Poate tocmai de aceea, Monica Radulescu (Head Of Digital, CohnandJansen JWT) spune ca cea mai reprezentativa romanca din reclame este Mihaela Radulescu. Cu explicatia: "Pentru aplicabilitatea in multiple categorii, de la ulei si mezeluri, la iaurt si vopsea de par".
Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame
Cred ca pe masura ce parasim bula noastra publicitara si iesim in lumea larga, ne dam seama ca suntem destul de traditionalisti ca natie.
Se mentin stereotipuri cu care am crescut: ca femeia trebuie sa fie si desteapta, si frumoasa si devreme acasa (adica gospodina cuminte). In ceea ce priveste barbatii, lucrurile sunt mai relaxate.
Feminismul
Feminismul e necesar, insa trebuie sa treaca printr-un rebranding, pentru ca are clar o problema de imagine. Nu cred ca e ceva in neregula in a fi feminist - cu a sustine egalitatea de sanse, de salarii; cu alte cuvinte, cu a sustine normalitatatea.
Insa nimanui nu-i convine sa fie catalogat ca feminist. E o eticheta care te duce automat cu gandul la niste femei frustrate cu pilozitati la subrat, care isi canalizeaza toata energia in ura fata de barbati.
Cred ca si in 2015, pentru multi la asta se cam reduce feminismul.
Lumea barbatilor in publicitate
La noi in agentie sunt majoritare fetele. Si la creatie, si la client service, si la strategie. Dar probabil ca suntem o exceptie. Inteleg ca tendinta e ca la creatie sa fie mai degraba baieti, iar la client service fete. Poate ca inca asa o fi, insa vremurile din Mad Men cu siguranta au trecut – cred ca avem toata libertatea sa lucram in departamente de creatie, daca asta ne dorim.
Impartirea brandurilor in functie de sex
Cred ca in aceste vremuri de restriste, nu ne mai permitem luxul de a desemna oamenii potriviti pentru anumite conturi, cu atat mai putin sa ne ghidam dupa niste criterii atat de aleatorii ca "genul" contului.
Si cred ca asta e ceva benefic, de vreme ce asa am ajuns sa cunosc foarte multe categorii: si dulciuri si cosmetice, dar si benzinarii, uleiuri, bere, auto.
Romancele: primul gand
Cochete (desi prea aranjate). Cred ca romancele simt presiunea de a arata bine in orice situatie, chiar si atunci cand n-ar trebui sa conteze.
Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti
Poate ca s-ar intreba daca avem simtul umorului. Reclamele de acum sunt cam fara sare si piper, si poate ca asa par si cele carora li se adreseaza.
Cea mai reprezentativa romanca din reclame
Pentru aplicabilitatea in multiple categorii, de la ulei si mezeluri, la iaurt si vopsea de par, as nominaliza-o pe Mihaela Radulescu.
Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate
Ma amuza cel mai tare problemele de garderoba – fie ca ai vrea sa porti pantaloni albi dar nu poti, fiind una din zilele acelea; fie ca te intalnesti la o petrecere cu o alta femeie care e imbracata la fel ca tine, doar ca ea foloseste detergentul care trebuie. Sunt probleme din viata de zi cu zi, cu care doar femeile se pot identifica.
O reclama cu/despre/pentru femei
Imi place trendul lansat de Dove pentru real beauty si cum se manifesta deja in pop culture.
Femei din literatura
Imi plac mult romanele grafice si, dintre toate, mi-a ramas in minte Virus Tropical de Power Paola. E o poveste simpla, autobiografica, scrisa si desenata de una dintre putinele femei - autoare de comic books.
Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)
De toate. Mai mult decat ce au fost nevoiti sa citeasca in programa scolara.