Romina Surugiu: Pe femeile de la noi nu le vezi in reclame citind o carte sau ascultand muzica

Romina Surugiu: Pe femeile de la noi nu le vezi in reclame citind o carte sau ascultand muzica

Cat de mare e lumea barbatilor in industria de media din Romania? Si cum isi gasesc femeile locul in ea? IQads sarbatoreste 1 si 8 martie cu o dezbatere: cum se imparte industria publicitatii in functie de sex.

Conf. univ. dr. Romina Surugiu, de la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, are Doctorat in Filosofie, Master in Studii de Gen si Licenta in Jurnalism. Asa ca ni s-a parut cea mai indicata sa ne povesteasca despre femeile din media romaneasca.

Cat de macho e societatea romaneasca

Nu mi se pare ca societatea noastra e macho, ci traditionalist-paternalista. Daca ar fi fost o societate macho, s-ar fi vandut bine revistele pentru barbati. Ori, se vand bine cele pentru femei, care promoveaza destul de mult valorile traditionale.

Cat de macho e societatea romaneasca in publicitate

In reclamele de la noi, vad tati, frati, baieti mai mari si mai mici... Nu e macho defel. La noi, barbatii duc gunoiul la ghena si li se adreseaza nevestelor cu apelativul: "mami".

Cat de necesar mai este feminismul

Feminismul este necesar si in 2015. Feminismul trebuie practicat, nu doar propovaduit. La noi, se predica enorm in aceasta zona, dar de pune in aplicare destul de putin. Poate incepem sa-l aplicam de anul acesta.

Lumea barbatilor in industria de comunicare. "Plafonul de sticla"

O lume a barbatilor exista in orice domeniu in care se vantura/plimba multi bani. La baza, lucreaza multe femei, iar de condus, conduc cativa barbati. In industria comunicarii, vad foarte multe femei cu functii mititele si cativa barbati impozanti, cu ceasuri scumpe la mana.

Nu trebuie sa-i subapreciem pe barbati - nu se vor da la o parte din zone in care merita sa investesti si nu vor accepta usor partenere de afaceri.

Romancele: primul gand

Maaaami..... vreau prajituraaaaaaaaaa....

Ce ar intelege un strain despre femeile din Romania, daca s-ar uita doar la reclame

Ca se spala pe cap in aeroport sau supermarket, ca gatesc mult cu margarina si vegeta, ca sunt obsedate de cresterea copiilor si de ingrijirea sotilor. Pe femeile de la noi, nu le vezi in reclame citind o carte sau ascultand muzica. Nu le vezi ca avand si alte interese decat cele domestice. Si nu e asa...

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Cea care spala vase cu un detergent indicat de un barbat. Nu ajunge ca trebuie sa speli vase, ci mai trebuie sa suporti si sugestiile unui barbat. Daca este el asa de destept, de ce nu-si sufleca el manecile ca sa spele vasele?

O reclama cu/despre/pentru femei

Imi place mult sloganul "Pentru ca meriti!".

O femeie din literatura

Mara, a lui Ioan Slavici. Eu am invatat la scoala ca era o femeie dura (cu privirea aspra) si zgarcita (strangea bani la ciorap), dar eu am vazut-o ca fiind o mama singura care incerca sa creasca doi copii, intr-o lume cu reguli facute de barbati.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania

Carti de bucate.

Sarbatoresti 8 martie?

Da. Cu un mare tort in forma de Fulger McQueen si Dusty. Cei doi baieti ai mei sunt nascuti pe 8 martie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related