Paulo Garcia (Owner & CD, Zombie Studio): Pentru a deservi mai bine cererile pe care le primim din toate colturile lumii, vom da drumul primei filiale europene a studioului

Paulo Garcia (Owner & CD, Zombie Studio): Pentru a deservi mai bine cererile pe care le primim din toate colturile lumii, vom da drumul primei filiale europene a studioului

O marturisire: ilustratorii, fie ca sunt "analogi" sau "digitali", sunt rock star-uri pentru mine. Si poate ca nu mi-a fost niciodata mai clar decat atunci cand ma holbez la detaliile complexe ale lucrarilor iesite din studioul brazilian Zombie Studio.  Paulo Garcia (Owner & Creative Director) si Natalia Gouvea (Executive Creative Director) sunt membrii fondatori ai acestui hub creativ de design, care si-a adjudecat deja un numar semnificativ de premii pe parcursul existentei lui, care se petrece de 4 ani incoace - inclusiv Lei la Cannes, Golden Drum-uri, ADC-uri si Eurobest-uri.

Si Paulo, si Natalia au background-uri in publicitate: Paulo a lucrat ca art director in agentii mari din Brazilia, precum Leo Burnett, McCann sau Y&R, iar Natalia a petrecut niste ani la Africa Propaganda sau ID\TBWA. In 2011, s-au desprins, fiecare din coconul lui publicitar, si-au pornit inainte singuri, dar impreuna.

Treaba a mers excelent, iar cererile ii aduc acum inspre Europa: Zombie Studio va primi o corespondenta europeana pana la jumatatea acestui an. Sunt dornici sa gaseasca artisti tineri si talentati din acest "cradle of amazing talent" care este Europa, cum l-a numit Paulo.

L-am felicitat pentru succesul studioului in urmatoarea editie a Luerzer's Archive's 200 Best Digital Artists Worldwide 2015/2016: nu mai putin de 20 dintre proiectele lor au fost selectate pentru catalog. 

Dupa care i-am pus lui Paulo cateva intrebari - despre cum a pornit Zombie Studio alaturi de Natalia (care ii e si sotie), de ce s-au numit dupa strigoi, ce planuri au in domeniul animatiei si altele. Il citim?


Sursa: Facebook


Traducerea interviului din limba engleza a fost realizata cu sprijinul Casa de Traduceri.
Versiunea in engleza este aici.

 

Despre Paulo si cum se face ca a ales publicitatea

Asta e o parte amuzanta din viata mea. Completam formularul pentru Facultatea de Jurnalism, cand m-am hotarat sa dau la Propaganda. Poate ca niste "forte misterioase" m-au influentat in acel moment, pentru ca habar n-aveam ce as fi putut face intr-o agentie de publicitate. *rade*

Din fericire, in scurt timp m-am indragostit de art direction. Imi amintesc cum petreceam ore in sir in laboratorul facultatii prelucrand imagini, ilustratii si desene. Nici pana acum nu inteleg de unde a venit acest impuls nebunesc care m-a facut sa aleg publicitatea in loc de jurnalism. Dar ii sunt foarte recunoscator.

Am fost norocos ca art director, am lucrat cu unul dintre cei mai buni profesionisti in publicitate si un stralucit art director brazilian, in opinia mea, pe numele lui Tomas Lorente (in memoriam).

Am lucrat din greu, cot la cot, la Y&R Brazil, participand la multe pitch-uri, petrecand nopti intregi pentru a concepe cele mai bune campanii si pentru a obtine noi clienti. In afara de asta, timpul petrecut alaturi de acest lider si echipa lui talentata mi-a influentat directia profesionala care a dus catre fondarea Zombie Studio. 

 
"Remember the night, not the dinner" / Ogilvy Costa Rica / Client: Frescura Bucal


"Food makes noise" / Fischer & Friends / Client: Luftal

 

Inceputul Zombie Studio: 2011

Intr-o zi, mi-am dat seama ca petreceam, zilnic, multe ore blocat intr-un proces nesfarsit de aprobari si respingeri, in loc sa ma concentrez pe detaliile fiecarei campanii. Asta ma facea praf. Nu-mi lasa timp sa creez propriile mele layouturi si sa caut forme, compozitii si solutii vizuale pentru fiecare chestie la care lucram. De-asta mi-am deschis propriul studio, Zombie, pe care il stiti.  

Decizia a avut doua laturi: partea buna a fost ca, spre deosebire de agentiile de publicitate, toate proiectele mele se publica. E extraordinar. Partea complicata vine din exact acelasi motiv. Daca toate lucrarile mele se publica, trebuie sa ma concentrez mult mai tare, pentru ca nu am voie sa fac greseli.


