Alcedo, distribuitor roman de materiale pentru agricultura (substante pentru protectia plantelor, seminte, ingrasaminte, analize de sol) a lansat astazi un spot pe care merita sa-l procesam impreuna.
Cu titlul "Sandu Iscusitu ne invata", clipul educativ isi propune sa demonstreze efectele pe care le au pachetele tehnologice Alcedo (o suita de produse specializate) asupra culturilor agricole. Sau asta ar spune o parere neavizata.
In realitate, spotul e atat complex, incat fiece secunda are propria ei idee de creatie. Sa-l vedem:
Posibile explicatii, via colegul Marin Preda
1. Spotul este despre input si output – bagi buruiana si scoti flori. Erbicidele astea ajuta sa faca dintr-o taranca imperfecta o bunaciune perfecta.
2. E o reclama subliminala: daca incerci sa-ti inseli femeia, te pandesc 13 femei cu ghinion (da, le-am numarat).
3. Sanda (femeia de langa Sandu) l-a invitat sa faca sex, el n-a vrut, asa ca se duce sa se satisfaca singura – o trimitere catre scena din "Black Cat, White Cat", doar ca solo.
4. Lanul de porumb e micul ei coltisor zen, astfel ca Sanda se duce la o mini-terapie, singura.
5. Sandu ii zice ferm: "O sa-mi tai unghiile". Ea raspunde: "Iar zgomotu' ala infernal pe care le-am auzit si luna trecuta?" si fuge sa se adaposteasca de zgomot.
6a. Sandu ii zice: "Ia-mi ceva bun de la Mega". Ea raspunde: "Inca n-avem aici Mega, dar stiu o scurtatura pana la oras."
6b. Sandu ii zice: "Ia-mi ceva bun de la Mega". Ea raspunde: "Imediat". Si se duce pana la Mega deschis in camp.
7. E o reclama feminista: Sanda's true self e de fapt de femeie superba si complexa, cu multiple fatete, asa cum ne dam seama la finalul spotului. La inceput e doar foamea care vorbeste: you're not you when you're hungry. Sanda se duce, mananca un cocean raw vegan (nu si bio, se va dovedi la final), isi astampara foamea si isi reveleaza her true self: de 13 ori femeie.
8. E o reclama misogina. Din orice buruiana de femeie, erbicidul face o floare. Sandra cedeaza presiunii sociale si foloseste un produs minune, care albeste pielea si arde grasimea.
9. Cei doi nu asculta acelasi fel de manele, asa ca Sanda se duce sa si le asculte pe alea care-i plac ei, pe smartphone, pe 4G, in porumb.
10. Spotul e o transpunere rurala a situatiei descrise de Smiley: Sanda il pedepseste pe Sandu, inselandu-l pe brazda lui, pe muzica lui.
11. Sanda e o fina, asa ca dupa ce stilul de tractorist al lui Sandu i-a afectat lenjeria intima, se duce in lan sa se toaleteze.
12. Sandu si Sanda nu s-au certat, ci si-au sudat relatia, ca niste amanti latini ce sunt. Sanda se duce muy rapido la mama-sa, peste camp.
13. Sandu s-a dat cu Axe, doar ca a uitat cameramanul sa dea drumul la camera.
14. Pasionata de grane, Sanda simte nevoia sa le mai verifice o data, cu mana ei - ca in orice alt spot superplauzibil.
15. Pana la un punct, credeam ca e un spoof fin dupa Levi's – ala in care tinerii se urca pe copaci. Apoi ca e un spoof de la Old Spice - he's on a metal horse. Dar gresisem: era pregatirea unui cross promo pentru UTOK Dorel, smartphone-ul rezistent la apa si socuri pe care il foloseste de fapt Sanda.
16. Daca tai sunetul, apreciezi altfel spotul: Sandu e un domn. El nu are unghia de la degetul mic mai lunga, ca taranii. Sanda il apreciaza pentru ca e domn si il lasa, ca o doamna, sa-si traiasca momentul intim de male grooming.
17. E un sequel la "Joburi, joburi, joburi". Astea n-au gasit joburi, joburi, asa ca se multumesc cu Sandu.
18. E un spot cultural, are multe referinte la cultura, vezi filmul de Kusturica de care-am zis mai sus.
19. E cu product placement si la ciorapii Adesgo: rezista.
20. E un social ad: vrea sa arate ca daca te tunezi, o sa ai parte numai de tarani. Stay natural, stay true.
21. Fiind o adevarata reclama de imagine, inglobeaza subliminal si celelalte recomandari tehnologice Alcedo: Rival, Faster si TopSin.
22. Citat dintr-un posibil comunicat de presa: Campania e o manifestare fireasca pentru un brand cu traditie in comunicarea indrazneata, dupa cum o demonstreaza strategia de naming a companiei (ofertele Rapita Caramba, Rapita Mystic Pro sau Criza-n Tema), cat si promotia super-sexy pentru 2015, unde premiul cel mare e un loc intr-o camera dubla.
23. E un basism: e lansata in aceeasi zi cu postarea de pe blogul Alcedo despre sustinerea Autoritatii Nationale Fitosanitare, metafora subtire pentru DNA.
Si mai puteam sa le listam, dar mai bine ziceti si voi.
Acum, urmeaza inca un ad interesant. Pe site-ul Alcedo, la sectiunea despre analizele de sol, ne intampina inca o domnisoara fermecatoare, camuflata perfect in peisajul de camp. A se observa ia traditionala (apropo de mandria nationala) si cizmele strasnice pentru mers la camp – de placere.
Dati drumul la interpretari:
Pe final, va mai spunem doar ca ne intalneam cu Alcedo la TV si prin anul 2011. Fermierul - pe atunci, anonim - tragea o fenta sotiei, multumita erbicidului Rival. Asa incat, in loc sa trudeasca din greu la 'buruienile din grau', el se lafaia in barul underground al fermierilor alaturi de domnisoarele Palamida, Romanita si Musetel.
Dar, acum ca l-am cunoscut pe Sandu Iscusitu, speram sa-i vedem povestea inflorind trainic, fara buruieni.
N.B. Sandu Iscusitu a fost ochit de [fosta IQaderita] Ioana Mihai si transmis mai departe de catre [fosta IQaderita] Anca Pantus intr-o intersectie cu noi.