Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul FCB Bucharest ne spune Bogdan Santea (Presedinte & CEO).
Evolutia business-ului FCB in 2014. Cresterea profitabilitatii agentiei
Am avut parte de un 2014 interesant in care agentia a trecut printr-un proces de reorganizare suprapus cu rebranding-ul international (denumirea agentiei s-a schimbat din Draftfcb in FCB), urmat de implementarea noii filozofii a retelei FCB, ce are ca obiectiv principal cresterea reputatiei noastre creative.
Am inceput anul punand deja in practica noua structura si filozofie organizationala si suntem increzatori in rezultate. In cautarea profitabilitatii, pentru noi, calea nu o reprezinta reducerea costurilor, ci investitia in calitatea produsului pe care il livram care aduce cu sine o crestere a veniturilor.
Evolutia pietei de creatie in 2015
In contextul specializarii si segmentarii tot mai mari a pietei de creatie, noi credem in puterea unei idei creative cu back-up strategic, executata impecabil pe toate mediile.
Structura portofoliului de clienti
Avem un portofoliu de clienti variat format din conturi mari, medii si conturi cu potential. Nu cred in conturi mici, cred in conturi care inca nu si-au atins potentialul maxim pentru un anumit tip de serviciu pe care il putem livra la un moment dat.
Ca structura, conturile mari genereaza circa jumatate din cifra de afaceri a agentiei, cealalta jumate fiind acoperita de restul conturilor si proiectelor active. In toate departamentele, echipele sunt organizate in jurul si in functie de specificul contului.
Cateva exemple de conturi gestionate momentan: Beiersdorf, JTI, Philips, Vodafone, Mondelez, Billa etc.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Planning-ul este o componenta importanta in produsul pe care il livram si il propunem clientilor, iar de anul trecut punem un accent tot mai mare pe partea de strategie, aliniindu-ne altfel la intreaga filosofie a retelei FCB despre care vorbeam mai sus.
Reteaua ne-a oferit acces la o serie de training-uri care ne ajuta sa descoperim insight-uri relevante pentru campaniile dezvoltate si am adaugat departamentului de strategie o componenta de research specializata pe implementarea instrumentelor respective.
Am investit in dezvoltarea de servicii noi de digital, in creatie avem un nucleu specializat care lucreaza integrat cu restul departamentelor, iar digital thinking a devenit baza abordarii activitatii FCB PR.
De asemenea, suntem constant preocupati de intarirea unor parteneriate strategice pentru alte tipuri de servicii specializate .
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Domeniul bancar, cel al bauturilor alcoolice, auto, produselor destinate ingrijirii casei si curateniei etc. Vorbim despre domenii unde am gestionat conturi mari cu rezultate remarcabile, dar pe care nu mai activam in momentul de fata.
New Business: sectoare si domenii de activitate
Focusul este pe industriile in care detinem expertiza necesara, dar pe care nu mai suntem activi momentan. Expertiza exista atat prin prisma proiectelor derulate in trecut, cat si prin prisma oamenilor din agentie si a experientei lor profesionale variate.
Politica de new business/participare la pitch-uri
Politica de new business are in vedere mai multe aspecte:
- Pitch-urile locale. Primim invitatii la pitch-uri, nu avem un departament de new business dedicat. Toate pitch-urile sunt abordate cu participarea oamenilor din agentie alocati din strategie, creatie, CS, BTL, PR in functie de specificul contului si expertiza oamenilor respectivi. Din acelasi motiv, pentru noi este foarte importanta retentia clientilor, avem relatii foarte lungi cu multi dintre clientii nostri, ceea ce din punctul nostru de vedere demonstreaza ca ne-am facut si ne facem bine treaba castigand increderea clientilor. Tocmai de aceea echipele din pitch sunt alese cu atentie astfel incat, dupa castigarea proiectului, contul sa revina echipei ce a interactionat si a castigat un prim vot de incredere din partea clientului.
- Clientii existenti prin dezvoltarea business-ului actual - incercam sa venim proactiv in intampinarea clientilor, oferindu-le mai multe produse in functie de nevoile si dinamica business-ului lor.
- Reteaua FCB. Legaturile cu reteaua ne implica in proiecte regionale pe care le gestionam ca lead office sau support, in functie de specificul lor.