Cea de-a treia editie Romanian Design Week, cea mai mare sarbatoare a designului romanesc, va avea loc la Bucuresti intre 15 si 24 mai.
Tema asumata de catre organizatorii Romanian Design Week si curatorii sai este de a cauta cele mai bune proiecte aparute de la ultima editie pana in momentul de fata in domeniile Arhitectura, Design interior & Urbanism; Fashion; Graphic design, Ilustratie & Branding; Lifestyle si Design de produs.
Editia 2015 reuneste din nou sase reprezentanti ai industriilor creative in board-ul de consultanti care se vor ocupa de selectia lucrarilor din expozitie - Adrian Soare, Arhitect Partener SYAA, Ovidiu Hrin, graphic designer, Domnica Margescu, director de moda Elle, Maurice Munteanu, editor de moda Elle, Mihai Gurei, Creative Director si Owner Intro si Attila Kim, arhitect.
"Daca prima editie Romanian Design Week si-a propus sa defineasca domeniile designului si sa arate lucrari si proiecte care demonstreaza si surprind cel mai bine trasaturile acestora, iar la editia din 2014 am vazut o radiografiere foarte ampla a situatiei si atmosferei actuale din industriile creative din Romania, cred ca anul acesta ne putem astepta la o aprofundare si la o sedimentare a discursurilor pe care designul le poate genera. Va fi o editie care se va focusa pe proiecte recente, relevante si actuale si sunt incantat ca voi semna si anul acesta arhitectura expozitiei centrale", a declarat Attila Kim.
Cele doua editii trecute au implicat peste 200 de designeri romani si au prezentat peste 500 de lucrari. Gazda expozitiei centrale din primul an a fost Palatul Stirbei, iar in cel de-al doilea an Palatul Camerei de Comert. Pe langa locatia principala, pe parcursul Romanian Design Week au avut loc si evenimente colaterale. Iar daca in 2013 au existat 38 de locatii secundare, in 2014 numarul acestora s-a dublat.
"Am creat Romanian Design Week pentru a veni in sprijinul designului romanesc de valoare si de a il face cunoscut atat pe plan national, cat si international. Ne-am dorit sa oferim un context care sa faciliteze nasterea unui dialog educativ si a unui liant intre creativi din diverse industrii conexe designului. Numarul neasteptat de mare al vizitatorilor, pe de-o parte, si, pe de alta parte, numarul mare de participanti care creste de la editie la editie ne confirma faptul ca suntem pe drumul cel bun", declara Andrei Bortun (CEO The Institute).