Andra Bria (Marks) si femvertising-ul: Atunci cand comunicam ceva, vrem sa intarim preconceptii, vrem sa perpetuam comportamente?

Andra Bria (Marks) si femvertising-ul: Atunci cand comunicam ceva, vrem sa intarim preconceptii, vrem sa perpetuam comportamente?

Andra Bria (Digital Copywriter, Marks) vorbeste despre brandurile curajoase care s-au adaptat acestei miscari in publicitate. Si despre nevoia de a cumpara fetitelor si kit-uri de constructie.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Pai hai sa vedem cum e o societate non-macho. E normal pentru barbatul roman sa creada ca nu domina femeia? Depinde de mediul din care provine si de cultura, dar inca mi se pare o exceptie fericita gandirea ca femeia are drepturi egale cu barbatul, o-ntalnim doar de la un anumit nivel.

Cat de macho e societatea romaneasca in reclame? Daca ma uit pe IQads la cele mai recente, gasesc barbati care isi reafirma autoritatea trantind cutia de iaurt pe masa: Acum e momentul sa-ti cuceresti spatiul in frigider! sau intreband: Ce-ar fi curtea asta fara o mana de barbat?

Nu mai zic ca peste tot, in spoturi, in print, in outdoor-uri, noi luptam cu preturile, omoram preturile, le macelarim. Asa ca da, cred ca suntem macho si-n reclame, ca si-n viata.

Mai avem pana cand o s-ajungem sa ironizam machismul, pe tonul pe care-o face Old Spice.

Feminismul

Cuvantul "feminism" are inca o reputatie foarte nasoala la noi, oamenii isi rotesc ochii atunci cand il aud, asta pentru ca e prost-inteles.

Feminismul este, de fapt, despre drepturile omului, indiferent de gen. Despre egalitatea sexelor din punct de vedere politic, social si economic, dar problema e ca femeile au o istorie de sute de ani de privare de drepturi in spate.

Iar acum trebuie sa se ajunga la o stare de echilibru, de normalitate.

Atata timp cat inca exista pay gap, atata timp cat femeile in pozitii de conducere sunt minoritare in comparatie cu barbatii, feminismul are sens, inclusiv in Romania.

Uitati-va putin la indexul inegalitatii de gen, si-o sa vedeti ca Romania e pe locul 54, foarte aproape de Kazakhstan, Oman si Mongolia, cu o pondere a femeilor in Parlament de doar 11.6%.

Pana si Uruguay si Gabon au cote mai mari, asta asa, ca un reality check.

Lumea barbatilor in publicitate. Plafonul de sticla

Nu stiu exact cum sta treaba la nivel de management, dar pot sa spun ca exista o scoala de publicitate unde ca tutori avem doar barbati. Pe de alta parte, ea a fost initiata de o femeie.

Apropo de tutori, e destul de comun, pentru ambele sexe, sa aiba un tutore sau un mentor, si totusi nu la fel de des auzi barbati care vorbesc despre mentori femei, de ce oare?

Impartirea brandurilor in functie de sex

Chiar zilele trecute ne amuzam de faptul ca una din colege, copywriter, isi insusise foarte bine limbajul de santier intr-un spot radio pentru un brand de constructii, asa ca din partea femeilor nu are nicio legatura cu sexul.

Nu stiu, insa, foarte multe campanii la produse specifice femeilor scrise de un barbat, dar poate exista.

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

1) Frumoase sau 2) dedicate copiilor si familiei. Ceea ce nu-i un lucru rau. Dar femeile din Romania au si alte calitati si interese.

Avem o multime de exemple de femei cu succes in cariera, cu mega performante, femei antreprenoare, inventatoare, de la Smaranda Braescu incoace.

Hai sa promovam si ambitia, curajul, inteligenta, nu doar blandetea, grija si fragilitatea. 

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Femeia care are grija de familie si de copil. Femeia al carei singur scop in viata e sa arate bine (brandurile de cosmetice)

"Real Beauty Sketches" al lui Dove a fost un experiment social care n-a aratat decat ca femeile sunt slabe si au un self-esteem scazut, din punctul meu de vedere.  Atunci cand comunicam ceva, vrem sa intarim preconceptii si stereotipuri, vrem sa perpetuam comportamente?


Hai sa facem un exercitiu de gandire. Cand a fost ultima oara cand am cumparat cadou unei fetite si care a fost prima idee de cadou? Ne-am gandit ca ii putem cumpara o papusa sau un kit de constructii?

O reclama cu/despre/pentru femei

Din fericire, a aparut acest trend pe care AdAge-ul l-a numit femvertising. Asta pentru ca niste oameni destepti s-au prins in ce directie se indreapta societatea si pentru ca branduri curajoase s-au adaptat, vezi Lego, Nike, GoldieBlox, sau Verizon care spune foarte misto:

Our words can have a big impact. Encourage her love for science and technology and Inspire her mind.


Femei in literatura

J.K. Rowling, Miranda July.

Sarbatoresti 8 martie?

Nu stiu daca voi avea timp, si pana la urma cu prietenele ma pot vedea oricand la un pahar de vin.

Sigur insa ii voi cumpara mamei ceva, stiu ca pentru ea conteaza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related