Intrebare: cata nevoie mai au agentiile de sedii fizice? Pai, cele mici si locale nu prea au nevoie, cele mari, de retea, n-au de ce sa nu le aiba si cele medii, ma rog, intre. Dar hai sa-i lasam pe publicitari sa se desfasoare intre ideile astea si asa vedem exact cum e treaba cu lucratul remote, efectele chimiei dintre oameni, ritualurile de agentie, brainstorming-urile online & alte si alte posibilitati.
Mircea Pascu (Managing Director, Geometry Global) nu crede in ideea unei agentii fara radacini fizice. "Casa agentiei" nu e importanta doar pentru a adaposti creativitatea si flow-ul unei echipe inchegate, ci si pentru impresia pe care o lasa actualilor sau potentialilor clienti. Iar in cazul Geometry, ne-a spus Mircea, acestia prefera ca intalnirile cu agentia sa aiba loc in Strada Frumoasa 39.
Functiile unui sediu fizic de agentie
Imi vine greu sa cred ca o agentie ar putea sa functioneze fara un sediu fizic, fara un loc in care oamenii sa se vada, sa vorbeasca, sa rada, sa povesteasca si sa creeze. Sediul e corpul in care traieste agentia, locul fara de care ideile nu ar avea o casa, locul in care atunci cand suntem impreuna ne simtim mai puternici... asa e in familie.
Costul se justifica in primul rand pentru ca e casa noastra si in al doilea rand pentru ca in agentie vorbim la orice pas despre imagine si e normal ca sediul sa "vorbeasca" despre angajati, business, premii. Noi asta am facut si am reusit. Pe Frumoasa 39.
Sediul (frumusel decorat) si capitalul de imagine
Bineinteles, sediul trebuie sa exprime identitatea agentiei, iar acest fapt cantareste destul de mult in fata clientilor sau potentialilor clienti. Ne incanta faptul ca de multe ori clientii prefera intalnirile "la noi" - dovada ca se simt bine - iar acest fapt le ofera o incredere si mai mare advertiserilor.
In advertising, conceptul de "working remote" nu este unul functional, cel putin nu atunci cand vorbesti de un business organic, de o agentie full-service capabila sa raspunda la orice cerere venita din partea unui client.
E adevarat ca sunt independenti care fac "freelance" sau "agentii de apartament" al caror sediu exista si este, intr-adevar, un apartament. Din punctul meu de vedere, niciunul dintre termeni nu ar trebui sa aiba o conotatie negativa, sa afecteze capitalul de imagine, atat timp cat asteptarile sunt direct proportionale cu ceea ce pot oferi.
Stiu ca toata lumea e pasionata, cel putin declarativ, de boutique-urile de creatie; insa, in industria asta, "size matters" si, oricum, daca ne uitam la boutique-urile de creatie de afara o sa avem surpriza unor sedii impresionante.
Cat timp petreci tu in agentie, cat timp calatoresti si cat timp lucrezi de acasa?
65% agentie - 30% calatorii - 5% acasa.
Mircea Pascu in regim remote
Imi place sa lucrez la birou, imi plac oamenii de aici, imi plac toate salile si birourile, e un vibe special in agentie. Personal am creat in biroul meu un mediu care ma reprezinta si am incurajat echipa sa faca la fel.
Biroul meu e o parte din casa, tocmai pentru ca nu sunt adeptul "dusului muncii acasa", ci mai degraba crearii unui mediu cat mai homey pastrand designul cladirii. Din punctul meu de vedere munca si casa sunt doua elemente care se intrepatrund doar in situatii de urgenta.
Daca vorbim de alte parti in afara de casa sau birou, atunci cand lucrez in deplasare sau caut un loc pentru un business lunch aleg restaurante linistite, neutre, eventual separeuri unde atentia sa nu fie distrasa de la subiectul intalnirii. Sa zicem ca sunt "abonat" la anumite restaurante.
Retelele sociale si work-ul zilnic
Avem tool-uri si retele sociale interne de care intreaga retea Geometry dispune, tocmai pentru ca la noi interactiunea cu alte birouri este destul de mare. Fiind tool-uri proprii, acestea ofera siguranta confidentialitatii si contribuie la rezolvarea rapida a task-urilor. Personal, folosesc sistemele de conferinta aproape zilnic.
Brainstorming online
Ieri, pe un business regional. Un meeting la care au participat oameni din 6 tari.
Mai exista program fix? Oficial vs. Neoficial
Exista un program fix. Intre 9:00-9:30 se ajunge la birou; intre 18:00-18:30 se pleaca. Evident, managerii departamentelor sunt informati de eventuale intarzieri sau ore suplimentare, astfel incat incercam sa echilibram permanent timpul petrecut la birou cu cel petrecut in afara lui. Da, stiu! Inca e vizibil ca am crescut "la client".
Chimia echipelor publicitare - criteriu de angajare?
La noi lucrurile sunt extrem de simple din punctul asta de vedere: avem un sistem oficial de evaluare 360 si practic asta inseamna ca totul e destul de fluid, iar compatibilitatea e o conditie obligatorie.
Ritualuri la Geometry Global
Suntem 120 de oameni, deci e destul de greu sa mancam toti impreuna, de exemplu; tocmai de asta ne strangem des in mansarda cu diverse ocazii. Cand e vreme buna, iesim in curte. Le numim simplu: "party-uri" - cateodata sunt doar simple intalniri de socializare, alteori ai impresia ca esti la un eveniment in toata regula. Sunt colegi care canta, gatesc, danseaza, mixeaza, fac cocktail-uri la cel mai inalt nivel, asa ca avem toate ingredientele pentru un "ritual" de exceptie.
Asadar, vor deveni in viitor agentiile din ce in ce mai 'independente' de sediile fizice?
In niciun caz.