Ghica Popa: Nu mi-ar placea sa am doar proiecte din publicitate, dar nici doar pe partea de desen

Ghica Popa: Nu mi-ar placea sa am doar proiecte din publicitate, dar nici doar pe partea de desen
Foto: Andreea Macri

"Robots, industrial rivets, square space vehicles and strange characters". Asa se descrie Ghica Popa ilustratorul in cateva cuvinte-cheie. Celalalt rol pe care il joaca zi de zi este de director de creatie si se desfasoara in culisele Agentiei PunctAsa incat, ne putem da seama ca, de ceva timp, Ghica isi imparte timpul intre munca de agentie si ilustratie. Ultima, cu predilectie spre urban fashion. Si, ca sa mai mergem o ramura in profunzime, "sneakersi". 

Cel mai recent proiect al sau a reprezentat continuarea colaborarii cu brandul Less Taiwan. Pentru acesta, Ghica a ilustrat o mini-colectie de haine (tricouri, hanorace si o jacheta) pe ideea "less is more", ca o lupta intre un David si un Goliat robotizati si, respectiv, transpusi in spatiu. Ba poate chiar demult de tot, intr-o galaxie foarte, foarte indepartata.

Despre cum e sa te imparti intre desen si publicitate, despre surse de inspiratie, sneakersi si "ce-i mult, strica", ne povesteste mai jos.

Geaca Less is More //  Foto: Andreea Macri

Foto: Andreea Macri


Background
: despre Ghica

Desenez de cand ma stiu. Mama mea a fost artist si profesoara de desen, asa ca probabil nu am avut prea mult de ales. Primele mele amintiri sunt despre cum desenam alaturi de surorile mele (ele fiind mai mari decat mine). Si ma chinuiam sa desenez mai bine ca ele.

Cand ai virat serios in directia asta pe plan profesional?

Tot timpul am stiut ca voi face ceva legat de desenat sau cel putin de domeniul vizual. La desen era cel mai bun din clasa, iar colegii imi cereau sa le fac desene cu masini sau testoasele ninja - iar de vreme ce la alte materii nu eram chiar asa bun (de fapt, la matematica eram chiar praf) a  fost normal sa cred ca imi pot castiga existenta asa, daca tot exista cerere…

Te simti mai intai artist sau director de creatie?

Mda, pai nu stiu… depinde de zi :) Tot timpul am crezut ca o lucrare buna incepe cu un idee buna, asta chiar inainte sa aflu de publicitate sau cu ce se mananca ea, deci cred ca trebuie sa fii putin din amandoua - cel putin in arta.

Dar, ca sa raspund la intrebare, e adevarat ca acum 15 ani, cand am intrat in publicitate, focusul meu a fost pentru o perioada doar pe acest domeniu. Am inceput, apoi, incet-incet sa fac si proiecte legate de ilustratie, inca de pe vremea cand eram art director.

In ultimul timp, imi impart focusul si imi place exact asa cum e: impartit. Nu mi-ar placea sa am doar proiecte din publicitate, dar nici doar pe partea de desen. Mi se pare un echilibru bun. Ma ajuta foarte mult cele doua "lumi" si mi se pare ca se ajuta si intre ele: imi e mai usor in publicitate sa nu caut arta doar de dragul artei, iar ca desenator putina strategie si background in comunicare eu zic ca nu strica.

Despre proiectele tale de ilustratie: cum se intampla "magia"?

In functie de proiect, dar multe incep ca si in publicitate, cu ceva timp de "research" si, dupa, "brainstorming".

Surse de inspiratie pentru "robots, industrial rivets, square space vehicles and strange characters"

Cand eram eu mai mic, nu puteai sa-ti iei content-ul dorit asa usor. Nu era net. Nici la TV nu era mai nimic, inainte de '89. Asa ca devoram ce puteam, o masina "straina" parcata in fata la hotelul International din Mamaia, coperta almanahului "stiinta si tehnica sau anticipatia", un film la cinema, o revista Pif.

Imi amintesc ca imi placeau robotii, dar foarte mult si masinile. Desenam intruna masini cand eram mici – si cam toate erau patratoase, ca asa era prin anii '80. Probabil stilul meu e o combinatie intre robotii vazuti in revistele SF si masinile anilor 80 – cam astea erau sursele mele de inspiratie cand eram mic.

Cel mai complex proiect de pana acum

Hm. Poate pentru complexitate ca "medii", as alege campania facuta pentru Eircom, o retea de telecomunicatii din Irlanda. Desenele au aparut acolo in presa, pe outdoor, la TV, pe net, pe double-deckere…


Experienta unui client "venit din iad"

Chiar "din iad" nu pot spune ca am avut, din fericire. Dar pot aminti, pe partea de ilustratie, cateva probleme de care multi se plang ca "sunt doar la noi": schimbari asupra cerintelor briefului dupa ce work-ul este trimis, intarzieri mari sau refuz de plata pe diverse motive. Ei bine, chestiile astea le-am intalnit si la colaboratori din Germania, Franta, Anglia…

Pari atras in special de domeniul street fashion/ sneakersi. De ce?

Pentru ca n-am avut sneakersi cand eram mic. Iar inainte de '89 nu se gaseau nici macar un singur brand de jeansi in magazine. Nu-s psiholog, dar banuiesc ca asta ar putea fi un motiv :)

Ilustratie pentru  Officiel Hommes Italia


Nike

Proiect personal: sneakersi Air Max & Jordans

Colaborarile cu New Balance, devenite art prints


Colaborarea cu Less Taiwan

Li s-a parut ca stilul meu se potriveste cu brandul lor. Colaborarea noastra a inceput practic acum vreo doi ani, iar prima colectie a iesit dupa vreo jumatate de an de la acea data. A fost cea de FW13, iar acum tocmai fac schite pentru FW15.

Ilustrarea ideii "Less is More"

Brandul se numeste Less, deci drumul pana la less is more nu a fost lung. De altfel, cred ca si ei au ales numele asta pentru brandul lor tocmai din cauza ca less e, de multe ori, more. Am incercat cumva ca ideea asta sa se simta in colectie, dar fara sa arate ca o chestie simplista, saracacioasa.

Am ales doar alb, gri si negru pentru produse pe care, apoi, am adaugat ilustratii in care vezi cum personaje mici sau necomplicate castiga in fata celor mari si complicate inutil.


Iar cum logo-ul Less este un triunghi cu varful in jos, am vrut sa arat aceeasi idee si prin forme geometrice.


E o colectie care mi-e tare draga, in care am avut aproape libertate totala. Exceptie au facut limitarile impuse de bugetul de productie– uite, din cauza asta nu am mai putut sa mai facem si patternul de interior la geaca varsity, pe care mi l-as fi dorit. Geaca ar fi iesit prea scumpa.


Una peste alta, ne-am inteles bine, iar ei sunt obsedati pe partea de calitate a produselor si au reusit sa puna excelent in practica ideile mele. Dar colectia am facut-o, in primul rand, pentru mine. De la gandul asta am plecat cand am gandit-o: ce geaca mi-ar placea mie sa port, ce sweat, ce tee.

Planuri pe mai departe

Mi-as dori sa reusesc sa fac mai multe proiecte personale si sa apuc sa pictez mai mult decat am facut-o pana acum.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related