"LG 2000 Watts" / Y&R / Client: LG

 

Infiintarea studioului, alaturi de Natalia

Natalia e mai mult decat un partener de business, e partenera mea de viata. Suntem casatoriti si avem un baietel minunat pe care il cheama Gabriel. Dar hai sa incep cu momentul in care tocmai imi dadusem demisia din agentie si imi acordasem o binemeritata pauza ca sa-mi fac putina ordine in cap.


Paulo & Natalia / Foto: Nano Cunha and Dani Montero


Atunci am avut oportunitatea de a pune in practica doua idei pe care le avusesem in trecut ca Art Director. Ambele erau pentru BBDO Moscova, respectiv una pentru Bayer, cealalta pentru Pepsi. Ambele au avut succes, au castigat mai multe premii si au reprezentat acel inceput cu dreptul de care aveam nevoie in propriul meu studio. 

"Bride \Traffic \Executive" / BBDO Moscow / Client: Bayer


"Bed\Bathroom\Bomb" / BBDO Moscow/ Client: Pepsi


Am folosit tehnici diferite, linii diferite si am creat personaje foarte cool pentru fiecare din aceste campanii. La scurt timp, succesul lor a adus alte joburi. 

Pana la momentul respectiv, de lucram acasa. Dupa ce cererea s-a intensificat, ne-am dat seama ca avem nevoie de un birou. Atunci am deschis usile Zombie Studio, intr-o zona denumita Vila Madalena, in Sao Paulo, care este o zona cool, cu influente artistice, departe de centrele comerciale locale. Inca suntem aici si in ziua de astazi. Dupa ce ne-am mutat, am inceput sa investim constant, putin cate putin, pentru a angaja oameni talentati si pentru a construi o infrastructura confortabila, moderna si high-tech.

Facem tot posibilul sa cream un mediu placut, in care oamenii pot sa creeze si sa produca calm si confident. Evident, cand lucrezi in publicitate, e imposibil sa pastrezi linistea tot timpul, cum ne-am dori. Dar vrem ca momentele nebunesti sa fie exceptia, nu regula.


"Cuckoo" /  Africa / Client: Budweiser

 

Echipa Zombie Studio

In mai putin de 3 ani, alegerea noastra de a lucra cu profesionisti talentati si faptul ca am stiut sa acordam atentie calitatii vietii lor au dat roade, iar Zombie s-a marit. De la 2 oameni la inceput, acum suntem 20 care lucram la Zombie si speram ca vom fi 30 pana la inceputul lui 2016. Asta pentru ca investim in animatie si pentru ca vom extinde Zombie in Europa.   


Foto: Nano Cunha and Dani Montero


Foto: Nano Cunha and Dani Montero

 

Numele

Chiar imi plac zombii! Nici n-am idee cate filme de genul asta am vazut pana acum. "Zombie" a fost mereu in mintea mea atunci cand cautam denumiri pentru studio si, practic, a omorat toate celelalte optiuni la care ma gandeam. Ne-am distrat mult cautand o denumire si, pur si simplu, intr-o zi, Nat a proclamat: "O sa-i zicem Zombie. E un nume awesome si o sa dea roade."

Apoi, ne-am dat seama ca zombii se hranesc cu creiere. Si noi facem acelasi lucru: creierele artistilor Zombie ne permit sa facem lucrurile minunate pe care le iubim.

 

Prima campanie

Prima noastra mare campanie mare - in termeni de cat de mult am muncit la ea - a fost creata pentru Kiss FM: un radio de muzica rock. Brieful spunea sa exploram sloganul: "Rock-ule, unde mai esti?" incepand cu doua imagini diferite, fiecare dintre ele personificata intr-o vedeta rock. 

Ideea a fost foarte simpla: ne-am intrebat unde se situeaza rock-ul pe o scena dominata de genuri populare de muzica. Prima lucrare a fost inspirata de Ozzy Osbourne, pe care l-am "ascuns" intr-o lume dominata de rap.
 


"Ozzy Osbourne, where are you?" / Lua Sao Paulo / Client: Kiss FM


Ne-am distrat lucrand cu echipa de creativi din agentie gandindu-ne cum ar putea fi aceasta lume: cu multe funduri dezgolite, femei aproape dezbracate, coliere masive din aur, lucruri stralucitoare... si prietenul nostru Ozzy, care arata ca un om pierdut. Striga de la o fereastra, cu o bata in mana. *rade* Campania a avut mult succes si a castigat ceva premii.


