Ema Dobre (Atelieru) si romancele din reclame: Majoritatea au o atitudine de tipul "get things done", rezolva orice, au raspuns la orice

Ema Dobre (Atelieru) si romancele din reclame: Majoritatea au o atitudine de tipul "get things done", rezolva orice, au raspuns la orice

Ema Dobre (Social Media Strategist, Atelieru) spune ca viziunea ei asupra problemelor de gen in societatea din Romania este influentata si de partea de psihoterapie pe care o practica. Ea crede ca macho-izarea are de luptat din greu cu tendinta de efeminare si androgenizare a barbatului modern, "digital", si ca exagerarile feministe produc deservicii.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Destul de macho, se simte spiritul latin, insa nu atat de macho pe cat ar putea sa fie. Macho-izarea are de luptat din greu cu tendinta de efeminare si androgenizare a barbatului modern, "digital". Recuperam, insa, cu lumbersexualii.

Feminismul

Cred ca feminismul romanesc produce discriminare pozitiva, in mod paradoxal. Obiectivul final al demersului nu este atins, ba din contra. Egalitatea in drepturi este legiferata, discriminarea se pedepseste, deci orice exagerare a feministelor produce deservicii. 

Lumea barbatilor in publicitate

Exista o lume a barbatilor in orice domeniu de business important, cu atat mai mult in publicitate, ceea ce face "jocul" cu atat mai interesant pentru noi, femeile.

Romancele: primul gand

Depinde de mediul in care este perceputa femeia. Daca vorbim despre mediul monden, este imaginea putin superficiala cu o tenta de feminitate si cochetarie, poate chiar frivola; si, pe alocuri, se observa tendina spre imitare a unor modele.

Imaginea cealalta este a unei femei preocupata mult de construirea unei imagini de gospodina desavarsita, apropo de reclamele la tigaile minune sau la produsele culinare traditionale.

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

Romancele sunt femei frumoase si lucrul asta e subliniat, cu grija, in fiecare reclama.

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Magda Catone.

Specificul romancelor din reclame

Majoritatea au o atitudine de tipul "get things done", rezolva orice, au raspuns la orice, nu sunt vulnerabile.

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Cum o femeie anosta se poate transforma in zana folosind produse cosmetice miraculoase sau o persoana supraponderala capata o talie de viespe, dupa 12 zile in care consuma masiv un anumit produs. Ah, si vesnicele reduceri la electrocasnice de Ziua Femeii.

O reclama cu/despre/pentru femei

Run like a girl. 

Femei in literatura

Sanziana Hangan din romanul "Arta conversatiei" de Ileana Vulpescu.

O femeie fascinanta, debordand de feminitate, inteligenta, culta, fara a-si etala ostentativ calitatile, nu admite niciun fel de compromise moral, generoasa, dar extrem de exigenta in relatiile umane si profesionale.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)

Romanele Ilenei Vulpescu, eseurile Aurorei Liiceanu si neaparat "Prospect de femeie" de Ana Barton.

Sarbatoresti 8 martie?

Imi place sa fiu sarbatorita de 8 martie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related