[Romanismul si publicitatea] Miruna Dumitrescu si cum sunt romanii nationalisti impotriva vointei lor

[Romanismul si publicitatea] Miruna Dumitrescu si cum sunt romanii nationalisti impotriva vointei lor

De ce? Pai mandria nationala e un subiect paradoxal, crede Miruna Dumitrescu (Copywriter, SENIORHYPER). Si are atu la capitolul viralizare. Ea explica de ce ajunge romanismul foarte usor in newsfeed-uri si este mai efervescent online, desi, nici taximetristii nu se lasa usor. 

Miruna mai vorbeste despre un lucru unic, cu adevarat romanesc: locul din casa in care ne tinem pungile.


Cum se manifesta mandria nationala pe internet

In principiu, mandria nationala are un atu la capitolul viralizare, atata timp cat este autentica. Mandria nationala e un subiect sensibil si usor paradoxal. Adica eu pot sa-mi jignesc tara, dar tu, ei bine, tu n-ai voie, prietene! Asta ne-a demonstrat ca suntem cumva nationalisti impotriva vointei noastre.

De-aici discuti altfel si-ti permiti sa te umfli in pene cu "Why don’t you come over?". Avand o asemenea importanta, mandria nationala ajunge foarte usor in newsfeed-uri pe net si ia nastere cu fiecare post, comment sau share al unui continut care are legatura cu subiectul.

Romanismul online versus offline

Normal ca e mai efervescent online. In online e mai simplu, nu trebuie decat sa te feresti de seen. Ai timp si Google sa fii destept . Insa nimic nu se compara cu taximetristul imbracat ca un domn, in sacou cadrilat si cu papion care n-a vrut sa accepte cei 3 lei in plus pentru ca ma dusese de ici pana colea."Pentru toti e greu, domnisoara." Sunt mandra ca ma trag din acelasi neam cu omul asta si ca impartasim niste valori, chiar daca nu ne leaga nimic.

Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Mandria nationala are la baza un soi de apartenenta geografica asa ca, fireste, fiecare natie o are pe a ei. Practic, suntem cu totii mandri, dar fiecare la scara lui.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Sa nu mentionez ROM-ul mi s-ar parea nedrept, iar primele lor campanii pe subiectul asta vor ramane, cred eu, un exemplu de "asa da" multa vreme de-acum inainte. Totusi, brand-ul care m-a facut pe bune sa zic "Asa e, ma, baeti!" este Gandul care, desi nu era neaparat un brand de traditie, pur si simplu s-a luat la harta cu niste domni care au sarit calul.

Tipuri de branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Marturisesc, cuvantul "romanism" ma baga in ceata pentru ca nu-mi dau seama daca e de bine sau de rau. In orice caz, da. Exista. Daca e de bine vorbim fie de produse fabricate in Romania si de brand-uri care se mandresc cu asta, fie de brand-uri care pur si simplu impartasesc o anume filosofie de viata sau un anume set de valori cu poporul roman.

Daca e de rau, atunci brand-urile care au o predispozitie catre zona asta sunt cele care fac parte din catergoria pe care noi o etichetam ca fiind low. Iar aici e totul sau nimic: fie ajungi la "Preturi de pomana", fie la neaosele: "da-te ba, ca-i iei vopseaua!" sau "ce, nu-ti mai ajunge strada?!"

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Cred ca orice comunicare trebuie mai intai de toate sa aiba insight si sens. Altfel s-ar putea sa te trezesti ca Nadia Comaneci nu mai reprezinta mandria nationala, ci mandra nationala.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala

Pai e tot legat de ce vorbeam mai devreme. Cred ca mandria nationala, tocmai prin prisma subiectului sensibil pe care il contine este un izvor nesecat de insight-uri. As vrea sa fac un sondaj sa aflu cati romani NU au un sertar sau un loc definit in casa in care se tin pungi, fara un scop precis. Salta inima-n tine cand ajungi la altcineva acasa si vezi ca si el are un astfel de loc.

Asta e un lucru mic, dar e numai al nostru si de-asta putem sa vibram pana si la ceva atat de simplu. Atata timp cat ai asta esti ceea ce noi publicitarii am numi safe, uneori spre surprinderea clientilor. Riscul e sa fii fals si sa nu te creada nimeni, oricat de multi bani de media ai avea.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

La fel de actuala ca miezul din care se naste. Daca acolo e ceva misto si actual, care-o sa vorbeasca despre oameni, o sa iasa bine. Daca nu, nu.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Recunosc ca aici primul instinct a fost sa-mi intreb group creative-ul ce crede si recunosc din nou ca ii dau dreptate – I am canadian.

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Eu chiar nu cred ca traim in tara lui Dorel, chiar daca el, Dorel are un umor mai savuros decat Ghita. Eu cred ca personajele care surprind cel mai bine Romania de acum sunt Paul si Cristina. Sunt oameni isteti cu glumele la ei, sinceri si dezinvolti, un pic pocniti, care vor sa fie in centrul atentiei si reusesc cu fiecare idee traznita; care scandeaza "Uniti, salvam", indiferent cat de naiv suna, care ies din casa pentru ca le pasa si care merg la vot.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Molson Canadian, Chrysler, Johnnie Walker, IKEA.

Cat de mandra te simti ca esti romanca? :)

Nu e meritul meu ca sunt romanca asa ca sunt la fel de mandra de asta cum sunt mandra ca sunt fata lui mama. Adica foarte. Bine, recunosc, sunt un pic mai mandra de mama, pentru ca ea e un roman aparte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related