Anul 2014 a adus agentiei Craft Interactive primul client pentru care a imbracat hainele de consultanti digitali full-service pentru multinationala CEUMED, compania farma Europeana care a implementat strategia de dezvoltare a business-ului in Sud Estul Europei cu sprijinul agentiei. Ceumed a venit in Romania cu un portofoliu de produse ofertant, unele dintre ele fiind cu notorietate si premiate deja in Europa pentru calitatea lor, cu altele a testat in premiera pietele din Sud-Estul Europei.
Actiuni planificate la inceput (Decembrie 2013)
- Analiza comportamentala a consumatorilor, analiza nisei disponibile in Romania: parintii cu studii si venituri medii spre superioare, procupati de cresterea copiilor intr-un mod inteligent
- Studii de piata folosind doar mediul digital cu targetare foarte exacta. Astfel, inaintea lansarii unui produs se detineau date precise despre nevoile din piata de parenting
- Start Social Media, in Ianuarie 2014
- Lansare website si brand SmartLove.ro, sub sloganul ‘Iubeste intelept!’
- Planificare si implementare mix de digital advertising pe 12 luni
- Lansare produse, la diferite intervale de timp planificate:
o Sudocrem – crema de protectie
o Infacol – suspensie pentru calmarea colicilor
o Nosko – aspirator nazal
o Dologel - gel gingival pentru durerile cauzate de cresterea dintilor
o Maxiderma – crema pentru protectia picioarelor si mainilor
o Hedrin – solutie completa pentru eliminarea si protectia anti paduchi.
Intermediar Craft Interactive (Ianuarie 2014)
- A inceput optimizarea SEO.
- A implementat strategia de PR, lansand comunicate de presa si articole in site-urile si revistele de specialitate (farma, mamici, parenting, etc.) off si online.
- Start Search Advertising, pentru sustinerea cautarilor dupa nevoi medicale intampinate de parinti
- Deschiderea blogul SmartLove si crearea colaborarilor pentru publicarea articole interne, cu:
o Florentina Moldovanu – un medic pediatru cu renume in Romania, care a scris sfaturi medicale dedicate parintilor.
o Ana Nicolescu una dintre cele mai apreciate blogerite mamici, care a descris povesti frumoase reale, despre pataniile sale cu cele doua fetite, zi de zi si, cum produsele Smart Love i-au ajutat procesul de parenting inteligent.
- Implementarea mixul de advertising digital, prin display advertising, bannere, fullsite brandings, proiecte speciale, insertii in newslettere, etc.
- Adaptarea spotului video adus in Romania si gestionarea campaniei Youtube.
- Toate materialele de print (flyere, postere, rollups, etc.) au fost produse intern la Craft Interactive, pentru sustinerea vizuala offline a vanzatorilor care au ‘atacat’ farmaciile, pediatrii, conferintele medicale, targuri si expozitii din domeniu.
- Inceperea Email Marketing-ului, prin abonare si trimitere newslettere dedicate, catre cateva mii de abonati parinti, abonati cu permisiune, pentru sustinerea brandingului.
- Periodic, organizarea concursurilor strict pe social media, sutinute de aplicatii Facebook, facand fericite peste 100 de familii ce au primit premii produsele Smart Love declarand public multumirea fata de calitatea lor.
Rezultate (Ianuarie 2015)
- Dupa un an, pagina de Facebook-ul Smart Love comunica organic cu peste 55.000 de parinti inteligenti, targetul fiind compus exact din demograficul stabilit la inceputul comunicarii brandului.
- 210.000 de vizite in perioada analizata, 25% fiind obtinute din cautari pe Google organice si platite, 30% din campanii de display, restul din retele sociale, alte site-uri, accesare directa sau newslettere.
- Peste 2.5 milioane de afisari a reclamei in Youtube.
- Din cate declara agentia, nu a mai facut nimeni un studiu de piata de produs folosind doar mediu digital, hibrizand chestionare in aplicatii Facebook, sub forma de concursuri, obtinand raspunsuri cu o marja de eroare extrem de mica pe un esalon de 1.000 de respondenti, in doar doua zile, cu costuri de 10 ori mai mici decat in offline.
- Sudocrem, unul din produsele portofoliului Smart Love a devenit prima alegere a mamicilor la cumparaturile facute in farmacii, pe domeniul cremelor de protectie la bebelusi
- Smart Love, brand al companiei CEUMED ofera azi parintilor romani inteligenti 16 produse premium, pentru toate problemele intampinate de la nastere si pana la varsta de 8 ani.
"Scopul nostru a fost crearea unei comunitati de parinti inteligenti, awareness-ul brandului si lansarile de produse pentru nevoile de parenting, insa am invatat atat de multe lucruri incat putem fi parinti ideali acum :)
Mai in gluma, mai in serios, cel mai frumos lucru pe care-l poti primi de la un client este incredrea. Am primit-o cu tot cu un buget generos care ne-a permis sa atingem unele obiective cu 6 luni inainte de indeplinire, asa ca a trebuit sa schimbam strategia inainte sa ne ceara clientul asta. Totul e bine cand se termina foarte bine." (Liviu Florescu – Manager Craft Interactive)
Echipele
Din partea agentiei: Iulia Petrica, Liviu Florescu, Ana Nicolescu, Florentina Moldovanu
Din partea clientului: Halmai Marcsi, Papp Nikoletta, Teglas Andras