Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul DC Communication aflam de la Crenguta Rosu (Managing Partner).
Evolutia pietei de PR in 2015
Nu pot sa estimez, dar pot sa sper ca optimismul (relativ) macroeconomic se va traduce in cresteri de activitate, noi companii care abordeaza comunicarea sistematica si planificata deci potential de crestere. In ultimii 5 ani, estimarea anuala a fost destul de fluida. De aceea am ales o proiectare pe termen mai lung, pentru a ne asigura ca pastram directia, indiferent de evolutiile pe termen mai scurt.
E o forma eleganta de a spune ca estimarile sunt neclare, ca am avut ani cu planuri care aratau senzational pe hartie, iar cand trageam linia observam ca au fost implementate doar o zecime din acestea. Am avut proiecte consistente aparute peste noapte si diminuari neasteptate de activitate.
Intr-o industrie nu foarte mare si intens competitiva (piata estimata la 30 milioane euro si aproape 100 de jucatori), asa cum este cea in care activam, aceste fluctuatii pot sa insemne variatii de la 10 la 40 % din turnover.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Cresterea veniturilor este esentiala. Controlul costurilor, revizitarea proceselor, structura organizationala flexibila, eficientizarea sunt masuri deja luate de majoritatea companiilor. Concentrarea doar pe aceasta directie poate insemna stagnare. De aceea am ales sa investim in deschiderea de noi proiecte.
Structura portofoliului de clienti
Suntem privilegiati sa fi acoperit in activitatea noastra peste 25 de domenii si ramuri industriale. Am acumulat o experienta importanta in industrii diverse - de la servicii financiar-bancare, IT&C si farma, imobiliare pana la productie industriala, auto, soda calcinata, mobilier etc.
Avem constant un portofoliu de 14-16 clienti, parte din ei cu un lung raport de colaborare, parte pe proiecte cu termene de 6-12 luni.
Ne dorim un portofoliu echilibrat, cu o pondere de pana in 10-15% a fiecarui client. Am abordat insa diferite categorii pentru a asigura un flux de venituri corespunzator dimensiunii destul de mari a echipei (22).
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Ne dezvoltam permanent, pentru ca aceasta abordare strategica integrata pe care ne-am concentrat dezvoltarea presupune, in permanenta, evolutie.
De exemplu, am abordat timpuriu dezvoltarea in zona digitala (2000 - primele proiecte web based) si, dupa ce am avut un departament dedicat, am trecut la training-ul si cresterea competentelor digitale pentru intreaga echipa, mai ales in zona de generare de continut, in sensul scurtarii timpilor de reactie.
Folosim un nucleu specializat, iar atunci cand observam tendinta de crestere a volumelor, crestem intreaga echipa. Ne preocupa dezvoltarea fiecarui membru al echipei in mod complet. Am avut putine resurse pentru asta, am combinat pregatirea in-house, cu cea cu experti externi, cu impartasirea de experiente dar in mod constant asta a fost directia.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Ne dorim mai multe proiecte strategice, integrate, proiecte de achizitii si fuziuni, transformari organizationale.
Politica de participare la pitch-uri
Participam la pitch-urile in care credem ca putem contribui cu solutii si ne putem utiliza experienta intr-un mod util pentru clienti.