Pe Cristina Ungureanu (Communications Planner la Geometry Global) o s-o ascultam acapella, in tandem cu Alina Varlanuta (Copywriter) la Promotions Now 2015.
Pana vin 18 si 19 martie, ele ne-au povestit, pe rand, despre promotiile pe care le apreciaza, promotiile care le enerveaza si promotiile la care au lucrat, tot impreuna. Cea mai recenta e pentru Pampers, se afla in derulare in Cora si implica o aplicatie mobile si stickere interactive pentru copii.
Cristina ne mai spune in textul de mai jos de ce lumea are nevoie de promotii; cu toate ca unele superoferte nu sunt nici super si nici macar reale oferte.
Tipuri de promotii derulate in 2014
Promotiile in-store, multibrand, adaptate in functie de specificul fiecarui retailer au fost cele mai multe. Categorii: ingrijire personala, cafea, tigari, dulciuri, produse bancare, produse de menaj.
Campania de comunicare a unei promotii din ultimul an cu care te mandresti
Aici, eu si Alina avem raspuns comun pentru ca am lucrat impreuna la proiect. Este o campanie pentru Pampers, care se desfasoara acum in Cora.
Ne place pentru ca le oferim mamelor niste incentive-uri foarte dragute: stickere de perete educationale, cu animalutele Pampers. Ele pot fi scanate cu smartphone-ul si devin animate, au sunete simpatice si informatii educationale pentru copii.
Campania unei promotii locale sau internationale pe care ai apreciat-o
O sa zic doua pentru ca mi-au placut la fel de mult. Pleaca dintr-o observatie puternica (sau asa pare, cel putin), sunt fun, memorabile si ma fac sa ma oftic ca n-am putut sa particip la ele.
Spies Travel - "Do it for Denmark" (2014).
Art Series Hotel Group - "Overstay Checkout" (2013).
Reactionezi la promotii in calitate de cumparator?
Da, bineinteles, sunt "o victima a societatii de consum", cum zice o prietena. Ultima data mi-am cumparat niste pachete SPA pe care nu mi le-as fi luat niciodata la ne-oferta pentru ca mi se pareau prea scumpe.
O promotie de categorie "asa nu"
Cele care par mai grozave decat sunt si care se desumfla pe masura ce inaintezi in ele, pe principiul "nu era masina, era bicicleta, si nu ne-a dat-o, ci ne-a luat-o."
Si promotiile multipack in care, daca stii un pic de matematica, iti dai seama ca ajungi sa platesti mai mult pe "superoferta" decat daca iti cumperi fiecare produs separat.
Cel mai important lucru in comunicarea unei promotii
Sa evitam same old stuff, mecanica, premii care s-ar potrivi oricarui jucator din categoria respectiva sau din cele adiacente. Am cosmaruri cand aud de premii gen "excursie" sau "ceva pentru casa", sper sa devina specii pe cale de disparitie in liga lor.
Imaginea brandului si promotiile: o preocupare reala in randul clientilor?
Este o preocupare undeva in subsidiar, prea multi clienti sunt orientati spre rezultate rapide – acum, repede sa crestem volumele / sa mutam niste produse de pe raft, ca se incheie quarter-ul si vine evaluarea. Versus ce consecinte o sa fie pentru brand daca-l tinem in viata doar prin perfuzii promotionale.
Sunt categorii in care razboiul promotiilor e always on, desi toti jucatorii au de pierdut din chestia asta. Incercam sa ii descurajam pe clientii care cauta solutii temporare pentru probleme cronice – mai devreme sau mai tarziu, brandul o sa aiba de suferit.
O idee curajoasa de a comunica o promotie, dar refuzata de client
Mi s-a intamplat spre sfarsitul anului trecut. Era vorba de o campanie multibrand care, desi a placut foarte mult clientului, a fost respinsa de retailer de teama ca shopperii nu sunt obisnuiti cu asa ceva si nu vor intelege. Sper totusi ca o sa reusim s-o facem anul asta.
Pana la urma, ar fi mai buna o lume fara promotii?
Nu, in niciun caz n-ar fi mai buna. Promotiile nu sunt doar despre lacomie si adunat chestii inutile de care sa te impiedici prin casa. Uneori le ofera oamenilor ceva fun si inedit de facut in magazin. Alteori le dau ocazia sa incerce chestii la care altfel n-ar avea acces (echitatie, vizitat un loc nou, sarit cu parasuta sau cumparat geanta aia pe care ti-o doreai de la 15 ani, etc.) si asta e misto.