elegant, vorba poetului. 

4. Montaj si post-productie

Lasam asta aici: 

Pentru alte mostre de engleza de balta, mergeti aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related