Ana Militaru (Geometry Global) si sexele in publicitate: Fiind o industrie a orgoliilor, trebuie sa fii un fel special de femeie ca sa poti iesi cu barbatii la vanat

Ana Militaru (Geometry Global) si sexele in publicitate: Fiind o industrie a orgoliilor, trebuie sa fii un fel special de femeie ca sa poti iesi cu barbatii la vanat

Si cum a ajuns Ana Militaru (Copywriter, Geometry Global) la concluzia asta? Pai a numarat femeile directori de creatie din Romania. Apoi, a aratat cu degetul inspre duo-directorul de creatie: "nici macar atunci cand ar putea fi CD, fata nu e lasata sa se descurce singura". Si nu a uitat nici de femeile care conduc Client Service. Asa ca: "ajungi sa-ti tii costumul de super-eroina in dulap si sa te afisezi ca Lois Lane asteptand sa fii salvata de cineva mai puternic".

Feminismul

"Romanciera Margaret Atwood a intrebat femeile care este cea mai mare frica a lor cand se gandesc la barbati. Cel mai frecvent raspuns: un barbat le poate omori sau viola. Cand le-a cerut barbatilor sa-i spuna care este cea mai mare frica pe care o au cand se gandesc la femei, raspunsul lor cel mai frecvent a fost: o femeie poate sa rada de noi." (Leonard Shlain, Sex, time and power - citat de Aurora Liiceanu).


Si daca te gandesti ca asta e super-puterea ta in raport cu barbatii, daca evaluezi bine cam cat de grave sunt ravagiile pe care le poti face asupra egoului lor, atunci nu-ti mai ramane decat sa masori super-puterile personajului cu care tratezi si sa te reglezi corespunzator.

Sunt si Batmani care apreciaza o Catwoman si nu se simt deloc intimidati de ea, le place confruntarea, se mai lasa si salvati din cand in cand si nu le scade rangul din cauza asta, dar sunt si Jokeri care prefera sa lucreze de unii singuri si sa dispretuiasca orice deschide gura in jur. Asa ca, de cele mai multe ori, cred ca ajungi sa-ti tii costumul de super-eroina in dulap si sa te afisezi ca Lois Lane, asteptand sa fii salvata de cineva mai puternic.

Zic asta fiindca n-am simtit niciodata feminismul ca fiind activ in Romania si fiindca mi se pare ca fiecare se descurca asa cum o duce capul. Iar cheia femeilor de succes care nu s-au folosit de farmecele lor este ca au stiut cum sa gestioneze egoul barbatilor din jur.

Lumea barbatilor in publicitate. Plafonul de sticla

E suficient sa numaram cati dintre directorii de creatie din Romania sunt femei ca sa ne dam seama de asta (Amm...2?). Mai e situatia aia in care o echipa de creatie ajunge co-CD. Pe-aia am vazut-o de 2-3 ori, desi nu stiu daca a facut vreuna cariera ca un Duo-de-neuitat. Vezi, nici macar atunci cand ar putea fi CD, fata nu e lasata sa se descurce singura, chiar daca probabil ca doar ea vorbeste cand e de vorbit. 

A, ca sunt femei directoare de CS - pentru ca cineva tre' sa fie dragut cu clientii - care ce sa vezi - si aia sunt majoritatea barbati in functiile de decizie - iar mi se pare destul de convenabil pentru diviziunea muncii pe sexe.

Pe de alta parte, fiind o industrie a orgoliilor, in care poti sa fii foarte usor ranit, trebuie sa fii un fel special de femeie ca sa poti iesi cu barbatii la vanat. Nu cred ca sunt chiar asa multe femei extraordinare care chiar sa merite rolul asta, dar ma bucur ca am avut ocazia sa cunosc doua dintre ele, macar pentru un interviu de juma' de ora, in care au tratat tema asta mult mai destept decat as putea eu vreodata:

De ce sunt atat de putine femei la creatie?
si
Orgolii masculine in publicitate

E in doua parti fiindca nu m-am indurat sa tai nimic din ce au spus. Si acum, la 5-6 ani distanta, ma bucur foarte tare ca n-am facut-o.