In coltul din dreapta sus, langa Kiss FM, Ozzy Osbourne tipa din toti rarunchii

 

Workflow

Avem un workflow pe etape. Fiecare job incepe de la concept (zona de care sunt responsabili profesionisti in ilustratii 2D). In prima etapa, definim contururile, formele, tot ce e legat de aspectul vizual al lucrarii. Datorita nivelului de detaliu din conceptele noastre, in aceasta prima etapa avem deja o imagine destul de clara asupra lucrarii finalizate. Asta e etapa in care clientul are cele mai multe ocazii de a interveni, acum putem modifica/ dezvolta ceva cu usurinta si cu precizie, spre deosebire de etapele urmatoare. 


"Water\Ice\Flat-Proof" / Leo Burnett Berlin / Client: Goodyear


Apoi, trecem la domeniile specifice pe care le implica fiecare job. Zombie are grupuri combinate de Modelatori (responsabili pentru modelarea 3D a obiectelor si a personajelor); Texture developeri /Iluminatori (responsabili de aspectul final al texturilor si al luminii); si "Retouching & Matte" artists (responsabili cu ultimele finisaje si care se alatura grupului CGI, alaturi de fotograf).

De obicei, in aceste etape nu avem niciun fel de presiune din partea agentiei/ clientului, datorita fluxului de lucru urmat anterior. 

 

3 proiecte preferate de "ad-illustration"

N-am niciun dubiu ca "Heaven and Hell" - Samsonite si "Civilizations" - Maxam sunt in topul preferintelor mele. Ambele au un nivel impresionant de detaliu si sunt de o calitate incontestabila.

Pe locul trei as pune "Green Monster"-ul facut de noi pentru Daikin. Imi plac personajul, conceptul, realismul imaginii si in special umorul care e de gasit in lucrare.


Lonely days for them / Client: Daikin


Lonely days for them / Client: Daikin

 

Ati refuzat vreodata colaborarea cu un brand/o agentie?

Da, am refuzat. Nu lucram nici cu brandurle, nici cu agentiile care nu respecta workflow-ul Zombie.

 

Promovare

Recent, am inceput sa lucram la imbunatatirea prezentei online a Zombie Studio, de exemplu pe Facebook - avem si cont pe Behance - si acum ne stabilim strategiile de PR. Inainte de asta, ne-am castigat clientii doar prin intermediul lucrarilor noastre premiate. Fiecare astfel de lucrare a adus joburi noi catre Zombie. Si - Slava Cerului - a functionat de minune. 

 

Departamentul de animatie

De cand am pornit Zombie Studio, 80% din ce facem tine de personaje - character creation & development - motiv pentru care ne putem numi experti in domeniu; mai mult, a devenit principalul serviciu oferit de studioul nostru.

Totusi, la Zombie nu am lucrat decat pentru print. E foarte frustrant sa vedem ca am terminat un job si nu vom putea sa ne vedem personajele decat printate, statice, in aceeasi pozitie. Pentru totdeauna!

Aceasta frustrare ne-a facut sa deschidem o zona de animatie, centrata pe personaje. De fapt, am testat aceasta idee pe anumite proiecte pentru a intelege mai bine cum functioneaza, iar experienta a fost extraordinara. Acum am creat deja o structura pentru departament si avem proiecte de animatie in curs.


Intentia noastra este sa ne desfasuram activitatea pentru actualii clienti si prieteni din publicitate, in timp ce ne dezvoltam propriul continut de animatie. Inca ne gandim - si visam :) - la aceasta idee. Cred ca vom vedea curand si content animat din partea Zombie Studio. Sper ca va implica si zombi! *rade*

Zombie Studio ia calea Europei

Anul acesta ne vom extinde prezenta fizica in afara Braziliei. Pana acum, Zombie a trait doar intr-un "black box" din inima cartierului artistic Vila Madalena, in Sao Paulo. Dar, pentru a deservi mai bine cererile pe care le primim din toate partile lumii, vom da drumul in curand primei filiale europene a Zombie Studio.


'Black box'-ul Zombie / Foto: Nano Cunha and Dani Montero


Pata de rosu / Foto: Nano Cunha and Dani Montero


In afara de faptul ca vom fi mai aproape de multi dintre actualii si potentialii clienti, abia asteptam sa ne marim echipa cu artisti relevanti - Europa e un incubator fantastic de talente in toate domeniile in care lucram noi. Oportunitatea de a pune la punct o echipa cu artisti de culturi si din tari diferite ni se pare exceptionala. 

Proiectul e intr-un stadiu destul de avansat. Totul e bine organizat si pus la punct ca sa deschidem us spre Europa in prima jumatate a lui 2015.  Pe scurt, ca in filmele cu zombii pe care ii iubim atat de mult, infectia se raspandeste in intreaga lume! *rade*


"Camadas Terra" / Publicis / Client: SBT

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related