In cateva ore vine 1 aprilie, in ceva mai multe ore vine si Noaptea Agentiilor. Vai de publicitarii care n-au atentie distributiva si nu stiu cu multitasking-ul. Cum sa ratezi ocazia asta? Ti se cere mistocareala pura, ti se cer absurditati, ti se cere exact ce te straduiesti sa "vinzi" tu in restul anului. Si daca nu-ti cere clientul, publicul sigur te are in vizor. Sau nu te are in vizor - deloc. Nu esti nici macar pe langa vizor. Vizorul n-are nicio treaba cu tine, tu n-ai vreo tangenta cu el. Sunteti niste paraleli - tu si vizorul. Farse de 1 aprilie se fac in fiecare an in marcom si au inceput demuult. La noi, deocamdata e liniste. Speram ca e aia dinaintea furtunii.
Altii, in schimb, se pregateau de saptamana trecuta. Un prim prank deja e in desfasurare. Business Insider scria acum cateva ore despre cum vineri au fost anuntati ca s-au deschis inscrierile pentru premiile fictive "The Tenties". Ultimul suport al creativitatii ramas putin spre deloc utilizat de masele publicitatii, e adus astfel in atentia publicului: calaretii.
Se graieste pe site, inspirational: This year, we honor the dreamers. The risk takers. The ones who see something more than just a flat surface; they see opportunity. Cei care stiu ca un calaret bun castiga cursa.
Nu-i de neglijat nici ca Marele Calaret vine la pachet cu propria masa.
Presedintele juriului nu e nimeni altul decat Chuck Porter (co-fondator si presedinte la Crispin Porter + Bogusky), ceilalti jurati fiind pastrati in umbra. Dar la numarul si diversitatea fascinanta a categoriilor, trebuie sa se mai adune.
Vorbind cu un reprezentant al agentiei responsabile, Colle+McVoy, Business Insider a aflat si ca deocamdata nu a fost inscrisa nicio lucrare. Poate Cerul e milos si n-o sa se sfarseasca totul aici.
Continuam cu inca o critica voalata a practicilor "de festival". In vremuri recente, n-ai nevoie de o super campanie la subrat ca sa pasesti pe scena si sa fii bombardat cu flori, laude si glorie; ci doar un case spectaculos. Rethink Communications o exprimau pe asta nu demult, sugerand infiintarea unei ceremonii de premiere a case study-urilor de campanii - haideti sa lasam substanta unde-i musai sa fie, mai incoace aducem forma, cu alte cuvinte.
Dar 1 aprilie e miezul din care ne infruptam acum, la el ne intoarcem iar si iar.
Anul trecut, de ziua pacalelilor, Saatchi & Saatchi Thailanda au lansat "Goodbye My Agency", un microsite care ajuta clientii sa "scape" de orice agentie prin scuze bune de trimis pe mail. Cealalta fateta a monedei? CEO-ul Saatchi & Saatchi putea fi chemat la o cafeluta, iar organizarea unui pitch era doar la cateva taste de degetele clientului. Agentia a fost invitata atunci la aproape 2 milioane de pitch-uri. Vis si cosmar.
Orice ati auzit pana acum de neconventional egaleaza magistral cu zero. Asta daca nu v-ati intalnit deja cu Picaturile de Brand lansate de Publicis Seattle in 2014.
Se parea pe atunci ca Publicis si comunitatea stiintifica americana descopereau modalitatea de a fabrica ploaia aromatica de brand. Initiativa Brand Drops spargea deci bariera incapatanata ridicata de unul din putinele elemente ale naturii in care omul nu-si poate baga nasul si tehnologia, apa de ploaie. Bineinteles, totul este ecologic. Sa ploua cu profit!
Si inca una, care nu e de 1 aprilie, dar e prea buna de lasat de-o parte. Capii milosi ai agentiei Union, atunci proaspat intrate pe shortlist-ul Strategy Magazine pentru titlul Agency of the Year, au imortalizat prin acest filmulet de tip "Surprize, Surprize!" momentul in care publicitarilor li se permite, intr-un final, sa-si vada familiile. Intre timp, nominalizarea a trecut, premiul n-a fost adjudecat, filmuletul in schimb ramane cu noi.
Sa vedem ce mai zicem si maine.