Un clip no-budget pentru Dekadens, produs in totalitate de un strateg: Carina Toma (Jr. Strategic Planner, Publicis)

Un clip no-budget pentru Dekadens, produs in totalitate de un strateg: Carina Toma (Jr. Strategic Planner, Publicis)

Cat costa sa faci un clip? O intrebare care te poate impinge spre colaps mental. Sau poate nu, depinde cu cine vorbesti. Poate sa aiba si buget zero. Apropo, ati vazut ca Dekadens au lansat de curand un video, pentru melodia "Small Town Boy"?

Poate nu stiati c-a fost gandit si produs in totalitate de un strateg junior de la Publicis Bucharest, pe numele ei, Carina Toma. Ea a scris, a filmat, a montat si a editat intregul proiect. Asta dupa ce i l-a propus pe Facebook Andreei Verde.

Deschiderea celor de la Dekadens, bunavointa amicului Marius Joian, implicarea Andreei Retinschi, contributia stilistei Cristina Grama si consultanta regizorala a lui Sergiu Prundurel si, desigur, ambitia Carinei - toate, impreuna, au adus in lumea online-ului clipul de mai jos. La vizionat, va rog.

Am rugat-o pe Carina sa ne spuna cum s-a intamplat totul, incepand de la origini - intrarea ei in publicitate care, ce sa vezi, a avut si-o "componenta" video.


Carina si publicitatea

Am stiut ca vreau sa lucrez in publicitate de cand am vazut-o ani la rand pe Magda Catone tragand de cearsafuri in spoturile pentru Bonux. Dar nu intelegeam eu atunci de ce vanzarile depind si de imaginea doamnei cu alunita in barbie, care, by the way, a disparut intre timp. Alunita, vreau sa zic.

In continuare mi-am dorit sa schimb niste idei preconcepute, de genul "femei in reclamele la detergenti". Asa ca am ales sa fac un master in UK - in capul meu, aveam impresia ca daca am facut un master peste hotare, o sa se lupte agentiile pe mine.

Carina, strategul-regizor


N-a fost chiar asa, m-am lovit de acest cerc vicios unde locurile in care vrei sa faci experienta te conditioneaza in urmatorul fel: sa ai experienta.

Intr-un final, dupa un internship la Leo Burnett, l-am intalnit pe Lorand Balint, pe atunci Head of Strategy la Publicis, care m-a tinut intr-un interviu intins pe parcursul a trei zile. A fost primul om care a vazut potential in mine.

Interviu la Publicis cu tema pe video

Dupa o serie de intrebari, am primit si un exercitiu care necesita intervievarea mai multor oameni in legatura cu un produs. Cum altfel puteam sa demonstrez reactiile oamenilor, daca nu filmandu-i?

Asa am stat pana la 4 dimineata in Centrul Vechi, nu pentru bautura, ci alergand dupa oameni, potentiali consumatori, care sa-mi raspunda la intrebari. M-am uitat apoi la niste tutoriale pe YouTube despre cum poti face un simplu montaj video, l-am facut si i l-am trimis lui Boti fix la deadline in aceeasi dimineata.

O zi dupa, m-a chemat la Starbucks Victoriei, mi-a dat niste sfaturi de viitor si mi-a zis: "Felicitari, esti noul Strategic Planner de la Publicis". Am lesinat, Boti nu stie, dar asa se simtea fericirea la mine. Deci, cumva, si partea de video m-a ajutat sa obtin acest job.  

Imi place sa cred ca eu si publicitatea ne-am ales reciproc.

De unde hotararea de a pune in practica ideea unui clip muzical?

In ultimii doi ani am mai avut tentative de filmat, regizat si montat diverse scurte video-uri, am facut si eu o varianta de Happy in Bucharest, dupa Pharrell, de ziua Anei Baraitareanu, cea mai buna prietena a mea, si ea tot in publicitate la Leo Burnett.

Video-ul a fost filmat in intregime cu un GoPro, nu vedeam nimic din ce filmam, dar a iesit dragut. Stiam oricum ca as vrea sa fac ceva mai mare, ceva mai oficial, dar nu stiam de unde s-o apuc.

Si, cum atunci cand te astepti mai putin apare ideea, am fost la un concert Dekadens la finalul anului trecut, unde am simtit un vibe foarte dark, dar placut la melodia "Small Town Boy". Pe masura ce o ascultam, imi imaginam un videoclip alb-negru. La finalul concertului am fugit acasa si am cautat pe net melodia. Nu era nicaieri, asa ca m-am gandit sa fac in asa fel incat s-o gaseasca lumea :)


Dintr-o propunere pe Facebook

In aceeasi seara, i-am scris pe Facebook Andreei Verde, solista trupei Dekadens, si i-am spus ca vreau foarte mult sa fac un video cu ei, ca n-am mai facut pana acum decat mici filmari si montaje pentru prieteni, dar ca as vrea sa incercam ceva mai mare impreuna.

Ea a fost foarte receptiva, mi-a zis ca o sa vorbeasca cu trupa si ca ma anunta in ziua urmatoare. A doua zi, cu riscul de a fi foarte pushy, am insistat, am intrebat-o daca a vorbit cu trupa si ea mi-a zis ca se pare ca mai are o oferta de video pentru aceeasi melodie si din partea unui cunoscut fotograf de la noi. Panica!

