[Romanismul si publicitatea] Andreea Pirvu: Langa mamaliga si slaninuta sta mai bine o eugenie

[Romanismul si publicitatea] Andreea Pirvu: Langa mamaliga si slaninuta sta mai bine o eugenie

Si, tot langa ele, putem sa facem un platouas cu Dorel, Bitdefender si Uniti Salvam. Andreea Pirvu (Senior Copywriter Ogilvy & Mather Romania) vorbeste despre mandria de a fi roman: in publicitate, in sloganuri, in personaje si branduri.


Mandria nationala: o chestie romaneasca sau destul de comuna si la alte natii?

De ce ar fi o treaba strict romaneasca? S-au scris tone despre acest subiect in toate limbile pamantului si termenii sunt in continuare controversati ca o caciula de nurca purtata in toiul verii. Uite, de exemplu, anul trecut, un prieten maghiar imi spunea ca este OK sa fii patriot dar nu-i OK sa fii nationalist. Si, cumva, mandria nationala in jurul acestor nuante se invarte.

Cel mai "mandru ca este roman" brand din acest moment

Poate Bitdefender? Pentru ca are peste jumatate de miliard de clienti in intreaga lume? Poate Dacia? Dar Dacia e mandru ca esti francez. Unirea e din contra, e un fel de jena ca sunt roman, iar Rom pare ca a facut cumva doar caz de chestia asta. Cum s-a facut si in campania electorala chiar de acest slogan.

Tipuri de branduri si produse cu predispozitie catre romanism

Cele care au Romania in ADN-ul lor (producator, ingrediente, poveste, retete, istorie, etc). Adica tot langa mamaliga si slaninuta sta mai bine o eugenie.

Must-urile unei comunicari care se foloseste de mandria nationala

Autenticitatea, sinceritatea si umorul nu par sa dea gres nicicand.

Vulnerabilitatile unei strategii care marseaza pe mandria nationala. Punctele forte

Vorbim de Romania, de SUA sau de Franta aici? Mandriile astea sunt diferite si au plusuri si minusuri diferite. Deci, dupa cum vezi, aici e de raspuns cu brieful si contextul pe masa.

Cat de actuala mai este o astfel de strategie

Pe cat de tare e creatia din spatele ei. Hehehe

Sloganul care reprezinta cel mai bine mandria nationala

Uniti, salvam. Sau cel putin la strigatura asta a inceput sa se declanseze in mine ceva similar cu bucuria de a fi roman.

Personajul din reclame care surprinde cel mai bine Romania

Dorel. Si asta pentru ca e inca actual. Dar nici nu a aparut altul intre timp care sa zica altceva, bun sau rau, orice, despre tara asta.

Stii exemple fericite de branduri straine care se folosesc de originea tarii lor?

Sa zicem IKEA, ca-i primul care-mi vine in minte. IKEA e IKEA doar pentru ca are gena de suedez in ea. Si apoi Mercedes. Si cam orice brand nemtesc.

Cat de mandra te simti ca esti romanca? :)

Hai sa o spunem altfel, de vreun an nu-mi mai e rusine ca sunt romanca. Si incet, incet, simt ca incep sa-mi accept tara. Chiar daca de dimineata era sa smotocesc un cacatel de caine in drum spre serviciu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related