Zilele Agentiilor sunt in fiecare zi. Uneori, ele se transforma si-n Nopti de Agentii, dupa programul, inspiratia si clientii fiecareia. Dar una singura e cea aleasa, care le stapaneste pe toate celelalte. E noaptea in care, daca te opresti si asculti putin, te vor invalui pe nesimtite baladele publicitarilor alcoolizati. Si ce-i frumos e ca macar unul din puhoaiele de advertiseri - pusi pe cantec, joaca sau filosofat - se afla in imediata ta apropiere. Noaptea Agentiilor se face anul asta in 6 orase si cere intariri.
Oricat am trudi, tot n-ajungem in Ardeal pe 2 aprilie; lesne de inteles c-am incercat sa investigam de-acum ce va fi prin Brasov si Cluj in materie de agentii si publicitari nocturni.
Pending in programul agentiilor din Ardeal sunt 3S Studio si FIRESTARTER (Brasov), respectiv PR&More (Cluj). Inainte de "va urma", lasam aici si privelistea de Bucuresti.
Ce se intampla intr-o farmacie publicitara brasoveana?
Catalin Ionascu (Online Marketing Consultant, The Pharmacy) elucideaza misterul:
De Noaptea Agentiilor, petrecerea noastra va fi organizata sub forma unui traseu. Pentru ca vizitatorii vor trece pragul The Pharmacy, vor primi la final titlul de "farmacisti veseli". Vom intampina noii veniti cu multa energie, vom sta de vorba cu fiecare ca sa ne cunoastem mai bine, vom juca impreuna boardgames, iar cand atmosfera se incinge, vom dansa pe un ambient muzical sustinut de un DJ si ne vom delecta privirea cu proiectii de reclame.
Concept
Ideea noastra porneste de la traseul pe care il parcurge jucatorul unui boardgame: la inceput, pana invata regulile, intra timid in joc, iar ulterior, cand se simte stapan pe miscarile lui, se implica din ce in ce mai mult ca sa castige. Pentru ca ne numim The Pharmacy, vom purta halatele de farmacisti si ne vom asigura ca fiecare vizitator primeste "tratamentul" potrivit.
Agentia care v-ar castiga vizita
Daca nu am avea propria petrecere, cu siguranta ar fi dificil sa alegem o singura agentie la care sa mergem. Le-am vizita pe toate cele implicate din Brasov pentru ca ne sunt prieteni si am aduce spiritul The Pharmacy la fiecare petrecere.
Vizitatorii spun adio, dar raman cu:
- pastile de dor (pentru ca le-a placut atat de mult incat abia asteapta urmatoarea editie);
- dorinta (de a lucra intr-o agentie locala si de a dezvolta industriile creative din Brasov);
- multe friend request-uri pe Facebook (pentru ca vor cunoaste multe persoane interesante din domeniul comunicarii si se vor lega relatii noi).
Brasovul ne-a vorbit si prin High Contrast
Emilia Jercan (Account Manager) ne-a spus ce jocuri pun la cale oamenii de la High Contrast:
In High Contrast, Noaptea Agentiilor va fi un eveniment dedicat pasionatilor de online, comunicare si publicitate, un public speram pretentios, pentru care pregatim workshop-uri surpriza si jocuri interactive. Toate activitatile vor fi in stransa legatura cu viata de agentie, cu interesul si cunostintele noastre depre online si digital, cu creativitatea si munca in echipa. Vom avea ateliere cu si despre tehnologie, un spatiu pentru pasionatii de boardgames, briefuri de rezolvat si jocuri inventate si testate in house.
Tentatii de la alte agentii
Daca nu am avea o petrecere in High Contrast, am merge la prietenii de la Firestarter (pe care probabil o sa ii vizitam oricum). Brasovul este plin de resurse si potential, majoritatea prietenilor nostri sunt antrenati in domenii creative si merita sa incurajam acest gen de evenimente.
O sa pleci de acolo altfel:
Nu va fi doar o mega petrecere, va fi un eveniment cu discutii si experimente de branding, online si tehnologie. Cei care ne vor vizita pe 2 aprilie vor vedea o parte din activitatile si procesele creative marca High Contrast si cu siguranta vor dori sa afle mai mult. Ne dorim ca la finalul evenimentului oamenii sa plece de la High Contrast mai curiosi, mai motivati si mai pasionati.
Serviciul de Urgente in Design al Clujului
Anca Pop (Managing Partner) teasuieste fara sa dea in vileag operatiile programate la sectia de urgente publicitare, deschisa publicului la AMM Design:
Ca toata lumea, ne jucam. Dar nu ca toata lumea, de-a doctorul. Ideea ne bantuie de multa vreme, zilnic, de la un proiect la altul, intrucat suntem asa de prinsi, ca totul e urgent, superurgent, grav, aproape-imposibil, si sfarseste prin a fi un succes in timp record. Cam ca intr-un spital cum nu gasesti in Ro. De Noaptea Agentiilor, suntem de garda. In ce fel, punct cu punct, vor experimenta pe pielea lor doar cei ce ne vor trece pragul :D Evident, cheful face party din tratament.
Catre ce alte agentii v-ar duce pasii?
Le-am cerceta pe toate, ca nu facem discriminari.
3 lucruri cu care raman petrecaretii
- O viziune mai sanatoasa asupra advertisingului, speram.
- Inspiratie si euforie (asta depinde si de gradul lor de deschidere).
- Pastile albe pentru tratamentul de urgenta al zilelor negre.
Vitrina Advertising
Raluca Crisan (PR Manager) tenteaza clujenii cu un joc de cuvinte. Deocamdata, ca la Vitrina o sa fie mult mai mult. Preview de sediu aici.
PlayAD@Vitrina / Pleiada Vitrina / Play Ads la Vitrina/ ati inteles ideea. La Vitrina Advertising, #NoapteaAgentiilor vine imediat dupa #ZiuaDeLucru cu sesiuni de speed-asking, expozitie si proiectie de lucrari, poze, gustari, muzica si DJ-iala, plus nelipsitele bancuri si povesti publicitare. Ne-am pus in "papucii" curiosilor si ne-am gandit ce ne-ar placea sa aflam despre Vitrina Advertising.
Pe cine ati mai "inspecta"
Toate agentiile participante, fireste, mai ales ca e prima data cand avem #NoapteaAgentiilor la Cluj.
3 lucruri, de la Vitrina pentru voi
V-am spune cu drag, dar nu vrem sa stricam surpriza :)