Eugen Suman (Kubis Interactive): Promotiile trebuie sa se bazeze pe ceva mai mult decat mokaciuni sau "premii garantate"

Eugen Suman (Kubis Interactive): Promotiile trebuie sa se bazeze pe ceva mai mult decat mokaciuni sau "premii garantate"

Intr-o lume ideala, spune Eugen Suman (Creative Director, Kubis Interactive), participarea la o promotie ti-ar face ziua mai buna, te-ar scoate din gandurile tale oricare ar fi ele, si ti-ar oferi ceva dincolo de premii si gratuitati.

Cum mai mult ca sigur ca aceasta ipoteza iti suna absurd, consumatorule, inseamna ca avem de-a face cu un tablou trist, per total. De asta al promotiilor, zic. Dar periodic mai reusesc sa scoata capul si ideile misto.

In contextul asta, il veti putea lua la intrebari pe Eugen in datele de 18 si 19 martie, la UniCredit TowerAtunci dam drumul celei de-a patra editii Promotions Now, primul eveniment din seria SMARK KnowHow de pe anul acesta. S-a retinut? Bun. Mai departe, vedem ce promotii au ajuns la sufletul lui si ce criterii au indeplinit ele de-au ajuns cu bine acolo si nu s-au impiedicat pe drum.


Tipuri de promotii derulate de Kubis in 2014

Promotii in social media, promotii pe site-uri, promotii – promotii – promotii – mii de promotii. De la beauty la food la alcoholic drinks la masini la telecom la ce vreti voi.

O promotie din ultimul an cu care te mandresti

E una proaspata, lucram inca la studiul de caz, asa ca ne laudam dupa.

Campania unei promotii locale sau internationale pe care ai apreciat-o (2014)

Mi-a placut promotia aia in care te prindeau la aeroport si puteai sa-ti schimbi biletul cu un altul random si apoi chiar trebuia sa mergi acolo. Parca Heineken.


Si cealalta, de la West Jet, cu "Christmas Surprise". Da, stiu, amandoua in aeroport. Coincidenta.


Sunt insightful, sunt surprising, premiile chiar sunt misto, inseamna ceva. Nu mori de plictiseala, iar in contextul actual al advertising-ului la nivel global, asta chiar e ceva.

* Later update: Mi se sopteste in casca "2013, 2013". Asta e, in 2014 nu tin minte niciuna.

Eugen consumatorul si promotiile

E amuzant. Voiam sa-mi cumpar ceva, l-am gasit la eMAG la promotie. L-am comandat, mi-au luat banii, dupa care mi-au zis ca de fapt n-au produsul, da' nu vreau unul mai prost si mai scump? Le-am zis "nu, mersi, ej nebun?". Dupa care m-am dus si mi-am cumparat produsul dintr-un magazin traditional, brick and mortar. Pe mai multi bani decat la eMAG, dar macar astia il aveau, nu incercau sa ma bullshituiasca. Deci ce m-a convins? Pretul.

Si alta promotie la care particip, de data asta cu premii, e loteria bonurilor de la magnificul ANAF :) Nu stiu daca se califica, dar am zis s-o incerc, poate se baga mai multa lume si mai scade din evaziune.

O promotie de categorie "asa nu"

Sunt atat de multe si de proaste incat, pe bune, chiar n-are sens. Hai sa vorbim de lucruri frumoase. Uite, de exemplu, promotia pe care o tin minte de acum 100 de ani e aia la Sprite cu rabla aia tunata. Genial. Sau aia cu premiile care le fac reclama tot lor. Despre astea merita sa vorbesti.

Cel mai important lucru la o promotie

Sa aiba sens pentru cumparatori. Sa se bazeze pe ceva mai mult decat mokaciuni sau "premii garantate". Efectiv sa-ti faca placere sa participi la ea, sa-ti aduca un plus pe ziua aia, sa te bucure. Asta, intr-o lume ideala.

Imaginea brandului si promotiile: o preocupare reala in randul clientilor?

Daca ne uitam in manualul de marketing, vedem ca promotiile dilueaza brandul. Dar, dupa criza, se pare ca nu se mai aplica / se ignora, din ce-am vazut prin lume.

O idee curajoasa de a comunica o promotie, dar refuzata de client

N-am exemple. De fapt, stati, ca am, dar clientul a refuzat-o pentru ca n-avea bani de ea.

Era in Praga, pentru Opera lor. Era o aplicatie care iti scana poza de profil de pe Facebook, apoi genera o simfonie unica a fetei tale. Algoritmi generativi, nebunii. Se uita la nivelurile RGB-ului, la paleta cromatica, la pozitiile ochilor, urechilor, nasului s.a.m.d.

Daca participai, puteai castiga si o interpretare live, in deschiderea stagiunii, a fetei tale. Poza gigantica in spatele orchestrei, dirijori, tot tacamul.

O povestesc aici super dandy, relaxat, pentru ca intre timp a facut-o altcineva (un pic mai prost, dar aia e, it's out there). Ce-i drept, costa o galagie de bani.


Pana la urma, ar fi mai buna o lume fara promotii?

O lume fara X, oricare ar fi X, e o lume mai saraca si, deci, mai trista. Prefer o lume cu mai multe lucruri. Asta daca X nu inseamna prostie, atunci as prefera o lume fara prostie si prosti (de orice fel/ de toate felurile). Sa fie bine, sa nu fie rau, zic.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related