[Romanismul si publicitatea] Andrei Munteanu a purtat o zi intreaga prin Barcelona un tricou pe care scria "Yes, sir, I’m a Romanian"

[Romanismul si publicitatea] Andrei Munteanu a purtat o zi intreaga prin Barcelona un tricou pe care scria "Yes, sir, I’m a Romanian"

Si nu pierduse nici un pariu! Andrei Munteanu (Senior Copywriter, Lowe & Partners) vorbeste despre lactatele mandre si romanesti, despre Romaniile lui Dorel, Ghita si Brancusi, despre vulnerabilitatile campaniilor care marseaza pe mandria nationala si punctele lor forte.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Singura chestie romaneasca din ceea ce inseamna mandrie nationala este inconstanta. Adica noi, romanii, cand suntem prea mandri de originea noastra, cand o lasam mai moale in situatiile care ne dezavantajeaza. Dar cum noi am "inventat" dorul, e posibil sa fi contribuit la emotia universala si printr-un nou simtamant, cel de mandrie nationala!

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Cred ca Dacia, care afirma sus si tare ca este o masina romaneasca.

ROM respira mandria asta de a fi roman mai mult prin ambalaj si prin esenta (de rom!), ca teritoriul lor de comunicare ar fi nationalismul (mandria consumatorului de a fi roman).

Iar ca brand care te face cu adevarat mandru ca esti roman si iti ridica niste fire de par pe mana cand vezi si auzi comunicarea, as aminti CEC Bank, ultima campanie.

Branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Poate lactatele - Covalact, Lactag, Gusturi Romanesti, Traditii din Romania. Insa se pare ca este o predispozitie catre romanism ce se regaseste doar in comunicare, pentru ca in compozitia produselor incepe sa nu se mai regaseasca (vezi Napolact).

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

In primul rand sa nu fie artificiala, creata, vruta cu orice pret. Si apoi constanta.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Punctul forte este crearea unei legaturi emotionale puternice. Vulnerabilitatea ar veni din cat de diluata este comunicarea, strategia etc.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Destul de actuala in conditiile ne imbracam cu ie, cautam covoare traditionale si ascultam Subcarpati.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Nu este un slogan, este un citat, dar are legatura recenta cu publicitatea: "Am facut piatra sa cante pentru Omenire".

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Depinde care Romanie, daca vorbim despre Romania rurala, e ciobanul Ghita, daca vorbim de Romania lor, e Dorel, daca ne referim la Romania noastra, atunci este Brancusi.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Opel este "Das Auto", iar Beck's este berea germana nr.1 in lume. BMW este mandria Bavariei si are steagul regiunii chiar pe logo. ING foloseste culoarea si simbolul national.

[*Later edit. Ni s-a semnalat ca sloganul "Das Auto" apartine, de fapt si de drept, celor de la Volkswagen.]

Cat de mandru te simti ca esti roman? :)

Atat de mandru incat anul trecut am purtat o zi intreaga prin Barcelona un tricou pe care scria "Yes, sir, I'm a Romanian". Si nu pierdusem niciun pariu!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related