[Romanismul si publicitatea] Alex Negoescu: Atat timp cat iti poti comanda cu mandrie un McMici, pare ca totul e posibil

[Romanismul si publicitatea] Alex Negoescu: Atat timp cat iti poti comanda cu mandrie un McMici, pare ca totul e posibil

Exista anumite studii, spune Alex Negoescu (Deputy Creative Director, CohnandJansen JWT) care arata ca in perioadele de criza si post criza oamenii sunt mai deschisi la mesajele care apeleaza la solidaritatea de grup. Iar dupa numarul de campanii solidare, se pare ca nu e singurul care a citit aceste studii.

Este, insa, unul dintre putinii care nu il numesc pe Dorel ca personaj reprezentativ pentru romanism. Cine sunt domnii din reclame specifici pentru Romania, vedeti in textul de mai jos.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

Eu cred ca e invers. Abuzata pana la derizoriu inainte de 89 (poate va mai amintiti 'neatarnarea' ceausista fluturata prin toate manualele) si latrata cu cinism dupa revolutie de personaje precum Vadim Tudor, mandria nationala romaneasca a ajuns respirabila abia de cativa ani, in vreme ce alte natii au acest exercitiu de mult mai multa vreme.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

As zice ca PSD, intrucat inca mai scrie pe unele garduri.

Branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Atat timp cat iti poti comanda cu mandrie un McMici, pare ca totul e posibil. Astept cu interes Fanta de prune.

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Cel mai importat, cred eu, este sa incerci nu-i jignesti pe cei cu mai putine motive de mandrie, adica pe romanii de alta nationalitate.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Asa cum probabil a observat si Victor Ponta, daca nu este ancorata in niste motive bine intemeiate, acest tip de strategie iti poate exploda, cu succes, in fata. Pe de alta parte, o astfel de strategie poate fi foarte relevanta, foarte multor oameni, foarte repede.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Am citit cateva studii care spun ca in perioada de criza si post-criza, datorita nesiguratei, exista o deschidere catre acest tip de mesaje care apeleaza la solidaritatea de grup extins la nivel de natie si, judecand dupa cantitatea de campanii, se pare ca nu doar eu le-am citit.

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Nu stiu care este sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala, dar, judecand dupa vanzarile din supermarket, sigur nu este 'Fabricat in Romania'. Din pacate.

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Pentru ca e harnic, simpatic si un pic naiv, mi-ar placea sa spun ca e Dorel, dar, din nefericire, nu cred ca e el. Mai romani sunt domnii de langa el, plini de indicatii pretioase. Rotesti si dai cu ascutitu'.

Exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor

Blackcurrant Tango joaca impecabil cartea englezismului si a rivalitatatii milenare cu francezii. Nu stiu ce s-ar putea face mai bine de-atat:

Cat de mandru te simti ca esti roman? :)

Depinde de cat de bine joaca Simona Halep.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related