Tragand linie dupa 2014, am vorbit cu managerii agentiilor de creatie, PR, BTL si digital despre statusul business-ului lor la inceput de an - cifre de afaceri, servicii nou dezvoltate, portofolii de clienti - ajungand pana la evolutia pietei in 2015 si planurile de crestere a profitabilitatii fiecarei agentii.
Despre business-ul Conversion ne spune Marius Pahomi (Founder & CEO).
Cifra de afaceri Conversion in 2014
In 2014 am inregistrat o cifra de afaceri de 6.1 milioane de euro, ceea ce inseamna ca business-ul nostru a avut o crestere de 100% fata de anul anterior. Investiile in publicitate online realizate prin intermediul nostru de catre clienti au depasit in 2014 valoarea de 8.5 milioane de euro, daca includem si sumele facturate acestora direct de Google si Facebook.
Evolutia pietei de affiliate marketing in 2015
Zilele acestea am inregistrat primele 100 de milioane de Euro vanzari realizate prin intermediul Profitshare. Acest lucru ma face increzator ca 2015 va fi anul in care din ce in ce mai multe business-uri vor incepe sa vanda online si vor fi direct interesate sa gaseasca cele mai eficiente mijloace de promovare digitala. Un mare avantaj al sistemului de afiliere este ca bugetul investit e direct corelat cu rezultatele. Practic nu platesti pentru expunere, ci pentru vanzari (conversii).
La nivel macro, publisherii importanti vor continua sa intre in marketing afiliat, iar cateva domenii de activitate care pana acum nu au fost implicate in e-commerce ne vor surprinde cu oportunitatile. Un bun exemplu este colaborarea prin marketing afiliat a celor de la Enel cu eMAG, realizata prin intermediul platformei Profitshare.
Vedem potential de crestere a investitiilor in afiliere din partea start-up-urilor online, companii mici la inceput de drum care nu au bugete de promovare semnificative si care cauta forme cat mai eficiente de a genera vanzari. In plus, marii advertiseri care au vazut deja rezultatele in afiliere vor continua cresterea bugetelor de promovare in aceasta zona.
De cealalta parte, sistemul va fi utilizat in continuare de creatorii de continut online (bloggeri, publisheri, lideri de opinie), care se bucura de trafic pe site si doresc sa monetizeze investitia lor de timp si efort.
In Profitshare am inregistrat cresteri de vanzari de la an la an. Cele mai vizibile sunt de Black Friday pentru ca se genereaza intr-un timp foarte scurt. Spre exemplu, in urma campaniei Olimpiada Afiliatilor de anul trecut, comerciantii online inscrisi in Profitshare au obtinut vanzari totale de peste 40 de milioane lei in doar 3 zile.
Dupa istoricul de pana acum, ne asteptam ca anul acesta sa continue acelasi trend ascendent, cu atat mai mult cu cat advertiserii au inceput sa inteleaga beneficiile programului de afiliere. Din ce in ce mai multi comercianti prevad in bugetele lor de marketing campanii prin intermediul acestui canal, alaturi de metode consacrate de promovare precum Facebook/AdWords, e-mail marketing, optimizari SEO etc.
In ceea ce priveste afiliatii, acestia au ajuns la un inalt nivel de maturitate din punct de vedere profesional. Piata de afiliere din Romania este una dintre cele mai avansate din regiune. Totusi, exista o retinere din partea consumatorilor romani de a cumpara online, ceea ce determina o rata de conversie sub media europeana. Afiliatii contribuie la intarirea increderii consumatorilor si ii determina sa faca pasul de la simpla informare, la a-l utiliza pentru achizitia de bunuri si servicii.
Domeniile din e-commerce care vor creste in activitatile de marketing afiliat
Magazinele online deja consacrate vor continua sa-si creasca volumele de vanzari. In acelasi timp, ne asteptam ca in 2015 sa se dezvolte in aceasta directie doua nise care pana acum au fost implicate foarte putin in afilierea din Romania: turismul si serviciile bancare. Un bun exemplu al acestei directii este colaborarea Profitshare cu Banca Transilvania si Volksbank.
Feature-uri dezvoltate in ultimul an
In 2014 am reproiectat total dashboard-ul, atat pentru afiliati, cat si pentru advertiseri, pentru ca acestia sa vada dintr-un singur meniu impactul marketingului afiliat in business si in actiunile intreprinse.
De exemplu, advertiserii pot vedea usor numarul de afiliati activi care ii promoveaza efectiv si evolutia acestui indicator, valoarea vanzarilor realizate si a traficului generat. Un alt pas mare pe care l-am facut in 2014 este dezvoltarea unei aplicatii mobile pentru afiliati, astfel incat acestia sa isi poata urmari de oriunde performantele realizate.
Zona mobile ramane o prioritate pentru noi si vom cauta sa extindem functionalitatile aplicatiilor mobile, precum si sa dezvoltam varianta mobile a platformei web Profitshare.
Cat din business-ul vostru vine din afara?
Avem in portofoliu peste 100 de clienti, majoritatea varfuri pe sectoarele in care activeaza. Printre acestia se numara eMAG (Romania, Bulgaria si Ungaria), Oriflame (14 tari CEE), OLX (Romania si Bulgaria), Depanero, Volksbank, Flanco, Banca Transilvania, Autovit.ro, Coriolan, Beraria H, Centrofarm, Libris.ro, Zonga, Depot96 sau YellowStore
In acest moment, peste 90% din business-ul nostru este generat din rulajele clientilor locali, astfel incat inregistram sub 5% venituri din pietele externe.
Pentru anul acesta ne-am proiectat extinderea in Ungaria si Polonia, piete cu investitii foarte mari in zona de marketing online, ceea ce ar putea fi un factor care sa incline usor balanta veniturilor.
Cota de piata estimata in .ro
Conversion este o agentie care ofera servicii cu adevarat integrate, de la media, creatie, dezvoltare web si mobile, social media, pana la e-mail marketing (Conectoo) si afiliere (Profitshare). In Romania suntem in mod cert cea mai mare agentie digitala, dar este greu de apreciat cota de piata, data fiind diversitatea serviciilor oferite.
Ponderea celui mai mare client din total business in .ro
Ponderea celui mai mare advertiser este de 40% din total business pe Romania.