[Romanismul si publicitatea] Teodor Cucu: Nu pot fi mandru de ceva ce nu este meritul meu

[Romanismul si publicitatea] Teodor Cucu: Nu pot fi mandru de ceva ce nu este meritul meu

IQads a pornit o serie de articole despre mandria nationala. Cum se manifesta in publicitate? Care e cel mai roman personaj din reclame si cel mai mandru brand ca s-a nascut in spatiul carpato-danubiano-pontic? Ce strategii de marketing ne fac sa tresarim romaneste? Care sunt vulnerabilitatile lor?

Teodor Cucu (Founding Partner & Creative Director, The Cell) spune ca e important sa pleci macar de la o farama de adevar, altfel, apare riscul sa alimentezi o bomba cu efect intarziat. Ceea ce s-a vazut cel mai bine cand "produsele" sunt politicieni


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Deloc. Americanii, britanicii, irlandezii sau grecii au vechime mai mare. Si nici n-au abuzat-o cum au facut ai nostri in perioada comunista.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Sunt mai multe. De exemplu, ROM, Napolact, ProTV, Dero, Bucegi, Vodafone si, periodic, PSD. As zice ca ProTV e cel mai constant dintre ele.

Branduri si produse cu o predispozitie catre romanism

De regula brandurile mainstream sau value au o inclinare naturala catre mandria nationala. Se mai intampla si in zona premium, dar acolo vorbim mai degraba de produse de nisa, artizanale…

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Sa aiba macar o farama de adevar, sa ai pe ce construi. Evident, un nume autohton ajuta, dar nu e neaparat necesar. Poti oricand sa faci un burger sau niste chipsuri cu aroma de mici pentru un pic de "local attachment".

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Vulenerabilitatea e produsul. Care e si punctul forte, de altfel. Daca produsul tau nu e autentic, nu are o motivatie reala pentru a se folosi de mandria nationala, riscul sa alimentezi o bomba cu efect intarziat e mare. Daca produsul mai e si politician si mai si vorbeste, am vazut cu totii ce se poate intampla.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Teoria spune ca in perioade de criza economica e foarte la indemana sa aplici o astfel de strategie, oamenii fiind mai deschisi catre mesaje care stimuleaza mandria nationala. De altfel, daca ne uitam la ce se intampla socio-politic in tarile mediteraneene si nu numai, se pare ca teoria are dreptate.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Cred ca depinde foarte mult de context si ca asteapta inca sa fie scris.

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Meseriasul Dorel, ciobanul Ghita si Magda Catone, indiferent de reclama in care apare.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Printre cele mai cunoscute ar fi Budweiser, Molson, Chrysler, Fiat, VW, Marlboro… Lista e lunga. Dar cum in ultima vreme ma preocupa mai mult zona de branded content, uite un exemplu care mi-a placut:

Cat de mandru te simti ca esti roman? :)

Au fost momente in care m-am bucurat ca sunt roman, dar nu pot fi mandru de ceva ce nu este meritul meu :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related