Freya Productions inseamna o echipa de 12 suflete. Dintre acestea, doua sunt jumatatile complementare aflate la carma agentiei. Una din ele este filosof, jurnalist si publicitar in actele universitare: Anca Parvulescu. Cealalta a terminat SNSPA si a terminat un masterat in comunicare audio-vizuala; pe numele ei, Sabina Ghiormescu. Au pornit Freya spontan, in luna lui august a lui 2012, alaturi de Zoia Dardac - in formula de trei, cum incep cele mai importante initiative, ne-au spus.
De atunci, nucleul agentiei s-a mai inchegat, Anca si Sabina formand acum un duo idealist si neobosit in lumea comunicarii. Am patruns si noi, prin poze, in sediul Freya de pe malul lacului Straulesti si am intrebat una-alta despre agentie. Ne-a raspuns Anca Parvulescu (CEO). Se cade s-o citim:
Fondatoarele Freya: Anca Parvulescu si Sabina Ghiormescu
Background-uri profesionale
Fiecare dintre noi am venit din zone diferite, nu am fi functionat la fel de bine unele fara altele. Asta ne-a facut si sa avem o imagine de ansamblu cat mai coerenta. Atat cat se putea la momentul respectiv :)
Eu am lucrat de la 17 ani la un grup de reviste business to business, apoi ca Marketing and Communication Director la Intertrade. Sabina s-a axat pe zona de foto, dupa ce initial a fost reporter la un trust de presa din domeniul sanatatii si farmaceuticelor.
In plus, pasionata de sport si indreptata catre orice aduce cresteri de adrenalina, a dezvoltat proiecte foto care m-au facut sa sa imi dau seama ca cel putin curajul este un lucru pe care il avem in comun.
Hotararea de a infiinta o agentie a fost luata intr-o seara de vara, dupa o discutie cu mama mea. In doua saptamani aveam firma infiintanta. Peste inca doua saptamani inchiriasem si sediul de pe malul lacului Straulesti, in care este in continuare agentia. In urmatoarele 3 saptamani, aveam si primul client.
Sediul Freya, ca o oaza in desert
Naming
Freya este zeita dragostei in mitologia norsa. Am ales o zeita a dragostei, fiindca agentia a fost infiintata cu multa dragoste fata de vizual, comunicare si de cei pe care dorim sa ii invatam cat mai multe despre brand si importanta unei strategii de brand, a unei identitati vizuale unitare, a unei imagini digitale bine administrate. Lucruri nu foarte bine constientizate de companiile de dimensiuni mici si medii din Romania.
Ce va defineste cel mai mult ca agentie?
Unitatea in diversitate. Freya este o agentie care se poate ocupa de identitati vizuale, de site-uri, de strategii de comunicare, de evenimente precum si de productie foto sau de clip, totul pe ideea transmiterii oneste a imaginii de brand. O imagine unitara, fara fragment,e care sa nu faca parte din povestea pe care vrem sa o spunem.
Evolutia echipei
In momentul de fata echipa are 12 membri, am avut si perioade in care am fost doar 3, am avut si perioade in care am fost 15, dar acum cred ca am ajuns la o formula care sa poata transmite mai departe ceea ce vrem sa comunicam ca agentie.
Primul proiect
Primul nostru client a fost Intertrade DPA, una dintre cele mai cunoscute firme din domeniul distributiei de produse alimentare si bauturi. Pentru ei am facut un rebranding la momentul respectiv.
Un proiect cu care va mandriti
Proiectul CMC a inceput in luna Aprilie a anului 2013 cand un atasat al USDA (United States Department of Agriculture), cu care mai colaborasem in trecut, ni l-a prezentat pe vicepresedintele MK2 si agentia care se ocupa de promovarea CMC in Europa de peste 12 ani.
Acesta a organizat o serie de interviuri in urma carora urma sa se ia decizia cu privire la agentia care va reprezenta CMC in Romania. Dupa cateva zile, ne-au anuntat ca noi am fost alesi. Noi ne ocupam de tot ceea ce inseamna imaginea merisorului american in Romania, atat online (N.R. Facebook, site), cat si offline.
In urma campaniilor create pentru cei de la CMC, vizibilitatea fructului a crescut, prin urmare si cererea pentru produse cu merisor american, facand posibil astfel ca Romania sa ajunga pe primul loc in Europa ca si procentaj al cresterii cantitatii de merisor importate in anul 2014.
Cele mai mari provocari
Neincrederea in piata din Romania. Este ceva cu care se negociaza constant. Iar dezbaterea este ampla si pe coordinate multiple. Toate nuantele de la emotional la financiar :)
Cat din business vine din clienti romani? Cat international?
70% din business vine din clienti internationali si 30% din clienti romani. Sunt plusuri si minusuri in ambele cazuri. Se lucreaza cert in mod diferit, desi in definitiv totul tine de compatibilizare la nivel uman, nu doar profesional, indiferent de tara.
Nu am urmat retete neconventionale pentru a castiga clientii internationali. A venit natural: pitch-uri, prezenta la targuri internationale sau retele de networking si, cel mai important, recomandari.
Clientii de cursa lunga
Maria Kraus Communication, CMC (Cranberry Marketing Committee), Regus.
Planuri de viitor
Ne propunem sa atragem mai multi clienti din industria americana de food in Romania precum si reprezentarea unora dintre clientii nostri in Slovacia, Croatia si Slovenia. Dar si deschiderea unei filiale Freya Productions in Paris.
Acestea sunt planurile firesti pe care le declaram ca si dezvoltare. Dincolo de asta exista planurile de suflet, de tipul "o lume mai buna" :) in care speram sa avem energie sa ne implicam din ce in ce mai mult: zona culturala, artistica de la expozitii de fotografie si pictura la lansari de carte, si multe altele.
In Romania sunt oameni extraordinari pe care inca nu i-ati cunoscut suficient, o sa va povestim noi despre ei.