Ciprian Banica (Atelier Sapte): O promotie buna iti comunica de ce produsul trebuie ales si atunci cand nu e la promotie

Ciprian Banica (Atelier Sapte): O promotie buna iti comunica de ce produsul trebuie ales si atunci cand nu e la promotie

Mai rar s-a intamplat ca o promotie sa ma ia pe sus, sa-mi cante o serenada parca numai mie, sa ne jucam un joc si sa-i cunosc prietenii, chiar si parintii, sa stiu de unde vine si cum a pus ochii tocmai pe mine. Pai m-ar convinge sa trec in barca brandului si acolo sa raman, indiferent ce alta promotie mi-ar mai face ochi dulci in drumurile mele. Sau cine stie? Depinde de promotie. Asa, ca-n viata.

Ciprian Banica (Director de Creatie, Atelier Sapte) e de parere ca latura creativa a unei promotii nu e deloc optionala. Intr-un mod destept si memorabil, campania promotionala trebuie sa aduca brandul in discutia cu consumatorul, sa-i indemne sa se bage-n seama sau sa le condimenteze relatia inceputa poate mai demult.

Mai concret despre romantele dintre branduri si consumatori pe care ar trebui sa le infiripe promotiile, aflam live de la Ciprian, pe 18 si 19 martie la UniCredit Tower. Ne va vorbi in cadrul primului eveniment SMARK KnowHow din 2015: Promotions Now.

Tipuri de promotii derulate de Atelier Sapte in 2014

2014 a fost un an bun pentru promotii. Am lucrat pentru confectionery, electrocasnice si bauturi alcoolice. Au curs pe banda: ISP-uri, NCP-uri, sampling-uri sau promotii cu mecanisme mai putin clasice.

O promotie din ultimul an cu care te mandresti

Chiar daca au fost cateva foarte interesante, imi este foarte greu sa aleg o promotie preferata. Dar pot sa spun ca 2014 a fost anul promotiilor eficiente, cu rezultate foarte bune. Au fost cazuri in care stocurile au fost epuizate sau promotii care au mers atat de bine incat au fost transformate in campanii mai mari.

Campania unei promotii locale sau internationale pe care ai apreciat-o (2014)

Evident, mi-au placut promotiile creative. Cum este cea de la Intermarche, care a transformat fructele si legumele mai putin aratoase in subiect de discutie.


Jump with Derrick Rose a fost o activare foarte simpla, dar care a premiat exact pe cine trebuie si cum trebuie.


Rice Code, pentru ca a transformat innovative media in obiectiv turistic pentru a vine un produs cat se poate de banal: orez.


Mi-a placut si campania facuta de Transavia impreuna cu ebay, pentru este un cross promo facut cum trebuie.


Reactionezi la promotii in calitate de cumparator?

Evident. Tocmai ce mi-am luat 5 covrigi la pret de 4. De la masini de spalat la eugenii, oferta conteaza foarte mult in luarea unei decizii. 

Cel mai important lucru la o promotie

Creativitatea. Experienta consumatorului trebuie sa fie pe primul loc, impresia pe care o lasa brandul trebuie sa fie din categoria "Ce misto, d-asta imi place mie sa cumpar X!".

Daca decizia de cumparare este luata doar din cauza ofertei, "Ce ieftin e, hai sa luam 10!", iar consumatorul nu a interactionat cu brandul si nu a primit un motiv pentru care sa aleaga produsul chiar si atunci cand nu e la promotie, inseamna ca a fost ratata o ocazie de comunicare extrem de importanta.

Imaginea brandului si promotiile: o preocupare reala in randul clientilor?

Cu promotii nu construiesti branduri. Prin comunicare smart, care sa foloseasca orice oportunitate, inclusiv promotiile, da. O promotie facuta cum trebuie iti comunica de ce produsul trebuie ales si atunci cand nu e la promotie.

O idee curajoasa de a comunica o promotie, dar refuzata de client

Am mai multe in categoria asta. Dar cum sper sa le propun din nou si chiar sa le fac, n-am sa vi le spun.

Pana la urma, ar fi mai buna o lume fara promotii?

O lume fara promotii prost facute ar fi o lume mai buna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related