Retrospectiva pacalelilor lui 1 aprilie 2015

Retrospectiva pacalelilor lui 1 aprilie 2015

Gata cu pacalelile, intram in rutina plicticoasa a adevarului si numai a adevarului. E, dar tot raul spre bine, dieta exclusiva de pacaleli nu ne duce nicaieri bun, devenim ori imuni, ori paranoici.

Si stiti cum ne plac noua pattern-urile, asa ca am facut si de data asta niste categorii de branduri, mai putin riguroase ca in ultimele studii - dar na, tot categorii se numesc.

De departe, modul cel mai popular de a sarbatori 1 aprilie, brand fiind, este lansarea fictiva a unui produs si mai fictiv. De ani de zile, aflam despre fel si fel de gadget-uri din care 99% nu vor vedea lumina zilei. E frumos cand observi cum unii ies din dispozitia asta de productie fabulatorie si se joaca cu alte elemente ale brandurilor lor. Haideti cu mine un pic mai in jos.

 

CASTIGATOR

Castigatorul absolut al concursului tacit ce se desfasoara pe 1 aprilie in online a fost dexonline.ro. Nimeni nu se astepta la o gluma atat de subtila si de frumos pusa in practica, fara a fi anuntata pe undeva. Nici c-a avut nevoie, de asta ne-am ocupat toti: caption-uri de pe DEX Online dansau ieri voios prin newsfeed-urile tuturor. Felicitari sincere, dexonline.

 

PISICI

Ogilvy Romania si-a numit ieri un nou Cat Director, pe Chipi - o frumusete birmaneza cu ochi albastri care pare bland si relaxat; dar nu este. E pus pe treaba. De asta, a dat sfoara in tara publicitatii ca isi cauta echipa. Doar n-ar putea lucra in conditiile alea - cu oameni! Pfff!

CV-urile intelegem ca nu au lipsit, asa ca asteptam sa mai aflam despre candidati. Se prea poate ca departamentul pisicesc de la Ogilvy va cuceri nu doar advertising-ul, ci chiar lumea. Asta e planul clanului pisicesc de sute de ani, dar nu-i lasa inima sa toropeasca, suntem prea vai-de-noi.

 

CatBox cauta director de comunicare

In timpul asta, s-a mai cautat o pisica pentru o pozitie de top management: nici mai mult, nici mai putin decat pentru cea de director de comunicare. CatBox e o companie care produce cadouri si, din cate ne dam seama, opereaza sub umbrela site-ului de recrutare SmartDreamers.

Cautarea unui director pisicesc pare foarte serioasa: exista un format recomandat de CV, sunt detaliate aptitudinile necesare si programul de lucru, pe undeva exista si cuvintele "salariu de 200 euro", "pe bune"", respectiv "nu este niciun fel gluma".

Avem si filmulet:

 

Conversion au adus pe scena Petvertising-ul, adica publicitatea care targeteaza animalele si nu le intrebuinteaza pentru a induiosa sufletele fiintelor bipede, cum sunt consumatorii. Vorbim de pisici, caini, porcusori de Guineea si alte creaturi cu un numar maxim de 4 picioare.

"Prin focus grupuri am descoperit ca animalele de companie joaca un rol important in alegerea brandurilor consumate de stapanii lor. Asa a aparut Petvertising", a declarat Marius Pahomi (seful Conversion si mare iubitor de animale de casa).

 

BREAKING NEWS

Vinaria Purcari a facut valuri ieri in online cu o stire in care se anunta dramatic ca vinaria inceteaza colaborarea de peste 5 decenii cu o statie spatiala ruseasca, RosKosmos pe numele ei in favoarea unui nou parteneriat cu NASA. Vinurile certificate ZGOB (Zero Gravity Optimized Products)  au trezit interes americanilor, urmand sa ajunga in cosmos pe cai occidentale. Totodata, mutarea constituia un pericol real pentru misiunile spatiale rusesti, vinul Purcari fiind principala sursa de globule rosii a astronautilor, o conditie imperativa pentru calatoriile extra-spatiale, scria comunicatul.

In aparenta, agentia de presa americana Bloomberg preluase stirea, dar va puteti desumfla: link-ul catre publicatie din comunicat ducea in realitate catre o clona a site-ului - link-ul fiind bloommberg.info (si nu bloomberg.com). Stirea a aparut pe Adevarul, Moldova.orgZiarul NationalTimpulRealitatea.md si a "lovit" si in partea europeana a Reddit-ului.


