Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul POSSIBLE ne spune Stefan Iarca (Country Head).
Cifra de afaceri POSSIBLE in 2014
Momentan, nu va pot oferi aceste informatii. Datele financiare vor fi comunicate dupa cel de-al doilea trimestru al anului 2015.
Avem un business solid si in crestere pe piata locala si urmam trendul ascendent care ne este cerut de WPP. Ne concentram atat pe piata locala, cat si pe cea regionala, avand in vedere cresterea importanta a pietei din Turcia, dar si cea medie a Bulgariei. Desigur, avem relatii foarte stranse cu birourile nostre din Moscova, Budapesta si Londra.
Evolutia pietei de digital in 2015
Vom avea cu siguranta o crestere a pietei, dar in limitele acceptabile de 5-10%. Ma raportez la o medie a ultimilor 4 ani pentru ca anul trecut a fost si an de campanie - si probabil nu reprezinta un etalon.
Factorii politici sau economici s-ar putea sa ma contrazica in viitorul apropiat (situatia tensionata din CEE), dar sper sa nu avem parte de o escaladare a acestora.
Brandurile au nevoie de mult mai mult engagement de calitate. Odata cu explozia smartphone-urilor in Romania (estimativ 30% penetrare in acest moment si probabil undeva la 50% in urmatorul an), jocurile pe telefon devin prima tinta pe care industria trebuie sa o ia in vizor, iar acest lucru cu certitudine va duce la o evolutie a pietei overall.
Jocurile inseamna in acest moment undeva la 33-35% din numarul de download-uri pe device-uri mobile, iar pe tablete se apropie de 50%, ceea ce face din tipul asta de comunicare un mediu foarte atractiv.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Aceasta intrebare este o cutie a Pandorei si nu stiu cat de bine este sa o deschidem acum :)
Fiecare agentie isi stie costurile de functionare, iar acest lucru trebuie tradus in contractarea profitabila a proiectelor pe care lucreaza. Pentru agentia noastra, cuvantul "profit" este unul cheie si inseamna livrarea proiectelor in timpul contractat, deoarece este singurul mod in care pierderile pot fi tinute sub control.
Oamenii sunt coloana vertebrala a agentiei si nu putem sa vorbim aici de o reducere de costuri. Politica noastra interna sprijina dezvoltarea de noi aptitudini si skill-uri, astfel incat echipele de productie si project management sa poata raspunda oricarui challenge. Investim in oameni si in aptitudinile lor, angajam si pastram oameni talentati.
Structura portofoliului de clienti
Suntem cea mai mare agentie digitala din CEE. Focusul nostru este pe topul de 100 companii din fiecare tara din teritoriu, dar orice companie este binevenita in portofoliul nostru. Ne dorim performanta locala si regionala si, in acest sens, am participat la toate pitch-urile la care am fost chemati in 2014.
Activam pe foarte multe verticale si avem clienti diversi: P&G, The Coca Cola company, Microsoft, Danone, Revlon, Telenor, Air France KLM, Beiersdorf, Accenture, Delaco, Mindshare, etc.
Pe de alta parte, dezvoltarile tehnologice (in zona de e-commerce si nu numai) sunt foarte importante pentru noi si vom continua sa inovam. Parteneriatul strategic pe care il avem cu Sitecore ne recomanda ca un integrator important al acestui sistem pe piata locala si regioanala. Dezvoltarile pentru Carrefour Group, Generali, ChelloMedia (TV Paprika, SportTV si Minimax), TEDx sunt un bun exemplu pe care incercam sa-l dezvoltam in continuare.
POSSIBLE are in portofoliu in acest moment 6 engine-uri proprietare de jocuri de mobil. Asta ne-a ajutat in 2014 sa castigam si sa dezoltam proiecte de gaming pentru clienti precum TESCO sau Horlicks Singapore.
Tot in 2014 am lansat jocuri noi care s-au bucurat de un real succes. Un exemplu foarte bun este Small & Furious, la care ne asteptam sa performeze foarte bine tinand cont de succesul jocurilor anterioare: The End App (peste 7 milioane de download-uri) si Die Hard.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata. New Business
2015 mi-as dori sa fie un an in care sa pregatim introducerea mobile entertainment-ului pe piata locala. Sa ne indreptam spre o relatie personalizata, in care brandurile sa fie percepute ca reward-uri, puncte, achievement-uri intr-un joc sau experienta online.
2015 va insemna o investitie sustinuta in crearea de continut. Vedem atat pe piata regionala, cat si cea globala, o cerere sustinuta pentru dezvoltarea de platforme de brand care au ca target diferite nise de continut.
Brandurile care inca nu au o pozitionare de continut definita vor cauta in 2015 nise cat mai libere pentru a si le insusi si dezvolta. Asocierile cu activitati sportive, lifestyle, outdoor vor fi la mare cautare in sectorul FMCG si nu numai. Cred insa ca este un pariu riscant, deoarece spatiul de continut este foarte aglomerat, iar nisele sunt greu de gasit si sustinut pe termen mediu-lung.
Politica de participare la pitch-uri
Suntem deschisi oricarui challenge primit. Fiti pregatiti, insa, pentru o echipa ale carei valori sunt:
Bold – Rescriem si reintepretam briefurile primite de la clienti. Riscam sa pierdem facand asta; idei out-of-the-box, future-proof. Totul este prezentare. Avem curaj. Schimbam regulile.
Interested – Ne unim cu brandul, il intelegem la fel de bine ca si clientul nostru. Punem intrebari. Suntem gata sa invatam.
Relentless – Nu ne oprim niciodata. Incercam mai mult. Detaliile sunt totul. Nu ne dam batuti. Vrem mai mult decat orice alta competitie.
Together – Big picture. Actionam cu respect si amabilitate. Colaboram cu toate birourile POSSIBLE si cu alte agentii. Respectam pe oricine care ne invata ceva.
Ne consideram o singura agentie si nu o agentie cu mai multe birouri. Cand spui POSSIBLE, spui de fapt o echipa de specialisti de peste 1300 de persoane in 35 de birouri in toata lumea: din Seatle, NY pana in Singapore, cu o vasta experienta internationala, pregatita sa raspunda la intrebarea "Does is work?".