M-am vandut cum am putut eu mai bine, asigurand-o ca ne va iesi ceva foarte misto (habar-n-aveam daca o sa ne iasa) si in final a acceptat si si-a pus baza in mine.

Echipa

Nefiind nici macar low-budget, ba chiar no-budget, am tinut-o intre prieteni. Am ajuns sa imprumut o camera mai profesionista de la Dana Pascu, apoi l-am intrebat pe prietenul nostru, Marius Joian, daca vrea sa fie actorul din rolul principal.

Sa ne intelegem, Marius nu a mai jucat niciodata in nimic, ba chiar lucreaza de partea clientului, intr-un departament de marketing. In 2 cuvinte, agentia si clientul s-au intalnit pe un front comun: muzica.


De altfel, Andreea Retinschi, cea mai buna prietena a solistei, a fost foarte cooperanta si ne-a ajutat dupa ce i-am povestit scenariul. Pe de alta parte, Andreea Verde a lucrat de mai multe ori cu Cristina Grama si a ales sa ii ceara ajutorul pentru coafura inainte de anumite cadre pe care urma sa le filmam.


Cand am terminat de tras toate cadrele, le-am montat de mai multe ori pana am ajuns la o varianta finala si am apelat la prietenul nostru Sergiu Prundurel, care este regizor, pentru masterizarea imaginii. Am stat cu el intr-o noapte pana la 3 dimineata sa ajustam luminozitatea si balansul de alb-negru.

Scenariul clipului

Mi se pare ca in industria muzicala romaneasca au inceput sa dispara povestile din videoclipuri. Stiu ca e nevoie de buget ca sa poti face o poveste misto si cursiva, insa melodia pe care am ales-o nu mi-a inspirat sub nicio forma un video de mood, un video care sa ma bage intr-o stare doar la nivel vizual.

Mi s-a parut cel mai mare challenge sa spun o poveste cu buget zero. A fost greu, pentru ca am vrut foarte tare sa facem o poveste cu un twist, asa ca am scris-o initial in doua pauze de birou si am pus-o in 2 storyboard-uri cu foarte putine cadre. Am vrut sa inceapa mai dark pe instrumental si sa fac intro-ul personajelor, ca apoi sa le zic povestea in urmatoarele 4 minute.


Locatii

M-am intalnit cu actorii, ca sa le zic asa, le-am explicat cum vreau sa curga povestea si tin minte ca le spuneam cum vreau sa cada cadrele pe beat-urile melodiei: "o sa fii tu singura pe un hol intunecat si cand se aude taaannnnn (chitara), tu dispari!".

Pe masura ce povesteam scenariul, mai zicea unul: "am eu garaj care arata ca unul parasit, la tara la ai mei, hai sa filmam acolo", sau, "n-avem green screen, hai sa filmam pe peretele alb de la mine de acasa, scot eu tablourile" etc. Ne-am sucit de mai multe ori pentru finalul videoclipului, dar am reusit sa-i dam de cap si cu twist-ul.


Cand au avut loc filmarile si cat au durat?

Am vrut sa filmez niste cadre cu trupa cantand, dand senzatia de concert, asa ca am inceput cu totii filmarile la final de noiembrie. Trupa a fost foarte ok si au reusit sa faca rost de subsolul barului Mojo din Centrul Vechi pentru cateva ore.


Dupa, ne-am vazut cand am avut toti timp (toti avem si full-time jobs), insa pe la mijlocul lui decembrie ne-au lovit gerurile, ninsorile si sarbatorile, asa ca nu am mai avut cum sa filmam timp de o luna.

Ne-am reintalnit cu forte noi la jumatea lunii ianuarie si am finalizat toate cadrele. Adunate toate, am avut undeva la 4-5 zile de filmare, plus 3 zile de montaj si editare.

Provocari

Cel mai nasol a fost cand filmam pentru a doua oara. Am tras la foc continuu 6 ore, care ar fi rezultat in 30 de secunde de clip si, la final, cand am vrut sa ne uitam la ce am tras, ne-a dat cardul eroare, nu mai era nimic pe el. Totul sters.

A fost primul si singurul moment de cumpana pe care l-am avut toti trei, si ne-am pus serios problema daca sa mai filmam sau nu. Bine, ne-am pus problema cam un minut, pentru ca voiam atat de tare sa facem asta, incat am zis, nu-i nimic, data viitoare le tragem si mai repede pentru ca stim exact ce ne trebuie. Si asa a fost.


Se intrevad proiecte asemanatoare in viitor?

Noi ne-am bucurat de rezultat, speram din suflet ca s-au bucurat si cei care au apucat sa-l vada. La inceputul lui martie filmez tot cu Dekadens clipul melodiei "Gun with the Wind", mixata si masterizata in Detroit de Jim Diamond (fost producator pentru The White Stripes, Pack A.D, Von Bondies).

Iar pe plan de advertising, am in cap niste proiectele publicitare, dar nu le pot divulga, inca, poate avem noroc sa le vedem la final de iunie macar in shortlistul de la Cannes :) Abia astept!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related