Daca nu ar fi lucrat in publicitate, Cristian Pantazi (Managing Director, Kaleidoscope Proximity) ar fi trebuit sa se faca poet. Sau cel putin eseist. Bine, treaca de la mine, scenarist de telenovele. Pentru ca, pe langa domeniul pe care l-a ales deja, se descurca binisor sa teasa analogii care implica delicatele raporturi dintre un Juan si o Fernanda. Pardon, dintre un client si o agentie. Cititi cu ochii vostri:
Primii ani de casnicie
Exista clienti si agentii care s-au casatorit din dragoste. Isi aduc flori si isi fac surprize. Isi fac rezervari la masa de ziua aniversarii. Construiesc impreuna prin casa sau pe langa casa si lucrurile se vad, lucesc, sunt individiate… si exista posibilitatea de un forever after, dar aici nu e intotdeauna ca povestiri nemuritoare.
Asta este scenariul ideal, un plic tras la loterie, dar se intampla, si cand se intampla e tare frumos. Cine nu vrea sa fie intr-o relatie bazata pe respect/dragoste si atentie unul pentru celalalt? Daca mai facem si o vacanta impreuna aproape ca e 6/49.
Divortul si volatilitatea
Exista clienti si agentii care au crezut ca se casatoresc din dragoste si dupa un an/un an jumate au divortat ca la Hollywood, citand diferente ireconciliabile. Poate clientul s-a grabit, poate agentia s-a grabit. Poate ca dragostea s-a epuizat repede.
Poate ca unul nu a raspuns la telefon intr-o seara, poate ca florile au venit prea tarziu. Cine poate sa stie…dragostea e un fenomen ciudat, volatil, insesizabil si, pe principiul “comes and goes”, nu poti sa planuiesti mereu long term.
Poate ca agentia era dificila si nu replica dragastos la e-mailuri, sau poate clientul era dificil si punea prea putina dragoste in relatie. Volatil, revin, volatil.
Intervine obisnuinta
Exista clienti si agentii care sunt casatoriti de mult. Fiecare cu televizorul lui, cu programele preferate. Se mai intalnesc din cand in cand prin sufragerie, dar they make it work. Duminica la masa a ramas duminica la masa, dar parca ceva lipseste. Nu mai radem ca altadata, dar pana la urma mai bine asa decat cu altii…cine stie cum or fi altii.
Pana la urma, daca ceva nu e stricat - de ce sa incerci sa il repari?
Cum facem casnicia asta sa mearga si dupa luna de miere
Casatoria este frumoasa, toata lumea e fericita la nunta, iesim sa sarbatorim, luna de miere e superba, tot ce ne propunem pe meniul din Powerpoint o sa iasa (stim noi ca o sa iasa): problema intervine dupa luna de miere cand grija, dorinta si dragostea trebuie sa aduca si putin respect. Vorbim intre noi, comunicam, radem la glumele proaspat formate, ne plac automatismele noastre de relatie. Nu ne suparam cand unul sau altul mai intarzie acasa sau nu suna sau cine stie ce prostie a facut.
Divortul nu e bun
Se arata cu degetul sau cu Excel-ul. Se judeca prin Outlook. Dragostea s-a evaporat si acum ramanem cu reprosuri. Agentia nu a adus destul de multa dragoste sau poate clientul se mai uita si in alta parte. Stiti, probleme amoroase care creeaza rupturi in relatie. Sau poate ca agentia chiar a incercat, dar dragostea pur si simplu nu se arata, sau clientul nu a simtit-o, pentru ca nu a venit cand a vrut el si acum este prea tarziu.
Pana la urma e ca-n viata, uneori se leaga repede si e dragoste long term, sau coup de foudre spectaculos la inceput si se sparge usor in timp… Acum va rog sa inlocuim client/agentie cu Juan si Fernanda. Va astept pe Acasa Gold pe toti!