Impartirea brandurilor in functie de sex

Nu, pentru ca cineva trebuie sa mai si munceasca. Asa ca sunt fete peste tot.

Romancele: primul gand

Descurcarete.

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

Ca inainte sa se marite toate sunt ca in reclamele la sampon, dar apoi incep sa gateasca brusc supe la plic si sa taie branza pentru toata familia, se muta la tara si ajung ca doamna Covalact.

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Andra. Zambeste stralucitor, are parul super, dar stim ca are si familie acasa, si probleme cu barba-su, si cu toate astea reuseste sa urce pe scena / sa apara in fata camerelor plina de voiosie si sa le faca pe toate ca si cum n-ar avea nici o grija pe lume.

Specificul romancelor din reclame

Frumoase si cicalitoare.

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Macar de s-ar mai face atata creatie locala, ca sa vad niste clisee care sa ma enerveze in ea.

Ce imi vine in minte pe loc e imaginea prietenei / sotiei vesnic nemultumite, care ii face viata un calvar saracului baiat. Noroc ca vine brandul – telecomul, banca, masina, asigurarea, berea etc – si o potoleste pe nebuna. In fine, baieti la creatie, baieti la client, ce-ai vrea sa iasa?

O reclama cu/despre/pentru femei

I WILL WHAT I WANT, Under Armour - Droga5, mai ales pentru printul "SITTING OUT HURTS MORE THAN BEING INJURED

Altele aici.

Femei in literatura

Am inca proaspata in minte (acum si cu putin ajutor de la trilulilu) vocea Danei Dogaru in rolul unei Cenusarese moderne, intr-o poveste pe care o ascultam de pe un disc de vinil cand eram mica – "Se toarce iar povestea" (The Other Cinderella, Nicholas Stuart Gray).

Acolo, Cenusareasa se revolta impotriva conditiei de cenusareasa. Le raspunde tuturor in raspar, o ia la misto pe zana cea buna, n-are treaba cu nimeni. Si daca cineva te face sa-ti pui problema ca e gresit sa tii capul plecat si sa speli podele pana vin femeile mai descurcarete in viata, de la bal, inseamna ca scriitorul a creat un personaj bun.

La capitolul scriitoare, o sa spun Virginie Despentes, pentru "Teoria King Kong" ("Scriu din randul nasoalelor, pentru nasoale, babe, camionagioaice, frigide, neregulate, neregulabile, isterice, handicapate, pentru toate cele excluse de la marele targ al tipelor faine. Si incep asa, pentru ca lucrurile sa fie clare: nu-mi cer scuze pentru nimic, nu ma plang de nimic. Nu m-as da pe nicio alta, pentru ca a fi Virginie Despentes e o chestie mai tare decat orice" - Virginie Despentes).


Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)

Barbatii citesc?

Barbatii au treaba. Tre' sa cucereasca lumea, fie ea si of Warcraft. Tre' sa se uite la Game of Thrones, tre' sa iasa cu baietii, tre' sa se mai joace putin in retea cand ajung acasa, tre' sa se trezeasca DE DIMINEATA, tre' sa mearga LA MUNCA, ceea ce e mult mai obositor pentru ei decat pentru noi. Barbatii au TREABA. N-au timp de citit.

Ma rog, in caz ca e cineva acolo care nu se recunoaste mai sus sau vrea sa incerce ceva nou, as zice sa intrati la Carturesti si sa rasfoiti pana gasiti ceva ce seamana cu viata voastra. De cele mai multe ori, o carte te ajuta sa-ti gasesti propriul raspuns la o problema pe care au mai avut-o si altii inaintea ta.

Un bun inceput ar fi ceva despre alcool si barbatie: "Dulcele bar" (J.R.Moehringer), fiindca *spoiler alert* e despre un baiat care isi petrece viata cautand modele masculine, pentru a-l inlocui pe tatal care l-a parasit si la sfarsit isi da seama ca mai puternica decat toti barbatii pe care i-a cunoscut si admirat pana la maturitate, a fost chiar maica-sa, care s-a luptat toata viata ei ca sa-i ofere puiului de barbat o viata mai buna.

Sarbatoresti 8 martie?

Nu. Pare genul de ocazie pentru femeile care nu ies prea des din casa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related