[Romanismul si publicitatea] Dana Cucos: Chiar daca ne-am mutat catrafusele in oras, ca e cool, taranul si taranca din noi sunt vioi

[Romanismul si publicitatea] Dana Cucos: Chiar daca ne-am mutat catrafusele in oras, ca e cool, taranul si taranca din noi sunt vioi
Credits - Cristina Olteanu

Si tes traditii, spune Dana Cucos (Digital Strategist, SENIORHYPER), care iubeste Romania, chiar si pe unii oameni modelati de ea. Dar nu este mandra. Nu inca. De ce? Aflati in textul de mai jos, unde Dana vorbeste despre un brand mai putin cunoscut, dar foarte mandru ca este roman, despre cum au nevoie romanii de confirmare din partea occidentala si de ce este greu sa fii roman in tara ta.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Desi ne putem lauda cu multe gaselnite, din cunostintele mele, mandria nationala nu este o emotie inventata de romani.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Camara Motului – care isi trage seva din Valea Ariesului. Pentru acesti cetateni, brandul este un univers consistent si autentic, disponibil celor care il apreciaza, in prima faza, apoi si celor care-si doresc sa-l descopere. Fiind oameni educati, desigur ca se uita si la cifre, dar cifrele ii motiveaza sa continue, nu sa inceapa.

Mesele lor sunt mereu imbelsugate, sufletele pline de mandrie iar castigul, de cele mai multe ori, nu este masurat in bani. M-as bucura sa vad mai multe proiecte romanesti , manate de ambitii mai simple, care sa ne inspire in actiunile noastre de zi cu zi.

Branduri cu predispozitie catre romanism

Cele care abordeaza tema ca un ornament.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Vulnerabilitatea cea mai clara pentru mine este nesinceritatea ambalata, indiferent pe ce marsezi. Publicul intotdeauna va simti ca vrei sa arati (a) ceva si nu esti. O portita de scapare aici ar fi creativitatea cu care prezinti conventia. Asa mai pacalesti, mai ciupesti pe ici, pe colo.

Totusi, un aspect imens, caruia suntem nevoiti sa ii oferim atentia si respectul nostru, este ca multe dintre campaniile care au folosit acest loc comun, au actionat ca memento pentru romanul neincrezator.

De cativa ani, vad tot mai multe initiative locale de succes, si toate acestea se datoreaza, intr-o mare masura, celor care nu au stiut cum, dar totusi au incercat. Bravo lor!

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Intuitia imi spune ca romanii au in continuare nevoie de confirmari, chiar daca acestea vin si din spatii ne-romanesti. Desi este greu sa fii roman in tara ta, daca esti atins de motivatie, vei merge pana in panzele albe, cu o pasiune cum intalnesti mai greu in lumea occidentala. Chiar daca ne-am mutat catrafusele in oras - ca e cool, taranul si taranca din noi sunt vioi. Ei inca tes traditii.

Cat de mandra te simti ca esti romanca? :)

Romania este o sansa pe care viata mi-a oferit-o; una bogata, ce-i drept, in oportunitati. Iubesc aceasta tara foarte tare, cultura sa, natura pe care o adaposteste, chiar si pe unii dintre oamenii care o locuiesc ori s-au lasat modelati de ea. Dar nu sunt mandra.

Mandri cred ca se pot simti abia cei care au fost validati de istorie. Eu mai am de invatat. Mult. Intalnirea cu Romania este o experienta memorabila si recomand tuturor sa o descopere, sa se lase indragostiti de personalitatea ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Profero Bucuresti

Profero Bucuresti, afiliata la reteaua internationala MullenLowe Profero, este o agentie de digital advertising cu o experienta de peste 10 ani pe piata din Romania, atat cu branduri locale, cat si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related