Alexandra Caciur (Ogilvy), despre romance: Incercam sa ducem si sa aratam mai mult decat putem

Alexandra Caciur (Ogilvy), despre romance: Incercam sa ducem si sa aratam mai mult decat putem

Alexandra Caciur (Digital Strategist, Ogilvy) este fanul Simonei de Beauvoir si spune ca, indiferent de an si tara, barbatii vor fi atrasi de vulnerabilitatea femeilor.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Publicitatea romaneasca proiecteaza clisee masculine. Se crede ca aceste brand personas, acesti baieti simpatici/ populari din reclame, acesti barbati frumosi care au un barbierit perfect si zambesc cu dinti, acesti romani autentici de la tara cu accent portretizeaza ce se intampla in viata reala si creeaza acel sentiment de identificare, insa eu cred ca personajele trebuie create ca in filmele de arta, cu bune, cu rele, cu happy end sau cu sad end, dupa caz.

Un lumberjack guy care uneori plange pe intuneric si apoi redevine puternic ar putea fi mai interesant decat ce vedem acum in reclame.


Feminismul

Eu sunt un mare fan al lui Simone de Beauvoir, al tipologiilor de femei pe care le-a creat. In cartea ei, "Al doilea sex", descrie "tanara fata", "mama", "narcisista", "prostituata", indragostita" sau "femeia mistica". Despre oricare ar fi vorba si in orice life stage ar fi, o femeie "barbat" poate fi la fel de dezagreabila ca un barbat efeminat.

Femeia care se autodeclara puternica, mereu in charge, mereu pe tocuri si cu o silueta ireprosabila, mereu cu spatele drept si cu manichiura facuta, mereu gata de o poza perfecta intr-o postura impecabila, la birou sau acasa, este cea care nu are timp sa traiasca pentru ca e prea perfectionista.

O pauza de la toate lucrurile astea, o privire aruncata jucaus si o clipire din gene, o lacrima de emotie, un alint, o surpriza, o carte de poezie proaspat citita, o zi fara machiaj, o clipa de lejeritate, un moment de frica... toate lucrurile astea sunt cele care ii fac pe barbatii de langa noi sa se simta puternici.

Si asa e legea firii.. barbatii au tendinta sa refuze tot ce e rigid, sa stea departe de femeile puternice pentru ca nu vor sa fie dominati. Intotdeauna vulnerabilitatea sau uitarea de sine place barbatilor si cred ca asta se transfera si in publicitate. Nu conteaza deloc in ce an sau in ce tara. De aici pleaca totul.


Cat despre Romania, exista studii care arata ca femeile din Romania sunt cam cele mai "ingrijite" din sud-estul Europei, iar "ingrijita" inseamna fond de ten si extra machiaj zilnic, par ondulat, unghiile facute, outfit asortat doar de dragul asortarii... etc. eu zic ca incercam sa ducem si sa aratam mai mult decat putem.

Cred ca nu e nimic mai inspirational decat o femeie true, care sugereaza in loc sa arate, care are farmec fara make up, care are grija la ce mananca si un ten luminos, care se imbraca simplu si elegant in acelasi timp, careia nu-i e frica sa alterneze intre putere si vulnerabilitate, depinzand de ce simte. Si cred ca tuturor ne place sa vedem asta, in viata reala sau chiar in imaginile pe care le construim in publicitate.

Lumea barbatilor in publicitate

Eu am lucrat 7 ani pe branduri de bere. Comunitatile de barbati functioneaza, dar doar daca se formeaza in jurul un interes care i-a adus pe toti in acelasi loc - de exemplu, bere, fotbal, misoginism, gadgets si iar fotbal :))

Lumea barbatilor e atat de eclectica, incat nu se poate spune ca vorbim de o singura entitate, nu are o singura caracteristica. Si e la fel si pentru femei. In concluzie, exista "lumi ale intereselor" sau "lumi ale pasiunilor".

Impartirea brandurilor in functie de sex

Cand esti in publicitate, brandul te alege pe tine si nu tu pe el. Nu cred ca are legatura cu sexul, cred ca are legatura cu felul in care poti aduce valoare adaugata, ca asta te face sa ramai mai mult timp.

A fost o perioada in care pe brandurile de bere pe care lucram echipa era formata din 80% femei, de la director de creatie la client service si uite-asa faceam noi "Ziua Barbatului", care a fost una din cele mai engaging si long term campanii de pe piata din Romania.


Romancele: primul gand

Nu cred ca le poti pune in acelasi loc pe toate.

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

Mai nimic :) pentru ca sunt foarte diferite.

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Imi place sa cred ca Simona Halep.

Specificul romancelor din reclame

Perfectioniste (nu e neaparat un lucru bun).

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Femeia care are parul coafat cand s-a trezit, femeia care vorbeste despre crema de fata si o intinde peste fondul de ten, femeia care vorbeste despre detergentul care face minuni desi e low involvement product.

O reclama cu/despre/pentru femei

Susan Glen de la AXE.


Femei in literatura

Cand eram mica, am inteles-o cel mai bine pe Scarlett O'Hara (Pe aripile vantului) pentru ca ma identificam cu ea. Personajul ei avea un mix intre putere, vulnerabilitate si mister care m-a inspirat.

Recent, am adorat-o pe Alma Whittaker din Semnatura tuturor lucrurilor, scrisa de Elizabeth Gilbert. Mi-a parut rau cand s-a terminat cartea, ma gandesc sa o recitesc :) Si citesc tot ce scrie Elizabeth care, desi a devenit oarecum comerciala, intelege foarte bine femeile.

Si il ador pe Cehov cu nuvelele lui scurte cu femei superb portretizate.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania 

Charles Bukowski - Femei si iata, suntem si in tema :) E o carte mi-nu-na-ta.


Sarbatoresti 8 martie?

La snowboard in Franta :)  insa o voi suna pe mama mea sa ii spun ca o iubesc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related