Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Geometry Global aflam de la Mircea Pascu (Managing Director).
Cifra de afaceri Geometry Global in 2014
Cifra de afaceri din 2014 este de aproximativ 50.000.000 RON, in usoara crestere fata de anul trecut.
Evolutia pietei de creatie in 2015
Din punct de vedere financiar, cred ca va fi o piata stabila, fara fluctuatii semnificative. Cel mai probabil schimbarea va avea loc in ceea ce priveste reorganizarea bugetelor de marketing si concentrarea catre activari precise, cu rezultate palpabile pe segmente de interes extrem de bine definite.
Cresterea profitabilitatii agentiei
Noi o sa crestem in primul rand din conturi regionale, iar pe plan local din diversificarea si intarirea ariilor de expertiza oferite.
Structura portofoliului de clienti
Mixt. Geometry Global nu are clienti mari si clienti mici, pentru fiecare muncim cu la fel de multa pasiune. Principalele obiective sunt si vor fi obiectivele de business ale clientilor nostri. Daca pe parcurs reusim sa castigam premii de creatie, cu atat mai bine. In ultima perioada am obtinut 35 de premii concomitent cu atingerea obiectivelor clientilor nostri, asa ca lucrurile merg destul de bine.
Ca domenii, pot sa va spun ca suntem in principalele industrii ce investesc in media.
Specializari si servicii dezvoltate in 2014
Suntem intr-un upgrade continuu al serviciilor noastre, inovam si tinem pasul cu trendurile si cerintele din piata. In acest sens avem suportul tool-urilor de comunicare globale ca Precision Activation sau Leonardo, modele ce ajuta echipa (client si agentie) sa se puna cat mai "precis" in pielea consumatorului si sa livram rezultate reale pentru clientii nostri.
Domenii/sectoare cu know-how sau expertiza nevalorificata
Telecom. Avem expertiza ca si agentie - acest fapt este confirmat atat de longevitatea relatiilor in trecut cat si de premiile de eficienta castigate, dar si individuala – o mare parte dintre noi avand background in acest domeniu atat pe partea de business (client/agentie) cat si creatie.
New Business: sectoare si domenii de activitate
E 2015, deci poti creste business-ul nu doar prin educarea unui nou segment de target (prin programe de tip "point of market entry") sau prin optimizarea comunicarii la raft ori pe TV, ci si prin inovatie tehnologica sau prin regandirea intregului portofoliu.
Nu cred in agentiile care intra intr-o intalnire cu un client avand o solutie de crestere de business "gata facuta de-acasa".
Politica de participare la pitch-uri
Dupa ce analizam oportunitatea pe care o putem avea in pitch-ul respectiv, ne interesam care sunt celelalte agentii care participa. De regula intram doar in pitch-uri in care sunt prezente agentii mari din piata.