Irina Becher (Leo Burnett Group): Clientii sunt mai dispusi sa creada un barbat care spune fix aceleasi lucruri pe care le spune o femeie

Irina Becher (Leo Burnett Group): Clientii sunt mai dispusi sa creada un barbat care spune fix aceleasi lucruri pe care le spune o femeie

Da, exista o lume a barbatilor in publicitate, spune Irina Becher (Creative Director & Business Development P&G, Leo Burnett Group). Si cand isi dau hainele de publicitar jos, vor sa fie seful in casa.

Pentru ca in societatea romaneasca, alaturi de celelalte paradoxuri, mai este si acela de gen: femeile au drepturi si acces la tot ceea ce au si barbatii, dar, in spate, inca exista convingerea ca femeia trebuie sa stea la cratita.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Ca in multe alte aspecte legate de societatea romaneasca, avem si aici un paradox. Pe de o parte, suntem printre societatile privilegiate in ceea ce priveste drepturile femeilor, accesul la joburi si functii de conducere etc.

Pe de alta parte, suntem pana in maduva oaselor inca patrunsi de convingerea ca femeia trebuie sa stea (si) la cratita, ca e datoria ei sa spele rufe si sa creasca si copiii. Uitati-va la "Schimb de mame". Asa e societatea romaneasca.

Daca o femeie e mama singura, trezeste sigur suspiciuni. Daca un barbat are un copil din flori, e doar macho. Daca o femeie are opinii ferme, e bitchy, pe cand un barbat in postura ei e hotarat si impune respect.

Si, spre surpriza mea neplacuta de publicitar(a), clientii sunt mai dispusi sa creada un barbat care spune fix aceleasi lucruri pe care le spune o femeie. Doar ca... e mai credibil.

Feminismul

Urasc "feminismul". Ca termen, ca tema in ziua de astazi. Sigur, le sunt recunoscatoare femeilor remarcabile care au stiut sa lupte pentru drepturile lor, castigate cu mult efort si tenacitate. Dar azi, simt ca feminismul s-a transformat in altceva. Intr-o ambitie de a distruge, in final, feminitatea.

In Romania, simt ca drepturile femeilor sunt respectate. Mai mult decat in alte societati civilizate. Nu cred in rebele fara cauza si imi place, sincer, sa mi se deschida usa din cand in cand.

Cred ca nu de feminism este nevoie, de o miscare asumata care predica. Cred ca femeile in casa lor, in viata lor, trebuie sa schimbe in barbatii de langa ele si din jurul lor perceptia ca tot ce le defineste e mancarea pe care o fac, gulerul camasii sotului sau poezia spusa de copil la serbare.

Lumea barbatilor in publicitate

Exista. Si am auzit lucruri misogine articulate raspicat de publicitari sau oameni de la client. Pana la urma, barbatii din lumea publicitatii sunt crescuti tot aici si multora dintre ei, cand isi dau jos hainele de publicitar sau costumul de client, le place sa fie serviti si sa li se para ca sunt seful in casa.

Sunt multe femei talentate in industria asta, dar tot mai apreciat si convingator esti cand pronunti fix aceleasi lucruri cu o voce care emana testosteron.

Impartirea brandurilor in functie de sex

Eu cred in publicitari profesionisti. Un profesionist trebuie sa stie sa fie la fel de bun in orice tema. Am lucrat aproape 10 ani pe un brand pentru barbati.

Le-am facut la un moment dat un imn, le-am descoperit si invatat obiceiurile, bucuriile, obsesiile, le-am admirat si m-a inspirat modul lor de a gandi simplu si fara complicatii. Am creat, impreuna cu colegii si colegele mele care mi-au ramas in suflet, Ziua Barbatului in Romania. Cred ca asa ne imbogatim, de fapt.

Depasindu-ne limitele si invatand despre altii, despre teme care nu ne sunt neaparat familiare sau comode.

Romancele: primul gand

Forta, stoicism, tenacitate.

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

Ca suntem un accesoriu, o prezenta de suport si ca traim intr-un cliseu caldut, ne imbracam in haine lipsite de gust sau personalitate si facem tot ce putem "sa nu deranjam".

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Ca arhetip, din pacate, e mama care se pune pe ea insasi pe ultimul plan, se imbraca prost, nu traieste decat ca sa le dea copiilor ceva bun de mancare si esueaza in mancare congelata, pateuri si alte variante cu E-uri.

Ca personaj, cred ca singura figura feminina puternic conturata este Tanti Maria.

Specificul romancelor din reclame

De plastic.

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Femeile care au mereu probleme cu digestia si refuza sa fie filmate pentru ca sunt balonate.

O reclama cu/despre/pentru femei

Always #likeagirl.


Femei in literatura

Vitoria Lipan. O romanca ancestrala si absoluta in maretia caracterului ei. Femeia romanca in esenta, pe care secolele nu o schimba, careia nu ii e frica de nimic, care merge sa-si caute omul si dreptatea, cu un simt al datoriei asumat pana la capat.

Mi-e intotdeauna imposibil sa spun care e scriitorul /scriitoarea mea preferata. Imi plac atat de multi in atat de multe feluri. Daca vreti, pot sa va spun ultima descoperire care m-a impresionat: Zoe Camarasescu in "Amintirile" ei de o duiosie incredibila.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania

Pur si simplu, ar trebui sa citeasca. Orice. Nimic nu micsoreaza mai mult un barbat in ochii mei decat greselile gramaticale si un discurs saracacios sau stangaci.

Sarbatoresti 8 martie?

Sigur. Sunt femei in viata noastra care fac atat de multe pentru noi si sunt atat de putine ocazii sa le multumim ca exista. E ziua in care ii fac o surpriza mamei si ma gandesc la bunica mea, careia ii datorez o mare parte din ceea ce sunt acum.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related