[Romanismul si publicitatea] Marius Rosu: Mandria nationala nu prea e romaneasca, o mai imprumutam de la altii, dar o pierdem cand trecem podul, inapoi acasa

[Romanismul si publicitatea] Marius Rosu: Mandria nationala nu prea e romaneasca, o mai imprumutam de la altii, dar o pierdem cand trecem podul, inapoi acasa

Pe de o parte, suntem la fel de frati cu autoironia, ca si cu natura. Cand vine vorba sa ne insiram defectele, ca natie, o facem cu pasiune si meticulozitate, iar lista e lunga. Pe de alta parte, cand joaca Simona Halep, vuieste tot internetul. Suntem mandri de ea si de toti sportivii care castiga, scriitorii care iau Nobelul si s-au nascut aici, cercetatorii romani care descopera sensul vietii (de obicei in laboratoare straine), de tuica, micii si muntii nostri si, intr-o oarecare masura, suntem mandri si de defectele care ne definesc.

E mandria asta nationala o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii? Cum se manifesta in publicitate? Care e cel mai roman personaj din reclame si cel mai mandru brand ca s-a nascut in spatiul carpato-danubiano-pontic? Ce strategii de marketing ne fac sa tresarim romaneste? Cand e prea mult?

Marius Rosu (Creative Director, GAV) vorbeste despre riscurile unei strategii care marseaza pe romanism, cauta cele mai mandre branduri si face dintr-o farmacie, un personaj.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Pai, nu prea e romaneasca, o mai imprumutam de la altii, de pe afara, dar o pierdem cand trecem podul, inapoi acasa, la Giurgiu.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Probabil ca ciocolata ROM e. Fara sa fi ajuns la vreo concluzie.

Tipuri de branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Branduri autohtone, bineinteles, cu precadere zona de Food, o zona in care avem cat de cat identitate si repere pozitive clare.

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Sa nu umble cu cioara vopsita. Chiar daca si asta poate fi autentic, in cazul nostru.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Daca e sa vorbim de mandria de a fi roman, e cat se poate de riscant; pentru ca a fi roman nu prea ne e clar ce inseamna, conceptul acesta nu prea exista in constiinta nationala. De fiecare data cand cineva vrea sa portretizeze romanul, romanul nu se recunoaste in poza finala.

Cat de actuala mai e mandria nationala in publicitate

Cat de actuala mai e publicitatea.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

"Uniti salvam!"

Personajul care surprinde cel mai bine Romania

Hai sa ne imaginam ca farmacia Catena e un personaj.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Cred ca primele locuri e ocupat de branduri vorbitoare de limba germana.

Cat de mandru te simti ca esti roman?

Cat de mandru te poti simti cand esti in strada si vezi in jurul tau peste zece mii de oameni ce merg in aceeasi directie cu tine. Fara sa-i mane cineva.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related