Pam pam, trending pe Reddit

 

Tot ieri am aflat ca oamenii de la Times New Roman, de care ne place noua mult, au facut o decizie indoielnica si au intrat intr-un proces de rebranding de 100.000 dolari. Iata modificarile aduse identitatii vizuale TNR:

Contactat de Dan Dragomir (computerblog.ro), Ovidiu Eftimie (Redactor coordonator, TNR) ar fi comentat: "Suntem extrem de bucurosi sa confirmam decizia de rebranding. Dupa o evaluare strategica a oportunitatilor – o operatiune complexa care a durat mai bine de 12 luni, am deciz ca este cazul sa trecem la fontul Arial".

 

De categorie Breaking News, McDonald's Romania ne-a pus pe tava perspectiva unui Ronald McDonald indragostit. Dar era pacaleala. Cum se spune, forever alone?

 

Intr-adevar, casatoria nu e deloc o pacaleala amuzanta de 1 aprilie. Toti stim ca-i curata inselaciune. Inclusiv Love Plus:

 

SA CURGA FARSELE

In continuare, vorbim despre brandurile care au fost enableri de 1 aprilie. Adica au mijlocit si au instigat la pacaleli, majoritatea inocente. Incep cu Orange care, saracul, a iscat un scandal in miniatura cand si-a anuntat pe Facebook serviciul de Apeluri Haioase, cu tarife deloc haioase. Cititi in comentarii revolta userilor dornici sa  impinga brandul catre rusine:

 

Huawei Romania i-a indemnat pe smartphonisti sa se joace cu o aplicatie si sa-si bage in sperieti prietenii ultra-atasati de telefoanele lor.

 

Vodafone Romania a plusat si a recomandat 4 aplicatii prin care Ziua Pacalelilor a trecut in mediul mobile:

 

Kandia a mers in schimb pe strategia back-to-basics. Oricat de conservator ai fi, glumele cu pernuta partaitoare nu se demodeaza niciodata.

 

Cotnari a iesit cu cateva metode adresate celor mai antisociali la job, care intotdeauna au vrut sa fie lasati in pace de colegi, dar n-au stiut exact cum sa transmita asta.

 

LANSARI FICTIVE

Tineti-va bine, ca incepe vacarmul cu lansari. Mega Image a dat zoom brandului "Gusturi romanesti" si a ajuns la "Gusturi bucurestene". Sa tot curga branza burduf de Berceni, micii de Rahova sau vitelul de Primaverii.

 

ING a avut o actiune elaborata in care anunta lansarea urmatoarelor 3 servicii: ING MyCard (un card complet personalizabil cu parfum si display video), ING MindPower ON (optiunea de a-ti putea desfasura operatiunile bancare doar cu puterea mintii) si ING ATM Laika (primul bancomat pentru astronauti). Desi glumite, totusi s-a intrebat si care propunere a fost cea mai agreata de consumatori.

 

Microsoft Lumia Romania a dezvaluit mult asteptatul sistem de operare MS-DOS pentru mobil. Asteptam extensia de C++.

 

Opriti totul! Bitdefender chiar a lansat ceva!
Ba nu, n-a lansat nimic, ne-a pacalit cu un produs care poate salva oameni de virusii din articolele/aplicatiile false. Dar au pus la pachet si niste sfaturi.

 

In rest, avem Jagermeister la butoi, Activia cu gust de chips-uri, Milka fara ultima patratica si cateva de la branduri de masini: primul yacht SKODA, Selfie Stick-ul de masina si farurile petrecarete de la BMW apoi, desigur, noile bomboane de ciocolata Opel.

 

Incheiem unde ne sta sufletul, in miezul industriei de marcom. Agentia Standout a postat pe site-ul oficial un comunicat glumet in care anunta ca, alaturi de Facebrands, lanseaza butonul fizic "Vreau engagement!", numai bun de lipit direct pe birou, sub birou, sau pe monitoarele oricarui device mobil. 

Cum functioneaza? Butonul "Vreau engagement!' va permite contactarea instantanee a specialistilor STANDOUT si Facebrands, precum si rutarea automata a cererilor catre cei mai potriviti dintre acestia, in functie de setari.

Si-astea ne sunt amintirile de ieri. A fost bine, a fost rau, e bine c-a fost.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related