[Romanismul si publicitatea] Sorina Pentilescu: Romanii sunt cea mai talentata natie la copiat traditii si obiceiuri

[Romanismul si publicitatea] Sorina Pentilescu: Romanii sunt cea mai talentata natie la copiat traditii si obiceiuri

Ceea ce nu e neaparat un lucru rau. Sorina Pentilescu (Creative Director, Men in Black) vorbeste despre ambivalenta caracteristicilor romanesti, care pot fi, in acelasi timp, motiv de mandrie si rusine. Lenea creativa este doar unul dintre ele. Iar brandurile stiu sa fructifice destul de bine "lasamasatelas-ul" si "mergesiasa-ul" in comunicarea lor.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Mandria nationala nu e deloc o chestie romaneasca. Romanii sunt cea mai talentata natie la copiat traditii si obiceiuri de la alte culturi - vezi Valentine's Day, Black Friday, Halloween a.s.o. [ abreviere din limba engleza intentionata :) ]

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Iohannis! E evident de ce :)

Branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Da. Cele scoase de la naftalina, cu mostenire grea din vremea comunismului: Pegas, Eugenia, Dero (ma mir ca nu mai exista "Perlan").

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Referinta la generatia/era trecuta (good old times/les neiges d'antan) si adaugarea unui twist contemporan.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Targetarea ambigua. Exotismul care scoreaza la jurii internationale.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Incepe sa-si piarda din relevanta. Romanismul actual inseamna perspectiva celor din afara granitelor (diaspora sau straini).

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Hai ca se poate!

Mi s-a parut aproape riscant ca o banca a ales sa fie atat de neaosa in expresie. "Hai ca se poate!" –  asta este un raspuns extrem de firesc la lenea romaneasca, "lasamasatelas-ul", "mergesiasa-ul" intalnit la natia noastra (si mai ales la generatia mea).

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Cerbul Cornel. Pentru ca romanii au vazut lumina zilei in case cu carpete "Cerbul si Caprioara" (alternativa unica la "Rapirea din Serai").

Daca nu s-a intamplat asta, cu siguranta au facut cunostinta cu el impaiat, atarnat ca obiect decorativ in cabane, pensiuni, restaurante, pentru un efect rustic autentic sau macar si-au agatat paltonasele in mandrele lui coarne folosite pe post de cuier.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Lavazza, Rolex, UGG.

Cat de mandra te simti ca esti romanca? :)

Pe o scara de la 1 la 10? 5! Depinde totusi de unde-ti privesti atributele. Ele pot fi in aceeasi masura defecte si calitati, deci si motive de rusine si de mandrie.

De exemplu e adevarat ca suntem asimilati cu tiganii – rusinos! Dar daca ne uitam la partea buna, asta ne face mai muzicali, mai artisti, mai talentati la limbi straine – e musai sa fim mandri de asta!

Romanii sunt lenesi – rusine! Dar asta ii face mai practici, mai inventivi; si cine nu s-a mandrit cu inventiile romanesti?

Romanii fura! Nasol… Dar asta n-a omorat pe nimeni. Romania are printre cele mai scazute nivele de criminalitate! Bravo noua!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related