Aici IQads Romania. A fost #OraPamantului. Urmeaza o tipologie a brandurilor

Aici IQads Romania. A fost #OraPamantului. Urmeaza o tipologie a brandurilor

A fost Ora Pamantului si daca nu ati dat doar Join Event, inseamna ca v-ati stins macar luminile prin casa. Stiti ca trebuia sa va inchideti si electronicele, nu? Poate ati iesit din case. Poate habar n-aveati ca e Ora Pamantului si tot ati sarbatorit-o printr-o coincidenta fericita. 

Orice circumstante ati fi trait pe 28 martie, tuturor vi s-au adresat brandurile pe Facebook, amintindu-va ca urmeaza sau ca a fost aceasta sarbatoare. Dar au facut asta in moduri diferite. 

Le-am studiat postarile si am gasit niste tipologii. Astfel, anuntam ca prin newsfeed-urile de weekend am avut de-a face cu atitudini realiste, vizuale, de instructaj, spirituale, hedoniste si tocilaresti. Purcedem:.

  

REALISTII

Nu va mai duc cu zaharelul, branduri realiste n-au prea fost; dar am foarte apreciat aceasta postare de la Apostolii Dreptatii, care a surprins foarte frumos desfasurarea #EarthHour in Bucharest.

 

 VIZUALII

Trecem la brandurile get-beget. Cateva dintre ele au ales calea imaginii in detrimentul celor o mie  de cuvinte, asa ca au imbogatit coloana alba din mijlocul lui Facebook cu niste ilustratii sau fotografii "lucrate". LIDL si-a desenat reminder-ul frumos, KitKat a bagat intreaga Terra intr-un bec, Intesa Sanpaolo Bank a aprins metaforic o lumina ecologica verde si BRD a pus Pamantul la incarcat.

 

 

INSTRUCTORII

Brandurile informative, care au oferit context, detalii si instructiuni pentru sarbatoare, au mizat pe curiozitatea publicului lor.

Discovery, de pilda, nici n-avea cum sa faca altfel: a documentat tot-tot, cu cifre! Bitdefender a specificat ca SI electronicele trebuie inchise. Mobexpert chiar ne-a oferit o demonstratie pentru Cum-Se-Stinge-Lumina, iar AQUA Carpatica a intregit ciclul informativ cu sloganul editiei 2015 a Orei Pamantului: "Daruieste naturii din energia ta".


Si clipul, nu va lasam asa

 

SPIRITUALII

Avem si un brand spiritual, e vorba de Activia, care a ales sa vorbeasca despre linistea oferita de Earth Hour si mai putin de intuneric. Caci prin oprirea tuturor dispozitivelor tehnice, se face, nu-i asa, o liniste foarte speciala. Pe care daca poti s-o suporti, e bine.

Bineinteles, dublul inteles al linistii interioare duce cu gandul la functia de baza Activia, care asigura tacerea digestiilor de pretutindeni.

 

HEDONISTII

Brandurile hedoniste s-au intrecut in a le da userilor ocupatii alternative de Ora Pamantului, precum bautul sau dansul la orizontala.

Durex era legat oricum de o campanie care invita oamenii la joaca in doi pe intuneric, carora le-au multumit indemnandu-i sa dea drumul povestirilor 18+ in comentarii. Carrefour a dat-o mai romantic, cu cine la lumina lumanarii, dar hai sa fim seriosi, stim unde voia sa bata.

Pe cei singuri si tristi, Beck's i-a indemnat sa-si aprinda o bere in timp ce-si petrec ora in intuneric, Skol a fost un pic mai optimist si a presupus ca bautorii de bere se strang, de regula, in grupuri. Granini a fost cel mai inocent si a inconjurat Pamantul cu iubirea fructelor. Daca-i gaseam perechea la spirtoase, puneam si de-un cocktail semi-periculos.

 

"GEEKSII"

Ultimul, dar nu si cel din urma brand, e un tocilar. Pentru ca a legat Ora Pamantului de sine. Este chiar Huawei, care si-a amintit taman la tanc de functia cu energy saving din majoritatea produselor lor. Ce reiese din postarea lor? Ca, din pacate, Pamantul nu e fabricat de Huawei. Altfel era totul bine. 

Tocilarii astia nu-s asa rai pana la urma.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related