Corina Bratu: Pana cand femeile nu vor mai fi intrebate la interviu daca au copii, cred ca este necesar feminismul

Corina Bratu: Pana cand femeile nu vor mai fi intrebate la interviu daca au copii, cred ca este necesar feminismul

Sau pana cand salariile nu vor fi egale pentru femei si barbati, pe aceleasi pozitii. De fapt, feminismul nu are termen de valabilitate, spune Corina Bratu (Strategic Planner, Centrade). Doar ca e prost inteles uneori. Cand vine vorba de publicitate insa, lumea nu e a barbatilor, crede ea.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

Destul de mucho, ambele. Societatea cu bucata ei, iar reclamele pentru ca vor sa reflecte societatea. Sa se regaseasca oamenii in situatiile din reclame.

Feminismul

Nu cred ca avea termen de valabilitate in 2014 feminismul.

Pana nu va exista egalitate de sanse pentru femei, salarii egale femei-barbati pentru aceleasi pozitii, pana cand femeile nu vor mai fi intrebate la interviu daca au copii sau daca vor sa aiba copii, cred ca este necesar feminismul. Pacat doar ca e inteles prost uneori ca man-hating.

Lumea barbatilor in publicitate

Nu, nu o percep ca pe o lume a barbatilor. Nici in agentie, nici la client.

Impartirea brandurilor in functie de sex

Da, am remarcat ca exista, dar depinde mult de cultura organizationala. Nu inseamna ca intreaga echipa este formata exclusiv din fete, ajuta sa ai ambele sexe la masa, ambele perspective, doar ca sunt cazuri unde clientii cer asta.

Am intalnit si cazuri unde agentiile plusau cu "factorul uman de gen feminin" tocmai pentru a-si valida inca o data insight-urile, tot. Cum era claim-ul de la OB mai vechi – "conceput de o femeie ginecolog".

Romancele: primul gand

Frumoase din nastere. Dar apoi cam delasatoare, din pacate.

Ce ar intelege un strain despre femeile din Romania, daca s-ar uita doar la reclame

Ca sunt frumoase, gospodine (sau macar incearca sa fie), dedicate familiei, sotului, dar prea putin atente la propriile dorinte.

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Pentru ca avem doua Romanii – cea de la oras si cea rurala, as da doua raspunsuri:

1) Coana Chiva de la Covalact.

 

2) Si aceasta mamica, n-ar-face-si-ea-niste-prajituri-cu-margarina-Unirea.


Specificul romancelor din reclame

Specifice nu doar romancelor, ci multor femei din Balcani, atributele sunt alese ca sa oglindeasca bucati din viata: frumoase, dar parca mereu frumoase pentru cineva.

Nu apar niciodata singure, exista mereu un sot / iubit pentru care au grija de casa, de familie si poate chiar de ele insele, sa arate bine.

Au o slujba dar sunt mai putin orientate pe propria cariera, mai putin antreprenoare, si mai atente la ceilalti si la ce crede lumea despre ele.

O reclama cu/despre/pentru femei

Din afara, clar asta:


Iar de la noi, imi place mult cum portretizeaza antreprenorul roman campania asta de la Banca Transilvania pentru IMM Totul, DAR tot la ea nu imi place ca nu sunt suficient de multe femei-antreprenoare in ea. Pentru ca in realitate sunt mult mai multe. Si meritau sa fie reprezentate:


Femei in literatura

Elizabeth Bennet, din Pride and Prejudice. Pentru ca era incapatanata si desteapta si, pe alocuri, incomoda societatii. Si tot a avut parte de final fericit, alegandu-si singura soarta si sotul.

Scriitoarea preferata

Greu sa aleg doar una. Virgina Woolf in liceu si Maya Angelou de anul trecut.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)

Orice le pica in mana, absolut orice.

Sarbatoresti 8 martie?

Da, pentru mine va fi mereu ziua mamei. Si e o traditie frumoasa in familia Bratu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related